Rastrska grafika / Iz skicirke na računalniški ekran

Projektne naloge za rastrsko grafiko sem se lotila čim bolj avtentično – prelistala sem skicirko ter izbrala skico portreta, ki je grajen predvsem iz linij, ki kaotično potekajo po celotni risbi in gradijo podobo ženskega jokajočega obraza. Program, v katerem sem delala, je Krita. Z njim sem se v tej nalogi prvič spoznala in potrebno je bilo veliko eksperimentiranja, da sem ugotovila katere pripomočke uporabljati.

Potek dela

Za začetek sem fotografirala skico in jo odprla v programu Krita, po kateri sem se med ustvarjanjem slike orientirala. To je bila prva plast.  Začela sem z večjimi ploskvami – obraz, vrat, lasje in ozadje in sem jim podala osnovno barvo. Za to sem uporabila pripomoček Airbrush Soft. Te ploske sem ustvarila na drugi plasti.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

Nadaljevala sem s senčenjem in modeliranjem telesnih in obraznih potez in organov – nos, lasje, ustnice, ključnica itd. Nato sem pobarvala solze, za katere sem uporabila svetlejšo in temnejšo modro in ju zmešala. Za mešanje barv sem uporabila pripomoček Blender Blur. Modelirala sem na drugi plasti na obarvanih ploskvah, ker so se tako barve lepše zmešale in so nastali mehkejši prehodi med svetlejšim in temnejšim površinam.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

Pri očeh sem beločnico gradila iz treh barv – zelo svetle modre, zelo svetle rdeče (obe skoraj beli) in bele barve. Obrobe sem zasenčila. Ustnice sem gradile iz rdeče-vijolčastih barv in pri modeliranju prav tako uporabila kontrast svetlo-temno. Za oči ter ustnice sem odprla tretjo plast, solze pa sem ustvarjala na četrti plasti. Površino obrvi sem obarvala s prosojno rjavkastimi barvami in na tem gradila končno podobo s pripomočkoma Stamp Grass in Stamp Water. Za to sem uporabila več odtenkov rjave barve.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

 

Največ časa sem porabila na laseh, ki sem jih zrisala s pripomočkom Texture Hair, te poteze pa sem zmešala s pripomočkom Blender Rake in se tako skušala približati k realni podobi lasem. Lasišče sem kasneje naknadno potemnila na novi plasti.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

Spodnji del slike sem zapomnila s pripomočkom Texture Impressionism. Uporabila sem zeleno ter rdečo barvo. Ozadje sem obarvala sivkasto rdeče barve in ga zapomnila s pripomočkom Watercolor Texture (temno siva, svetlo siva). Celotno sliko sem končno prosojno potemnila po kotih z pripomočkom Airbrush Soft.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna

Refleksija

Delala sem s prenosnim računalnikom. Ker nimam grafične tablice, sem poskusila uporabiti kemik, ki ima na enem koncu del gume, ki se jo uporablja pri telefonih, katerih ekrani so na dotik. Kmalu sem ugotovila, da bo še najlažje, če delam kar s prsti, saj imam tako največ nadzora nad potezami.

Sprva mi je likovno ustvarjanje v računalniškem programu povzročalo velike preglavice, saj sem se morala navaditi na tovrstno delo. Roka in poteze mi veliko lažje tečejo na listu papirja, zato je bilo moje ustvarjanje dokaj omejeno in končni izdelek ni dovolj kakovostno delo. Tudi, če bi imela več časa, menim, da še ne bi prišla do te točke, da bi mi bil končni izdelek všeč, saj bi rabila veliko več prakse. Kljub temu, pa nisem čisto razočarana nad mojim delom.

Najbolj prijetno mi je bilo modeliranje obraza, vratu in ključnice. Mislim, da sem se še najbolj pozabavala z obrvmi, saj sem uporabila dva pripomočka za grajenje teksture. Zanimivo in malce smešno se mi je zdelo, da sem podobo obrvi dosegla s teksturo trave in vode.

Največ časa sem porabila pri ustvarjanju podobe las in se pri tem pozabavala s pripomočkom za teksturo las ter mešalnikom z zarezami. Tako sem ustvarila mnogo linij, ki predstavljajo vsak las posebej.

Sliko bi nedvomno morala izboljšati. Končna podoba las mi še vedno ne zadostuje, kljub temu da sem jo popravljala in oblikovala zelo dolgo časa. Izboljšati bi morala podobo solza z več modelacije.

Pri tem projektu mi je bilo všeč, da sem lahko risbo iz skicirke barvno oživela z računalniškim programom. Dela sem se lotila z zadrški in porabila sem veliko časa in energije, da sem se na program navadila in ga vsaj malo začela obvladovati. Če nam ne bi bil podan ta projekt, verjetno še dolgo časa ne bi izkusila dela z rastrsko grafiko.

Skozi ustvarjanje, ko sem se počasi navajala na program, mi je postalo tovrstno delo všeč, vendar dvomim, da bom nadaljevala z ustvarjanjem v tej smeri, saj so mi veliko bolj pri srcu ročna dela in rokodelske tehnike.  Vselej pa je bila to zanimiva izkušnja.

Znanje, ki sem ga pridobila z rastrsko grafiko bi mi sigurno prišlo prav, pri realizaciji idej, kot so razni arhitekturni načrti – tridimenzionalen prikaz stavbe, okolja, prav tako pri ilustraciji, ter ostalih grafičnih udejstvovanjih.

 

(Skupno 121 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost