Rastrska grafika: BALETNE SANJE

Pri tej nalogi sem za hitrejše in pravilnejše risanje proporc najprej poiskala fotografijo na Pixabayu. Pri fotografiji sem bila pozorna predvsem na to, da mi je še vedno dopuščala dovolj svobode pri izberi, nanašanju, mešanju barv. Izbrano sliko sem nato prenesla na računalnik v velikosti 1920×1277 v JPG obliki.

Slika iz Pixabaya

Slika iz Pixabaya

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

V programu Krita sem najprej nastavila canvas na željeno velikost in ločljivost končnega izdelka.

Osnovne nastavitve

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

V Main menu izbrala funkcijo vstavljanja JPG dokumenta v program nato pa sem pričela z ustvarjanjem. Najprej, sem za boljšo preglednost, v Dockerju preimenovala Layer z fotografijo iz Layer 1 v fotografija, nato sem kliknila na nov Layer in tega poimenovala Plast 1. Na ta Layer sem po tem risala figuro. Pred začetkom risanja sem si vključila še stabilizator, ki pripomore k bolj natančnejšemu risanju. Figuro sem s pomočjo tega z belo barvo obrobila z čopičem Wet_Paint_Details, velikosti 2,96px.

Poimenovanje Layerja, stabilizator

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Naslednje orodje, ki sem ga uporabila je bil Bezier Curve, ravno tako iz Toolboxa, ki omogoča barvanje le znotraj določenega polja. S to funkcijo sem obrobila celotno figuro. Pri poznejšem barvanju le te, sem bila tako brez skrbi, da bi popackala polje izven figure.

 

Obroba z Bezier Curve

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Figuro sem najprej pobarvala s čipičem Wet_Smear. Najprej sem barve nanesla samo na grobo, nato pa sem večje mešanje dobila z čopičem Wet_Paint. Velikost čopiča sem spreminjala skozi potek dela. To pa za to, da sem lahko zajela vse podrobnosti, ki sem jih želela.

Prvi nanosi barve

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

 Barvanje tančice, sem se najprej lotila s svetlimi odtenki barv. Pri tem sem uporabila čopič Wet_Textured_Soft.  Tančici sem nato dodajala temnejše barve z čopičem Dray_Bristles in pa Wet_Bristles_Rough.  Njeno večjo prosojnost pa sem nato dosegla s čopičem  Waterpaint_Soft_Edges, v velikosti 39,76px. Ta čopič sem uporabila v beli barvi.

Barvanje tančice

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Po končanem barvanju figure sem layer zaklenila. Nato sem dodala nov layer, ki sem ga poimenovala Plast 2. Na njem sem samo na hitro nakazala barve ozadja s čopičem Wet_Textured_Soft in pa s čopičem Watercolor_Textured.

Prvi Layer ozadja

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Za lepši in manj izrazit prehod med barvami sem odprla nov layer, ki sem ga poimenovala Plast 3. Tu sem uporabljala pred vsem čopiča Dry_Brushing in Wet_Bristles_Rough. Za spodnji del slike sem uporabljala večinoma temne barve, ki sem jih nanašala s čopičem Wet_Textured­_Soft. Nato pa sem s čopičem Watecolor_Texture dosegla učinek pri katerem se barve enakomerno razlijejo po ozadju.

Drugi Layer ozadja

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Po končanem delu sem vse layerje zaklenila tako, da jih ni bilo več mogoče spreminjat oz. na njih kaj narisat. Nato sem trikrat kopirala Layer 1. S tem sem namreč dosegla bolj izrazite, močnejše barve.

Duplikacija Layerja

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Željo po še večji prehodnosti in mešanjem med barvami sem dobila tudi tako, da sem v orodni vrstici kliknila na filter, na to zabriši, po tem pa še zabriši kot pri gibanju. Ozadje tako deluje kot akvarel.

Dodatna zabrisanost slike

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Končano sliko nato še izvozimo v obliki željenega dokumnta. To naredimo tako, da v orodni vrstici izberemo Datoteka in nato kliknemo na Export. Sliko sem nato izvozila, kot slikovno datoteko PNG.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Končni izdelek:

Končna slika Baletne sanje

Končna slika Baletne sanje

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

REFLEKSIJA:

Z digitalnim načinom ustvarjanja sem se sedaj prvič soočila, iskreno nisem vedela, da obstajajo tudi dobri, zastonj programi za digitalno ustvarjanje, kot je npr. Krita. Pri tem projektu sem se tako naučila veliko novih stvari. Kot prvo in najpomembnejše je zagotovo sama uporaba programa Krita, kako nastaviti canvas na željeno velikost in ločljivost končnega izdelka, kako prenesti sliko v ta program, kako dodati nov Layer v Dockerju, kako ga poimenovati, kako nastaviti stabilizator za bolj natančne potege linij… Pri nadaljnjem ustvarjanju sem spoznala, kakšne učinke lahko dosežemo z različnimi čopiči, kako z njimi doseči pravilno senčenje predmetov ali figur ter koliko različnih odtenkov barv lahko uporabimo in kako se le te mešajo med seboj. Vsebinsko sem pri tej nalogi spoznala sam pojem rastrske grafike, kaj točno pomeni pojem resolucija, kakšna je merska enota za ločljivost slike, pa tudi pri katerih stvareh se uporablja rastrska grafika.

Če bi imela več časa bi sliko bolj dodelala glede senčenja, uporabe barv, ozadje bi bolj nakazala, da ne bi bilo tako megleno. Figuri bi bolj poudarila sence, dodala pa bi ji tudi več svetlobe, da bi dobila boljši učinek svetlobe in sence te jo s tem naredila bolj plastično. V ozadju bi s temnimi barvami nakazala prostor za njo.

Glede na to, da je to bilo moje prvo ustvarjanje na tem programu sem največ časa posvetila odkrivanju različnih možnostih za ustvarjanje, ki jih ponuja Krita. Ugotavljanje kakšne učinke lahko dosežemo z različnimi čopiči je bilo kar zamudno. Poleg tega sem veliko časa porabila tudi pri želji po doseganju lepih prehodov med barvami.

Svoje pridobljeno znanje bom lahko še velikokrat uporabila. Tekom študija, ga bom lahko uporabila pri izdelovanju raznih slik, ki jih bom mogoče potrebovala za ozadja pri kakšnih predstavitvah ter tudi pri študijskem risanju saj je ta način veliko bolj hitrejši glede ustvarjanja. Na svoji poklicni poti pa bi ga lahko uporabila pri seznanjanju otrok z rastrsko grafiko pri predmetu računalništvo, če bi želeli še kaj dodatnega znanja, pa bi organizirala krožek na to temo. Če me poklicna pot popelje v druge vode, pa lahko to znanje koristim tudi pri izdelavi raznih plakatov, risank, oglasov, oblikovanju reklam…

Pri tej projektni nalogi mi je bilo najljubše samo ustvarjanje na tem programu. Res, da je bilo to zame nekaj novega vendar sem pri tem uživala, še posebej ker po končanem delu samo zapreš računalnik in ne porabljaš časa pri pospravljanju čopičev in barv. Poleg tega je tu mašenje barv veliko hitreje, odtenkov pa je veliko več, kot pri ustvarjanju v živo. Všeč mi je bilo tudi zelo koristno predavanje o uporabi Krite, saj sem tako imela manj težav doma. Najmanj mi je bilo všeč pisanje samega postopka dela, saj je zelo zamudno poleg tega pa te screenshot zaslona in kasneje obrezovanje te slike in opisovanje postopka prekinja pri nemotenem ustvarjanju.

Glede tega projekta ne bi spremenila ničesar. Osebno mi je bilo samo spoznavanje rastrske grafike zelo zanimivo, saj menim, da je to znanje zelo uporabno. Tudi samo spoznavanje rastrske grafike na programu Krita je dobra ideja, saj se pri samostojnem delu največ naučimo, še posebej če imamo pri tem prosto pot pri izberi motiva, saj je takšno delo bolj zabavno.

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...