KREIRAM NA SPLETU

Ime mi je Nina in prihajam iz Brezovice pri Ljubljani. To srednje veliko naselje se nahaja na obrobju Ljubljane in se zato v njem čutita utrip mestnega in hkrati sproščujočega podeželskega življenja. Čeprav mi včasih primanjkuje družbe, se za to odkupita mir in lepa pokrajina. Uživam v sprehajanju, še bolj pa v nočnem rolkanju po dolgih cestah. To mi ne daje le inspiracije, ampak tudi omogoča, da razčistim svoje misli. Poleg tega pa zadnje čase zaradi epidemije veliko časa preživim za računalnikom.

Rolka by Nina Kržmanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

IKT V MOJEM ŽIVLJENJU

Že od zgodnjih let življenja rada ustvarjam in pri tem me starši vedno spodbujajo. Ko sem bila mlajša nisem ustvarjala le na papir, temveč me je zanimala tudi glasba. Omembe pa je vredna tudi rast online družbe in vedno večji naval računalniških igric. Pri tem nisem bila izjema in sem, kot večina moja generacije, delež svojega prostega časa namenila igranju računalniških igric in spremljanju blogerjev ter drugih ustvarjalcev na Youtube. Tako sem se z nekaterimi prvinami IKT srečevala že zelo zgodaj. V osnovni šoli smo se pri pouku spoznali le z dvema programoma, ki smo jih potrebovali za ustvarjanje predstavitev: Microsoft Word in Microsoft PowerPoint. Učili pa so nas tudi nekoliko o varnosti na internetu. Proti koncu osnovne šole, v osmem razredu, sem se začela zanimati za računalniške grafike in dizajn. Moja prva misija je bila ustvarjanje nalepk, za to sem uporabila edini program, ki sem ga poleg Slikarja poznala – Gimp. Po osnovni šoli sem se brez okrevanja vpisala na Srednjo Šolo za Oblikovanje in Fotografijo v Ljubljani in sicer na smer grafično oblikovanje.

Na srednji Oblikovni šoli sem se spoznala z veliko programov za ustvarjanje računalniških grafik. Večinoma so bili programi Adobe; Photoshop, InDesign in Illustrator. V tretjem in četrtem letniku pa smo se srečali z 3D oblikovanjem v programu Blender. V času srednje šole sem si priskrbela prvo grafično tablico, ker mi risanje z miško ni šlo dobro od rok. Takrat sem se spoznala tudi z programom za rastrsko grafiko Krita, ki mi je postal najljubši zaradi enostavnosti in preglednosti.

Ob kreativnem ustvarjanju pa sem splet, spletna orodja in programe uporabljala tudi za objavljanje na socialnih omrežjih Instagram in Facebook. Fotografije sem urejala v programu PicsArt.

Prvo leto na Pedagoški fakulteti sem se pri predmetu IKT naučila veliko pravil za objavljanje na spletu in razširila svoje znanje o ustvarjanju računalniških grafik. Izvedela sem, da je ena izmed najpomembnejših pravil pravilna uporaba licenc. Zaradi potrebe po kvalitetnejšem ustvarjanju računalniških grafik, sem si kupila boljšo napravo od grafične tablice in sicer grafični zaslon. Razlikujeta se v tem, da na grafični tablici ne vidiš kaj rišeš, na zaslonu pa.

Menim, da je za razvoj uporabe IKT pomembno, da ljudem možnosti predstavimo že zgodaj. Ker se splet vedno bolj širi in razvija, moramo poskrbeti, da se razvijamo tudi mi. Trenirati moramo kompetence, da lahko čim bolj učinkovito in varno uporabljamo splet in spletna orodja. Ne trdim, da bi vsi ljudje morali znati programirati, ampak se mi zdi potrebno, da smo vešči v uporabljanju sodobne tehnologije.

Svet gre naprej s tehnologijo in tisti, ki se ne morejo prilagoditi zaostanejo. Velika težava se pojavlja pri starejših, ki niso odraščali z tehnologijo, kot jo poznamo danes. Splet je postal velik del našega življenja in po mojem mnenju brez njega v prihodnosti ne bomo mogli delovati, če temu ni tako že zdaj.

REFLEKSIJA DELA

Pri predmetu IKT sem se naučila pravila objavljanja in kreiranja na spletu ter razširila znanje o ustvarjanju računalniških grafik; rastrskih in predvsem vektorskih. Spoznala sem tudi, da je pri vključevanju IKT v učno snov bolj kompleksno, kot se mi je na prvi pogled zdelo.

Objavljanje in ustvarjanje na spletu mi pred delom na fakulteti ni bilo tuje, ampak na predavanjih sem temeljiteje obdelala kaj se sme, kaj se ne in kako se najbolj dosledno objavlja. Pridobljeno znanje je zelo koristno za nadaljnji študij in nasploh kakršnokoli dejavnost na spletu.

Pri projektnem učnem delu, kjer smo se spoznali s programoma Krita in Inkscape sem nekoliko razširila svoje znanje in dobila priložnost, da sama pri sebi vidim, kje točno stojim – kaj so moje prednosti in slabosti pri ustvarjanju računalniških grafik in kje je prostor za izboljšanje. Rastrska grafika mi je ljubša, ker ni ”matematična”, temveč je boljša za svobodno ustvarjanje. Poleg tega mi je program Krita (za ustvarjanje rastrskih grafik) boljši od Inkscape, ker je preglednejši in lepši.

Največ časa sem posvetila ustvarjanju v Kriti, ker sem hotela ustvariti izdelek, ki bi mi postavil nov izziv. Izziv je predstavljalo senčenje človeške kože in oblačil. Izdelek si lahko ogledate tukaj.

Čeprav večine predavanj nismo izkusili v živo, je bilo delo zadovoljivo. Po mojem mnenju je za ta predmet vseeno na kakšen način se izvaja, saj se konec koncev gre za kompetence uporabljanja računalnika in računalniških programov ter spleta.

Nasploh sem s predmetom zadovoljna, ker sem se naučila veliko novega, ki mi bo prišlo prav v prihodnosti. Med izdelovanjem izdelkov sem uživala, še posebej pri projektnem delu.

(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost