Rastrska grafika
Krita je program, ki ga uporabljam za lastne digitalne projekte, saj je zelo preprost in jasen program, ki ima ob enem veliko uporabnih funkcij za moje delo. Ker sem tega programa navajena, sem se odločila, Narisati celo stran stripa, ki ga trenutno načrtujem. Ker ta stran ni namenjena tisku in povečavi, temveč le spletni objavi, je uporaba rasterskega programa najbolj primerna.
Zgodba stripa sledi večim osebam, ki so zaposlene v operni hiši in med seboj sklepajo prijateljstva in zveze, medtem, ko se pripravljajo na predstave. Ta stran stripa je iz začetka zgodbe, ko Hazel, ki je scenografinja in baletnik Tristan prvič prideta na ogled opere, kjer se prvič srečata z Dimitrijem, baletnikom, v katerega bi se lahko vsak zaljubil. Sprva vsi mislijo, da sta Hazel in Tristan par, ker ju sodelavci vedno vidijo skupaj, vendar kar kmalu postane jasno, da sta v resnici dvojčka.
To je ves kontekst ki je potreben, da je ta stran stripa razumljiva. Delo sem začela z grobo skico, za katero sem uporabila čopič z imenom _ink_4_pen_rough. Ko sem narisala vse elemente, sem jih prouredila s transform orodjem, ki omogča povečevanje in preoblikovanje elementov, ki jih označiš z selection orodjem. Na skici sem za robove polij uporabila rectangle, straight line orodje in oval orodje za oblačke.
Ko sem skico končala sem zmanjšala vidljivost, da sem lahko lažje obrobila like na plasti nad skico. Zunanje robove, oblačke in notranje robove sem dala vsakega na svojo plast, predvsem zato, da sem jih lahko urejala posebej od ostalih elementov.
Za obrobe (lineart) likov sem uporabila isti čopič kot za skico. Pod plast za lineart sem dodala novo plast, na Kateri sem pobarvala vse osebe oziroma sprednje elemente, pod to plastjo pa sem dodala še eno plast za ozadja posameznih predelov. Z rectangle selection orodjem sem označil posamezna polja, ki sem jih zapolnila z paint bucket orodjem, za tem pa dodala stopnjevanje barve (gradient) z gradient orodjem.
Barve za like sem z paint drop orodjem kopirala iz slik likov, ki sem jih narisala že prej, tako da sem te slike potegnila iz file explorerja direktno v krito, ki ti potem da možnost dodaj kot novo plast.
Za senčenje in za manjše podrobnosti sem uporabila _pencil-6_Quick_shade. Da sence niso segale izven likov sem plast z bravo zaklenila z alfa lock, kar onemogoča barvanje izven že narisanih elementov.
Ko sem končala z vsem barvanjem, sem prestavila plast z oblački nad vse ostale in jo zapolnila z belo bravo. Ker ne znam lepo pisati, sem z orodjem za pisanje napisala vso besedilo za vsak oblaček posebej. Pod plast z oblački sem tudi dala okvirje polij in zunanjo obrobo.
Čisto na koncu sem v največjem polju uporabila _stamp_sparckles, da Dimitri izgleda bolj veličastno, spremenila pa sem tudi bravo ozadja, da rob izven stripa bolje poveže celoto.
Refleksija:
Čeprav program kar dobro poznam, sem se naučila, kako bolje uporabljati meni že poznane funkcije. Naloga mi je bila všeč in je bila preprosta in omogoča vso svobodo posamezniku, da ustvari kar želi.
Če bi karkoli izboljšala, bi mogoče prostnoročno napisala besedilo, kar pa bi mi vzelo veliko časa, razen če bi vložila še več časa in naredila svoj font, kar naredi veliko striparjev, vendar trenutno še nisem razumela točno kako to narediti.
Največ časa sem posvetila barvanju, saj sem rabila vsako bravo posebaj izbrati iz slik in tudi paziti, da je vse urejeno, da ni lukenj brez barve oziroma da ni barvizven črt.
Zdi se mi da sem se kar dobro odrezala, uporabila sem veliko funkcij, ki jih program ponuja in ustvarilo delo, ki mi je všeč.
To znanje mi bo še naprej koristilo, sploh pri stripih, ki jih želim v bližnji prihodnosti začeti objavljati.
Celoten project mi je bil zelo všečin iskreno ne bi nič spremenila v njegovi definiciji.