Poletje v New Yorku – R A S T R S K A G R A F I K A (Ana Kolšek O.)

NYC

Za digitalizacijo izbranega dela sem dobila navdih iz new yorških ulic, ki sem jih nekaj tudi sama prehodila v letu 2016.  Z obiskom “Big Appla”  sem se navdušila nad nebotičniki, ki s svojo veličino dajo vedeti, da je človek le majhen del tega sveta. Z gledanjem v nebo se počutiš majhnega, a hkrati varnega v objemu  veličastnih stolpnic, ki jim komaj vidiš konec. Karakter in smisel pa temu mestu dajejo hiteči ljudje, ki se jim vedno nekam mudi, in pa seveda rumeni taksiji kot ena od glavnih znamenitosti New York Cityja.

 

P O S T O P E K   D E L A :

Za digitalizacijo svoje ideje sem uporabila programsko opremo Krita, ki sem si jo naložila na svoj računalnik. Pri risanju in za lažjo obdelavo svoje ideje, za katero nisem uporabila fotografije, temveč sem jo ustvarjala po svoji domišliji, sem uporabljala tudi digitalno risalno tablico Genius z G-Pen pisalom.

S klikom Kritine ikone na namizju se mi je odprla Kritina programska oprema. Najprej sem pod rubriko “Start” ustvarila nov dokument (New File). S tem dejanjem se je pojavilo okno z nastavitvami in možnostimi  nove datoteke. Tu sem  nastavila položaj formata (Landscape – Horizontalen format), izbrala ime datoteke (Poletje v New Yorku), preverila, ali mi ustreza sedanja velikost slike  in preverila, da so pravilno nastavljeni tudi model, globina in profili. S klikom na “Create” sem lahko začela ustvarjati v Kriti.

New File

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Create

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Najprej sem v zgornji vrstici pod ikono”Izberite prednastavitev čopiča” izbrala vrsto čopiča –  Wet textured soft (izbor sem zmanjšala s pomočjo izbire vrste čopiča Paint, s katerim sem želela prikazati tehniko akvarela).  Nato sem si izbrala barvo na barvnem kolesu na desnem pasu. Z različnimi pastelnimi barvami sem izdelala ozadje oziroma postavitev stolpnic.

Čopič

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Kot naslednji korak sem spremenila vrsto čopiča oziroma drugo risalo, ponovno pod rubriko “Izberite prednastavitev čopiča”, in sicer Chalk Grainy,  s katerim sem z nizko transparentno belo barvo stolpnicam dodala okna, cesti pa črte.

Chalk Grainy

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Z novo nastavitvijo oziroma izbiro čopiča “Wet knife” sem na sivi površini zarisala abstrahirane oblike rumenih taksijev in drugih avtov, ki sem jim kasneje z menjavo barve in velikosti orodja dodajala različne detajle, ki z oddaljenostjo izginjajo, za kar sem uporabila nastavitev čopiča z nizko prekrivnostjo.

Wet knife

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Za naslednji korak sem uporabila nov čopič “Wet Bristles”, s katerim sem s črtkanimi potezami nakazala množice ljudi, ki se sprehajajo po ulici. Po načelih prostorskih ključev se figure navidezno manjšajo, kar sem pridobila z manjšanjem čopiča. Z enako vrsto in nastavitvijo čopiča sem z zabrisanimi gibi prikazala vtis dima oziroma pare, ki se dviga iz newyorških ulic. Z manjšim čopičem iste vrste sem poudarila stolpnice.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Zadnji korak je bil shraniti moje delo kot datoteko JPEG. V levem kotu zgoraj sem izbrala opcijo “Datoteka”, nato pa “Save as”. Pojavilo se je okno, kjer sem izbrala ime in vrsto datoteke (namesto opcije PNG sem izbrala JPEG.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

KONČNI IZDELEK:

Poletje v New Yorku

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

R E F L E K S I J A:

Pri digitaliziranju svoje ideje sem se naučila ustrezno uporabljati programsko opremo Krita. Čeprav sem ustvarjala na ta način prvič, sem zelo uživala. Imela sem si možnost izposoditi tudi digitalno risalno tablico, ki mi je pri risanju na začetku delala nekaj težav, saj je nisem bila navajena, a sem se kmalu privadila. Moram priznati, da je bila ta naloga velik izziv, a sem ga zajela z veliko žlico in mu šla naproti.

Če bi imela več časa bi se vsekakor bolj potrudila pri svojem izdelku. Vsekakor bi najprej nekaj časa vadila, sploh risanje z digitalno risalno tablico. Ko bi se navadila na princip dela in si zapomnila, kje se nahajajo kakšne funkcije, bi vsekakor hitreje in efektivnejše uporabljala ta program. Všeč so mi ponujene možnosti Krite, saj ni prezahteven program in je primeren za začetnike digitalnega ustvarjanja.

Največ časa sem posvetila podrobnostim na svojem izdelku. zaradi kompleksnosti in moje nemirne roke za vlečenje ravne črte sem poskušala čimbolj poenostavit risbo, saj bi  pri risanju vseh podrobnosti izgubila preveč časa.

Menim, da mi bo pridobljeno znanje o rasterski grafiki in ustvarjanju na Kriti velikokrat prišlo prav, ko bom želela predstaviti kakšno od svojih idej na digitalen način. Pri študiju bi to znanje uporabila v višjih letnikih, ko bo lažje pokazati končan izdelek na telefonu kot sliko in mi ne bo treba tovoriti vseh del na fakulteto. Če pa tega znanja ne bom uporabila več med študijem, ga bom pa na osebnm področju. Želim si še več ustvarjati na Kriti in uriti svoje, zaenkrat majhne, sposobnosti pri digitalnem ustvarjanju. Ta način ustvarjanja pa si želim uporabiti tudi pri svojem bodočem poklicu likovnega pedagoga. Rastrsko grafiko bi uporabila pri kakšni od svojih predstavitev, s katerimi bi se približala kot “kul” učiteljica ali profesorica. Želim pa si tudi, da bi skupaj z učenci/dijaki ustvarjalana področju rastrske grafike. Predstavila bi jim Krito in jih vzpodbudila k sodelovanju. Predmet likovne umetnosti bi lahko povezala tudi z računalništvom ali informatiko.

Najbolj mi je bilo pri digitaliziranju svoje ideje všeč velik izbor čopičev, s katerimi sem lahko ustvarila vtise veliko različnih struktur. Ni stvari, ki mi ne bi bila všeč. Menim, da gre le za funkcije in nastavitve, ki jih še nisem dodobra odkrila ali spoznala.

Glede samega projekta rastorske grafike ne bi veliko spremenila. Mogoče bi vaji in spoznanju s tako obsežnim programom posvetila več časa, saj sem opazila, da veliko funkcij nisem znala uporabiti.

 

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Skupno 67 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost