Limone – kontrast
Limone-kontrast by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Za ustvarjanje sem uporabljala iPad pro12.9, na katerem imam naložen program Procreate(5.3.6.), risala pa sem z Apple pencil. Menim, da je motiv primeren za rastrsko grafiko, saj omogoča natančno prikazovanje gladkih barvnih prehodov, senc in odsevov, ki so na sliki prisotni.
Limona – svinčnik by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limone – skica by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limone – ozadje1 by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limone – ozadje2 by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limone-oblika (hard blend) by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limona-tekstura2 by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limona-layerji by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limona-overlay by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Limone-senčenje by MačekMuri is licensed under CC BY-NC 4.0
Najprej sem začela s skico, narisano s čopičem, ki posnema 6B svinčnik. Izbrala sem vijolično barvo za ozadje, ki sem ga enakomerno pobarvala. Nato sem uporabila čopič “hard blend” in rumeno barvo, s katero sem narisala osnovno obliko limone.
Na novi plasti, nastavljeni na clipping mask, sem s pomočjo oranžne barve dodala osnovne sence limoni. Za več globine sem ustvarila dodatno plast, prav tako nastavljeno na clipping mask, in uporabila črno barvo za poudarjanje senc. Intenzivnost plasti sem zmanjšala, da črna barva ni bila premočna.
Za dodajanje volumna sem z belo barvo ustvarila osvetlitve (highlights) na novi plasti. Nato sem uporabila čopič “dispersion 2” za ustvarjanje teksture na limoni. Tudi za ta korak sem ustvarila novo plast z nastavitvijo clipping mask in jo pobarvala čez limono. Da tekstura ni bila preveč izrazita, sem na plasti nastavila overlay in zmanjšala njeno intenzivnost.
Ko sem limono dokončala, sem z uporabo črne barve narisala senco, ki jo limona oddaja na ozadje. Da senca ni bila preveč ostra, sem uporabila funkcijo Gaussian Blur za mehčanje robov. Prav tako sem zmanjšala intenzivnost plasti, da senca ni bila pretemna.
Enak postopek sem ponovila še za preostale štiri limone.
Ta pristop, mi je omogočil ustvariti realistično kompozicijo limon, z lepim volumnom, teksturo in mehkim senčenjem. Za ustvarjanje te grafika, pa sem si pomagala z inspiracijski fotografijo kot referenco za svoje delo, saj mi je brez te bilo zelo težko.
REFLEKSIJA:
V tem projektu sem prvič delala z rastrsko grafiko, zato je bilo zame čisto vse novo. Naučila sem se uporabljati Procreate, od osnovnega nastavljanja platna do dela s plastmi in različnih čopičev. Spoznala sem, kako delujejo različne teksture, kako nanesti barve s prehodi in kako dodati detajle s pomočjo čopičev, ki simulirajo specifične učinke, kot so pikice ali senčenje. Naučila sem se tudi, kako pomembna je pravilna organizacija dela-uporaba več plasti mi je omogočila, da sem lahko preprosto popravljala napake in eksperimentirala z različnimi elementi, ne da bi pri tem uničila celotno kompozicijo. Poleg tehničnih znanj sem se naučila tudi potrpežljivosti in reševanja problemov, saj mi ni bilo vedno takoj jasno, kako doseči želen učinek.
Če bi imela več časa, bi se poglobila v kompleksnost motiva. Lahko bi dodala še bolj realistične barvne prehode, detajle, še več senčenja – lahko bi naredila vse skupaj tudi bolj slikarsko. Posvetila bi več časa pri izbiri barvne palete, da bi dosegla še boljši vizualni učinek pri rumeni in vijolični. Raziskovala bi tudi še več različnih čopičev, saj Procreate ponuja široko paleto možnosti, ki jih nisem imela časa preizkusiti. Lahko bi dodala še bolj zanimivo ozadje, ki bi bolje podprlo motiv, namesto preprostega enobarvnega ozadja, a sem imela ogromno težav, saj sem potrebovala veliko časa da sem se natrenirala samo z osnovami in mi je bilo vse skupaj precej težko. Razmislila bi tudi o dodajanju dodatnih elementov, kot so detajli ali pa še kakšni vzorci, da bi bil motiv bolj kompleksen in bogat.
Največ časa sem posvetila osnovni postavitvi in oblikovanju motiva. Ker sem nova v uporabi Procreate in rastrske grafike nasploh, sem potrebovala ogromno časa in motivacije za učenje osnovnih funkcij orodij, kot so izbira čopiča, nanašanje barve, ter delo s plastmi. Iskanje pravega čopiča za določene učinke je bilo zamudno, saj sem preizkušala ogromno možnosti, da sem končno našla tisto, kar sem potrebovala. Poleg tega, sem veliko časa posvetila barvanju in dodajanju tekstur, saj sem želela, da motiv kljub enostavnosti izgleda dodelan in zanimiv.
Delo bi lahko vsekakor bilo boljše. Ker mi je bilo pred in med delom zelo težko pri sami uporabi programa sem se odločila za enostavnejši motiv, pri katerem sem se želela potruditi, da vseeno vključim uporabo plasti, nanašanja barve in dodajanje teksture. Za prvič, sem glede na svoj nivo znanja zadovoljna, v prihodnje pa bi si prizadevala več kompleksnosti in umetniške izraznosti.
Znanje, ki sem ga pridobila, je uporabno na več področjih, še posebej v študiju in poklicih, kjer je pomembna vizualna komunikacija. Znanje dela z rastrsko grafiko bi bilo prav tako meni uporabno za pripravo predstavitev, vizualnih elementov za splet in družbena omrežja. Z grafičnim oblikovanjem se ne bom ukvarjala, a verjamem da se moram preizkusiti tudi v tem in prestopiti čez svoje okvirje, saj je vsekakor dobro razumevanje digitalnih orodij, kot je Procreate, lahko prednost. Poleg tega sem z delom na projektu pridobila veščine, kot so načrtovanje, organizacija in potrpežljivost, ki so pomembne v vsakem poklicu.
Ko sem program bolj spoznala, mi je bilo najbolj všeč raziskovanje novih funkcij in eksperimentiranje z različnimi čopiči. Ustvarjanje tekstur in nanos barv sta bila zelo zanimiva, saj sem lahko sproti videla, kako se motiv spreminja in izboljšuje. Najmanj mi je bilo všeč, da sem se na začetku počutila preobremenjeno zaradi številnih funkcij, ki jih nisem razumela in poznala. Učenje je bilo zelo počasno, in sem mu morala posvetiti precej časa in volje. Velikokrat je bilo frustrirajoče, saj mi je na začetku to predstavljalo velik problem in nisem vedela kako bom nalogo speljala.
V definiciji projektne naloge bi morda vključila več korakov oziroma uvodnih nalog ali več vaj za spoznavanje orodja v takšnih programih za začetnike oziroma da bi naloga postala bolj dostopna tistim, ki prvič delajo z rastrsko grafiko.