Digitalne kompetence učencev z uporabo spleta 2.0 in pedagoškega kolesa

Pozdravljeni!

Naslednja naloga pri predmetu IKT je, da moram izdelati refleksijo na temo, uporaba storitev spleta 2.0 pri pouku likovne umetnosti. V vlogi učiteljice moram razviti nekaj digitalnih kompetenc svojih učencev s pomočjo uporabe storitev splet 2.0.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Najraje bi poučevala učence od sedmega do devetega razreda osnovne šole, recimo deveti razred. Zdi se mi da so v teh letih že dovolj dorasli za upravljanje računalniških tehnologij. Učenci bi delovali v skupini po tri. Programi, ki bi jih uporabljala pri poučevanju so Pixabay, Google classroom, Krita in Prezi. Sam potek dela bi prilagodila učnim ciljem kurikuluma.

Pixabay je aplikacija oz. spletna stran, z najrazličnejšimi temami fotografij, ki jih lahko uporabljamo vsi, za karkoli, saj fotografije nimajo licenc. Učence bi naučila uporabljati Pixabay do te mere, da bi sami našli želene vsebine in jih tudi znali shraniti na računalnik.

Ko bi vsak našel želeno fotografijo, bi s pomočjo brezplačnega programa Krita oblikovali povezano enotno sliko. Se pravi, vsak bi v programu na svoj preprost način oblikoval podobo ali obliko, ki bi jih oblikoval s pomočjo različnih čopičev, svinčnikov in paleto barv. Kot inspiracija pa bi bila njegova fotografija, ki si jo je izbral. Naslednji korak bi bil, da vsi trije učenci skupaj na smiseln način povežejo dela vseh treh v eno. Pomembno je da končni izdelek vsebuje celoto ali vsaj del oz. element vsakega posameznega izdelka in pa da kot celota na koncu funkcionira. Delo bi potekalo pri urah likovne vzgoje, saj bi jim tako najlažje dajala povratne informacije, odgovarjala na vprašanja in usmerjala pri delu. Delali pa bi tudi od doma.

Za lažje sporazumevanje, bi jih seznanila z Google classroom-om, ki je aplikacija, namenjena za rabo v izobraževanju. V aplikaciji bi objavljana obvestila, roke za oddajo, komentirala njihove vmesne faze dela in jim po potrebi pomagala, ko nebi vedeli kako naprej. Na Google učilnico bi oddajali sprotne posnetke zaslona računalnika, telefona ali tablice. Seveda, bi jih s tem seznanila, kako se naredi posnetek zaslona. Tukaj bi oddali tudi končno nalogo.

Po končanem ustvarjanju bi jih seznanila še z Prezi-jem. Tu bi se naučili izdelati zanimivo predstavitev, ki bi vključevala vse postopke dela, katere so sproti že nalagali v Google učilnico. Opisati bi morali, s kakšnimi morebitnimi težavami so se znašli in kako so jih uspeli rešiti. Predstavitev bi morala biti predvsem zanimiva za ostale učence. Končano predstavitev Prezi, bi oddali v učilnici. Izdelke bi ocenjevala korektno, a ne prestrogo, saj gre za njihovo osebno izražanje, bi jim pa ob tem komentirala in dajala povratne informacije o njihovem delu.

Določeno število točk, bi si lahko pridobili z opravljenimi nalogami ki sem jih zastavila. Torej, posnetek zaslona oz. posredovana izbrana fotografija, določeno število točk. Tisti ki tega ne bi opravili, ne bi dobili nobene točke, saj niso upoštevali podane spletne strani, to smatram, kot da je niso znali uporabljati. Naslednje točke, bi si pridobili s kreiranjem v Kriti. Vsak bi dobil za svoj izdelek vse točke, če je izdelek dokončal. Kot skupina pa bi točke prejeli glede na to, ali se v izdelku čuti povezanost vseh treh ali ne. Torej, tisti ki bi delovali bolj kot skupina, bi prejeli več točk kot tisti, ki skupno niso preveč dobro funkcionirali. Točke za predstavitev pred celim razredom bi podala, na podlagi odziva ostalih učencev. Zadnji del točk pa bi dobili z objavo predstavitve v Google učilnico.

Moj namen bi bil razviti učenčeve kompetence na področju iskanja idej na spletu, uporabo Googlove učilnice in uporabo Krite. Kdor bi osvojil te kompetence, bi glede na kvaliteto dobil določeno oceno. Za ostale, ki jim nebi uspelo opraviti dela, ali bi si želeli izboljšav, bi prišli na dodatne ure, kjer bi jim poskušala pomagati. Kasneje, ko bi znanja osvojili, bi bili ocenjeni po enakih standardih kot ostali.

Kot bodoča učiteljica menim, da je poznavanje tovrstnih aplikacij pomembno, vendar ne v preveliki meri, kajti iskati ideje na spletu je dobrodošlo in koristno da učenci to obvladajo. Še bolj dobrodošlo pa je razviti svojo idejo in ob tem uporabiti veliko mero domišljije. Za to se kot bodoča učiteljica zavedam pomembnosti spodbujanja in razvijanja ustvarjalnosti pri učencih. Zavedam pa se tudi pomembnosti znanja iz tega predmeta, saj mi bo zelo koristil v pedagoški praksi.

Viri

Pedagoško kolo:

https://didakt.um.si/SiteAssets/Lists/Novice/AllItems/Pedago%C5%A1ko%20kolo%20Android.pdf

Program osnovna šola, likovna vzgoja, učni načrt:

http://www2.arnes.si/~soppnova/Glavni_okvir/UN_likovna_vzgoja_OS_23-marec-2011.pdf

Digitalne kompetence:

https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/3712/mod_assign/intro/DIGCOMP_Horizon.pdf

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 47 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...