Rastrska grafika: Temačna pokrajina

V okviru prve naloge sem se odločila rastrsko grafiko ustvariti s programom Krita. Kot motiv sem si zamislila dramatično temačno pokrajino. To sicer ni motiv, ki bi mi bil zelo blizu, a se mi je zdel primeren za raziskovanje različnih orodij, barv in plasti v programu, ki ga do sedaj še nikoli nisem uporabljala. Poleg tega se šele navajam na grafično tablico, zato se mi motiv s prekomerno količino detajlov ni zdel praktičen.

PROCES

Najprej sem si uredila delovni prostor. na levi strani ekrana sem odprla izbiralec barv, na desni pa izbiralec različnih pisal in pregled plasti. Pomagala sem si tudi z menijem, ki sem ga lahko odprla s klikom na gumb pisala moje grafične tablice.

Začela sem z zelo grobo skico, s katero sem približno razdelila prostor in nakazala objekte v njem. Uporabila sem pisalo Basic-1 v majhni velikosti in sivi barvi.

Temačna pokrajina skica by SG is licensed under CC BY-SA 4.0

Nato sem se lotila oblikovanja dreves v ospredju. Odločila sem se za bolj abstrakten prikaz z močnimi linijami, zato sem linije ustvarila z malce debelejšo črno črto s polno prekrivnostjo, pri čemer sem še vedno uporabljala pisalo Basic-1.

Temačna pokrajina proces by SG is licensed under CC BY-SA 4.0

Na enak način sem se lotila tudi ozadja, le da sem uporabila druge barvne odtenke. Nato sem že nakazala oblake, za katere sem uporabila čopič Airbrush_Soft, ker nima tako ostrih robov.

Temačna pokrajina proces by SG is licensed under CC BY-SA 4.0

Za tem sem se lotila barve. Ker sem želela, da linije ostanejo izrazite, sem barvo nanašala na plasti pod plastema z linijami. Za oblake pa sem naredila plast nad plastjo z linijami gora. Pri nanosu barve je bilo zelo uporabno okence, kjer se prilagaja velikost in prekrivnost, saj sem barvo nanašala v večih različnih slojih.

Pri oblakih sem eksperimentirala z različnimi teksturami, predvsem Texture_Large_Splat in Texture_Spray, in čopič Bristles-2_Flat_Rough. Ker sem želela, da se osnovno položena barva dobro vidi, sem prekrivnost te plasti naredila 71%.

Temačna pokrajina proces by SG is licensed under CC BY-SA 4.0

Nato sem želela dodati še nekaj svetlobe, senc in barve v oblake, zato sem naredila plast ozadje oblaki.

Temačna pokrajina proces by SG is licensed under CC BY-SA 4.0

Na koncu sem želela le še dodatno potemnitinebo in mu dodati malo globine, ter še dodatno poudariti kičastost prizora. To sem naredila v plasti dodatki, ki sem jo postavila na dno, tik nad ozadjem, da ni zmotila glavnih elementov slike.

KONČNI IZDELEK

Temačna pokrajina by SG is licensed under CC BY-SA 4.0

REFLEKSIJA

Pri izdelavi naloge sem se vsekakor veliko naučila. To je bil zame pravzaprav uvod v ustvarjanje digitalne umetnosti, saj sem prvič uporabila grafično tablico, ki mi je pred tem že leto dni ležala v predalu in tudi prvič uporabljala program Krita. Porabila sem kar nekaj časa, da sem se na tablico navadila in si optimalno prilagodila nastavitve, zato sem se tudi lotila bolj abstraktnega motiva s preprostimi linijami in zabrisanimi ploskvami.

Največ časa sem porabila na začetku z linijami dreves in gora. Deloma je bilo to zaradi tega, ker še nisem bila povsem odločena, kako naj bi risba izgledala, velik del časa pa mi je vzelo nadzorovanje pisala in ustvarjanje lepih linij.

Tekom dela sem kar uživala, saj me je prevzela neskončna izbira barv in tekstur in ustvarjalna svoboda, hkrati pa me je delo spravljalo ob živce, predvsem zato, ker nisem najbolj vešča za računalnikom in je delo teklo počasi, z veliko količino napak.

Naučila sem se uporabe najosnovnejših funkcij, kot so izbira barv, čopičev, naravnavanje velikosti, prekrivnosti, uporaba plasti. Čeprav so to le osnovne funkcije, se mi zdi, da se z njimi da naresti ogromno različnih izdelkov. V bližnji prihodnosti mi bo to znanje pomagalo pri ustvarjanju animacije, ki sem se jo odločila ustvariti v Kriti, odpira pa mi ogromno ustvarjalnih možnosti še za naprej. Mogoče bom kdaj kakšno skico želela pretvoriti v digitalno obliko, da bi jo natisnila na poster ali pulover ali jo kam objavila, morda pa bi risbo želela izboljšati s kakšnim vzorcem ali teksturo, ki je fizično ne bi mogla doseči.

Če bi se projekta ponovno lotila z več časa, bi se posvetila večim detajlom in poskusila doseči večjo natančnost. To bi verjetno dosegla le s potrpežljivostjo in vajo, dokler mi ni tablica tako blizu kot svinčnik. Verjetno bi se bolj posvetila plastem, da bi sliko lahko ustvarila bolj sistematično. Pri tej sem se namreč večkrat zmedla in risala na napačno plast, popravljanje pa mi je nato zavleklo proces. Po nekaj vaje bi se morda celo preizkusila v kakšnem bolj realističnem prizoru.

V celoti sem s svojim delom zadovoljna. Sicer se mi niti umetniško niti tehnično ne zdi vrhunsko, sem pa mnenja, da zadovoljuje osnovne kriterije in da sem se tudi jaz ob delu naučila potrebnih osnov na področju rastorske grafike v Kriti.

(Skupno 150 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Komentarji: 1

  1. Avatar Andreja Koder pravi:

    Rastrska grafika mi je zelo ušeč. Barve se lepo prelivajo iz temne v svetlejšo. Drevesa v ospredju, ki so temnejša in pokrajina ki je v ozadju da sliki globino. Vidi se da so tudi uporabljena različna risala in da je grafika zelo eksperimentalna kar jo naredi še bolj zanimivo. Mogoče bi se oblake dalo nekako bolj zamegliti, da bi bil učinek prostora še večji. Pri pokrajini na vrhu opazim da gre senčenje izven obrobne črte, mogoče bi še tisto omejili, da bi ostalo znotraj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost