Citiranje nemških samostanov (rastrska grafika)
Lahko bi se pretvarjala, da imam zelo globoko razlago upodobljenega motiva, ampak moj moralni kompas pravi, da lagati ni lepo. Inspiracija za mojo ilustracijo je štukatura na stropu kapele v samostanu Michaelsberg v Bambergu, Nemčija; prikazuje smrt, ki piha milne mehurčke.
Death blowing bubbles by Cedevita is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Grafiko sem s pomočjo Huion tablice naredila v Photoshopu (ki ni bil ukraden). Photoshop uporabljam od začetka srednje šole, ko sem se odločila, da moje risanje s prstom na telefon potrebuje nadgradnjo. Motiv pa se mi je za rastrsko grafiko zdel primeren predvsem zaradi svetlobnih prehodov, senc ter meglic v ozadju.
Postopek ustvarjanja
Ker vem, da nihče ni pri volji, da bi bral podrobne opise mojega procesa ustvarjanja, se bom osredotočila samo na nekaj ključnih korakov.
- Skica in konture: tukaj je viden sicer le del moje skice, ker je posnetek zaslona nastal med risanjem kontur, ampak se mi zdi, da se bistvo vidi (pro tip: če ti skica ni všeč, spremeni njeno barvo, iz nekega razloga takoj izgleda bolje). Konture vedno rišem z teksturiranim čopičem, ker se mi zdi, da poteze posledično izgledajo malo manj sterilno.
Skica by Cedevita is licensed under CC BY-NC 4.0
- Ko sem končala konture, sem se, preprosto povedano, lotila barv. To so bile najprej le osnovne ploskve, pri katerih sem se držala modrih oz. bolj hladnih odtenkov.
Barva by Cedevita is licensed under CC BY 4.0
- V naslednjem koraku sem se odločila, da mi nekatere že ustvarjene linije niso všeč, zato sem jih izbrisala. Dodala sem še več barv, prve detajle na drevesih in travi ter gradient v ozadju.
Detajli by Cedevita is licensed under CC BY-NC 4.0
- Ker nisem vedela, česa se lotiti najprej, sem se nato lotila vsega: oblikovanja mehurčkov, dodajanja meglic ter dodelovanja podlage.
Vse by Cedevita is licensed under CC BY-NC 4.0
- Naslednji korak je moj osebno najljubši pri ustvarjanju ilustracij: dodajanje svetlobe in senc. Pri tem je bil moj fokus predvsem na svetlobnih odsevih na figuri (nisem prepričana, če je figura tukaj korekten izraz).
Vse in še več by Cedevita is licensed under CC BY-NC 4.0
- Na koncu pa sem svetlobo naredila še bolj dramatično in izrazito, izdelala detajle ter dodala krošnje dreves, saj mi je zgornji del formata izgledal prazno. Za nekaj meglic sem se odločila, da so odveč. Prav tako sem spremenila barvo nekaterih kontur. Voila.
Death blowing bubbles by Cedevita is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Refleksija
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? Temeljno razliko med pojmoma “vektorska” in “rastrska” grafika.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Naredila bi bolj zanimiv opis postopka dela ter si morda izbrala tudi bolj kompleksen motiv (motiv mi je zelo všeč ampak moram biti iskrena sama s sabo, da je zelo preprost).
- Kateremu delu sem posvetil/a največ časa in zakaj? Ustvarjanju grafike seveda, saj pisanje postopka ni niti približno primerljivo z urami in urami risanja.
- Kako ocenjujem svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Čudovito, neverjetno, nikoli še videno (to ni res, ampak sem pa precej zadovoljna).
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Če bom kdaj v situaciji, kjer se bom morala odločati med vektorsko in rastrsko grafiko… Mogoče, če bom kdaj bolj resno ustvarjala logote?
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najbolj sem uživala pri samem risanju, opis postopka pa mi ni bil preveč všeč.
- Kaj bi spremenil/-a v definiciji projektne naloge, da bi bil boljši? Morda ne bi zahtevala opisa postopka dela, ampak bolj razlago o izbranem motivu, o odnosu do digitalnega risanja in mogoče tudi prikaz svojih najljubših detajlov dela.