SEJALEC – rastrska grafika
Za motiv pri moji rastrski grafiki sem si izbrala sejalca na polju. Motiv je eden izmed najbolj prepoznavnih za slovenski narod, zato sem želela z njim eksperimentirati v digitalni obliki. Začela sem tako, da sem s črnilom (Basic-1) naredila skico.

SEJALEC by Katja Kadivec is licensed under CC BY-SA 4.0
Ko sem bila zadovoljna z osnovo, sem pričela z nanašanjem barve. Nebo sem želela prikazati jasno pa vendar z optičnim učinkom dežja, zato sem si izbrala orodje WatherC Special Splats in z njim od vrha proti dnu oz. od vrha do skiciranih hribov, dodajala svetlost modri barvi.

SEJALEC by Katja Kadivec is licensed under CC BY-SA 4.0
Hribe sem oblikovala v različnih rjavih barvah z orodjem Stamp Leaves, nato pa sem nadaljevala s poljem. Želela sem ga prikazati karseda impresionistično, zato sem ga naredila v dveh plasteh. Za osnovno modelacijo sem z orodjem Stamp Leaves ustavrila željeni podtom, nato pa sem si izbrala orodje Texture Impressionism, ki je odlično dodal impresionistični učinek.

SEJALEC by Katja Kadivec is licensed under CC BY-SA 4.0
Na koncu sem se posvetila prikazovanju sejalca. Naredila sem ga v treh plasteh. Prva plast je bila narejena s črnilom, ki sem ga uporabila za prvotno skico (Basic-1). Najprej sem ga pobarvala povsem ploskovito, nato pa sem dodajala različne odtenke (npr. Pri srajci sem dodajala beli barvi sivo), da je dobil bolj plastičen izgled. Ostre prehode sem nato prevlekla z orodjem Stamp Leaves, da so bili videti mehkejši in na koncu ponekod (npr. Hlače, škornji) dodala še impresionistični učinek z Texture Impressionism.

SEJALEC by Katja Kadivec is licensed under CC BY-SA 4.0
Končni izdelek:

SEJALEC by Katja Kadivec is licensed under CC BY-SA 4.0
Refleksija
S Krito oz. z grafičnim oblikovanjem na sploh, se do sedaj nisem kaj dosti srečevala, zato mi je bila naloga kar v izziv. Ker nimam grafične tabilce, sem nalogo izvedla z računalniško miško, kar mi je predstavljalo, kar velike preglavice, saj z njo nisem preveč spretna in sem za nalogo zato porabila kar precej časa. Že skica sama mi je predstavljala veliko težavo, ker se mi je tresla roka. Največ časa sem vsekakor porabila za modelacijo sejalca, saj sem jo izvedla v treh plasteh in vsaka plast je bila zasnovana tako, da je v sorazmerju z naslednjo.
S svojim delom sem kar zadovoljna, saj se s Krito podrobneje srečujem prvič. Zdi se mi zelo smiselna naloga, ki mi bo prav prišla pri izvedbi svojih projektov. Program mi je zelo všeč, saj ustvari v delu oz. sliki tak učinek kot bi ga kot umetniki dobili v ateljeju. Krita bo vsekakor prišla v uporabo, če ne prej, pri likovni teoriji, pri prikazovanju različnih tekstur in barvnih kombinacij.
Čeprav sem bila na začetku skeptična, me je pri nalogi najbolj presenetilo in mi je bilo hkrati tudi najbolj všeč, eksperimentiranje z orodji in njihovimi realističnimi učinki. Če bi imela na voljo grafično tablico, bi z veseljem probala ustvarjati tudi z njo.