Storitve spleta 2.0 ( Ana Marija Rauch)

Pri pouku likovne vzgoje bi z učenci tretje vzgojno-izobraževalnega obdobja, naredili kratko animiranko (po angleško Flip book). Na spletu bi si pogledali kratke filmčke o animaciji in kako nastaja. Za ogled različnih filmčkov bi uporabila spletno stran YouTube, ki se mi zdi preprost za uporabo, prav tako pa ima dostop do njega skoraj vsak učenec že z mobilno napravo in je z njim v večini primerov že seznanjen. YouTube je popularna spletna stran za izmenjavo videoposnetkov, kjer jih uporabniki lahko pregledujejo, komentirajo in ocenjujejo. Kar je priročno pri tej spletni strani, da za pregledovanje videoposnetkov ni potrebna registracija. Pogledali bi si nastanek animacije, po katerih korakih nastaja gibanje in kako izdelati animiranko, da bi učenci dobili lažjo predstavo o sledeči nalogi.

Animiranka je optična igrača, ki učinek gibanja ustvari s knjižico povezanih slik. Slikice se postavijo v gibanje, če knjižico na hitro prelistamo. Učenci bi tako lažje spremljali različne stopnje gibanja. Prazne liste se polaga čez narisani motiv in se riše po obrisih. Več kot je listov daljša je animacija otrok in tudi več detajlov lahko poudarimo. Ob izdelavi animiranke bi spoznali nasprotja, gibanje oblike oz. kako se oblike med enim in drugim spreminjajo. Vsak od učencev bi si izbral svoj motiv, neko zgodbico gibanja ali transformacije in jo poskušal upodobiti na približno 25. listkih bloka. Celotno gibanje bi bilo vidno, ko bi blok na hitro prelistali.

Učenci bi na koncu ali vmes posneli video o nastali animiranki ( kakšno transformacijo so ustvarili) ali potek dela ( kako je bil izdelek narejen). Nato bi ta videoposnetek objavili na blogu kot izdelek pri pouku likovne vzgoje. Za blog bi uporabila storitev WordPress, saj sem se z njim seznanila na predavanjih in se mi zdi enostaven za uporabo. Storitev bloga bi bila  splošno namenjena objavljanju del učencev pri pouku likovne vzgoje. Učenci bi lahko komentirali svoja dela in dela drugih. Tako bi po načrtu kurikuluma  razvijali sposobnost analiziranja in vrednotenja likovnih del. Hkrati bi napisali kratko refleksijo, kako so se lotili naloge in kaj so se pri tem naučili. Objavo na spletu bi izvedli med uro likovne vzgoje z dostopom do računalniške učilnice, saj morda nimajo vsi učenci možnosti uporabe računalnika doma. Video bi učenci posneli, ali med izdelavo izdelka, ali kot končni izdelek. S tem bi se seznanili z digitalno tehnologijo in s pravilnim objavljanjem na spletu, uporabo značk in kategorij, ter z zaščito svojih izdelkov. Izdelek bi ocenjevala po prepričljivosti preobrazbe, kako so se učenci lotili dela in kako so med delom napredovali. Pri spletni objavi pa, ali so pravilno uporabili značke, kategorije, ter so zaščitili svoj izdelek in podali mnenje o njem.

Sama sem se s pravilno uporabo spleta, pravilnim objavljanjem, pisanjem nalog, seznanila šele v srednji šoli, kar se mi zdi precej pozno glede na to, da smo že konec osnovne šole vsi imeli neka socialna omrežja in je bilo brskanje po spletu popolnoma vsakdanje. Skoraj vsak najstnik v današnjem času ima pri sebi mobilni telefon. Na njem ima po navadi naloženih veliko aplikacij, ne samo igric, ampak tudi socialnih omrežij.  Dandanes se učenci že veliko prej srečajo s spletom, ne pa tudi s pravilno uporabo le tega. Prav tako veliko nalog v šolah temelji na objavljanju in brskanju po spletu za različnimi podatki, zato se mi zdi pomembno, da se s pravilno uporabo spleta, ter tudi z nevarnostmi, ki prežijo na njem seznanijo že v osnovni šoli.

Viri:

 

 

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 36 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...