Storitve spleta 2.0 (Eva Žgur)
Spletne storitve dandanes uporabljamo na vsakem koraku. Postale so samoumeven del našega vsakdanjika. Nepogrešljive so seveda tudi pri učenju. Učiteljem in učencem so v veliko pomoč, saj učenje na ta način postane veliko bolj privlačno in zanimivo.
V vlogi predmetne učiteljice likovne umetnosti učencev tretje vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole bi pri pouku likovne umetnosti uporabila Pinterest in storitev bloga. Pinterest je socialno omrežje, kjer lahko najdeš navdih in ideje za ustvarjanje. Na primer za risanje, slikanje, ličenje, dekoracijo doma,.. Predvsem pa so to ideje, za katere potrebuješ večinoma le materiale, ki jih doma že imaš. Če si ustvariš račun, se lahko naročiš na objave drugih uporabnikov in tako slediš njihovim ustvarjalnim idejam. Lahko pa tudi deliš slike, posnetke in povezave. Pri pouku bi uporabila tudi WordPress. To je storitev bloga, s katero lahko objavljaš razna besedila, slike in posnetke. Uporaba WordPressa je precej preprosta in zato primerna za učence tretje triade osnovne šole. Ustvarila bi blog razreda na katerega bi učenci objavljali.
Uporabo storitev spleta 2.0 v razredu sem si zamislila takole: Začeli bi, kot pravi kurikulum, s tem, da učeneci uporabijo osnovne postopke digitalnih tehnologij z iskanjem po spletu. Vsak učenec bi enkrat v šolskem letu na Pinterestu izbral nek izdelek/projekt na temo, ki bi jo predpisala po kurikulumu za sedmi, osmi in deveti razred. Na blog bi napisal objavo, v kateri bi sošolcem sporočil, kaj bomo pri uri delali, pripravil bi seznam potrebščin, ki jih bodo morali prinesti v šolo in napisal postopek izdelave. Sam bi izdelek naredil doma, tako bi se naučil samostojno uporabiti likovno tehniko, kot je predvideno v kurikulumu. Izdelavo bi posnel ter jo objavil na skupnem blogu razreda, zraven pa napisal, zakaj si je izbral ta izdelek oz. projekt. Dodal bi še refleksijo in objavo označil z ustreznimi značkami. Video bi pomagal tistim učencem, ki morebiti ne bi utegnili projekta dokončati v šoli. Naloga »posneti kratek video« je tudi del učnega načrta za predmet likovne umetnosti v osnovni šoli.
Pri pouku bi si najprej ogledali video, nato pa začeli z izdelavo. Učenec, ki je video pripravil in izdelek že dokončal, bi v šoli pomagal drugim. Vsak učenec bi svoj izdelek na koncu slikal ter sliko objavil na skupnem blogu razreda. Izdelava fotografije je omenjena tudi v kurikulumu. Poleg tega bi napisal še svojo refleksijo, v kateri bi povedal, kaj mu je bilo pri izdelavi všeč in kaj ne, kaj se je novega naučil,… S tem pa bi, kot predpisuje kurikulum za tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, razvijal ”sposobnost analiziranja in vrednotenja likovnih del”. Jaz, kot učiteljica, bi tako lažje spremljala razvoj njihovega ustvarjanja in razumevanja ter uporabo na novo naučenih pojmov, saj bi bile slike njihovih izdelkov ter refleksije zbrane vse na enem mestu.
Pričakujem, da bi se tako učenci bolj aktivno vključili k pouku, saj bi sami izbrali kar jih zanima. Z brskanjem po Pinterestu pa bi spoznavali nove tehnike in dobili nove ideje za ustvarjanje tudi doma. Zdi se mi, da bi jih pritegnilo, saj bi tako odkrili res veliko novih možnosti ustvarjanja. Z refleksijo pa bi jih spodbudila, da spoznajo katere tehnike so jim ljubše in da razmislijo o svojem ustvarjanju. Prav tako pričakujem, da se bodo ob pisanju učenci naučili uporabljati likovno izrazoslovje, kritičnega vrednotenja likovnih del in uporabe novih pojmov povezanih s tehniko in oblikovanjem na ploskvi ali v prostoru, kot je to omenjeno v kurikulumu.
Ocenjevala bi primernost izbranega projekta glede na predpisano temo, vložen trud pri izdelavi, prodornost refleksije. Predvsem pričakujem izražanje lastnega mnenja, kritičnega vrednotenja in uporabo čim več novih pojmov povezanih s temo projekta. Pomembno vlogo pri oceni pa bi imele tudi pravilno določene značke objave ter zaščita lastnih slik.
Mnenje o uporabi storitev spleta 2.0 v razredu
Splet in tehnologijo v današnjem času otroci spoznajo že precej zgodaj, zato se mi zdi pomembno, da s spletom delamo tudi v okviru šole. Pred tem pa je nujno, da učence naučimo varne in odgovorne uporabe spleta. Vsa naša aktivnost na spletu se namreč beleži in s tem lahko drugim podamo o sebi več podatkov, kot bi želeli. Te podatke pa potem nekdo lahko zlorabi.
Želim si, da bi učenci spoznali, da glavni namen spleta in računalnika ni le zabava, temveč nam ta nudi tudi ogromno spletnih strani, s katerimi lahko pridobivamo oziroma odkrivamo nova znanja na področjih, ki nas zanimajo in jih morda v šoli ne obravnavamo tako podrobno kot bi želeli. Uporaba storitev spleta 2.0 kot so na primer wiki, objavljanje v blogu, povezovanje preko družbenih omrežij,.. v razredu se mi zdi zelo koristna, saj se tako naučimo sodelovati v skupinah s sošolci oziroma v spletni učilnici/blogu in deliti svoje izdelke z drugimi in izražati svoje mnenje skozi refleksijo.
Viri:
- Ministrstvo za šolstvo in šport , Program osnovna šola, Likovna vzgoja, Učni načrt (b.d.):http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_likovna_vzgoja.pdf
- Nančovska Šerbec, I. (2017). IKT v izobraževanju: Storitve računalniških omrežij [PowerPoint]: https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/5872/mod_folder/content/0/storitve_omrez%CC%8Cij_IKT.pdf?forcedownload=1