Vektorska grafika – V globini

Za to nalogo sem se spet odločila za fantazijski motiv z naslovom “V globini”. Upodobljen fikcijski karakter je oblikovan po moji lastni domišliji in je magično morsko bitje, ki je brez svoje leve roke. Motiv sem izbrala, ker mi je blizu in raje izdelujem digitalne projekte s fantazijskimi vplivi.
Grafiko sem oblikovala v programu Inkscape, ki sem se ga, kljub temu, da sem ga uporabljala prvič, navadila precej hitro.
:3

V globini © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
POTEK DELA:
I.
Naloge sem se lotila z izbiro motiva in tradicionalne skice, ki sem jo nato poskenirala in vstavila v novo datoteko v programu Inkscape.

V globini – skica © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
II.
Skici sem zmanjšala prekrivnost in si nato sem z orodjem “Pero” pomagala ustvariti krivulje, ki so videne v laseh in na obleki.

V globini – potek dela 1. © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
III.
Z istim orodjem sem obrobila vsakeg predmete posebaj in v njih vstavila barve. Pri oblikah kot so obleka, školjka in lasje sem dodala možnost preliva barv, da bi z različnimi odtenki iste barve dosegla učinek globine. Pri svetleči zvezici, ki lebdi nad njeno roko, pa sem zameglila nekatere dele, da bi se bolj zlilo z ozadjem in dobilo občutek oddajanja svetlobe.

V globini – potek dela 2. © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V globini – preliv barv © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC 4.0
IV.
Tukaj sem dodala ozadnje z orodjem “Pravokotnik”, pri katerem sem za občutek globine prav tako uporabila preliv barv.

V globini – potek dela 3. © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V.
Za končni korak sem dodala še različne svetlobne vire, ki sem jih ustvarila s “Peresom” in jih nato zameglila in zmanjšala prosojnost. Na koncu pa sem izvozila sliko v png obliki in tem končala z nalogo.

V globini – potek dela 4. © 2025 by Čriček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
REFLEKSIJA
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
- Naučila sem se da je Inkscape zelo zanimiv program, ki je malo sprobaval limit mojega poterpljenja :’)
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
- Če bi imela več časa, bi se bolj posvetila še samemu motivu in opisu poteka dela. Menim, da je vedno je možnost izboljšave.
- Kateremu delu sem posvetil/a največ časa in zakaj?
- Nejveč dela sem posvetila sami izdelavi digitalne grafike, ker se mi je program večkrat sesul.
- Kako ocenjujem svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
- Zdi se mi, da sem zadela bistvo naloge.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
- Znanje lahko uporabim pri izdelavi različnih projektov. Zanimivo bi tudi bilo uporabiti vektorsko grafiko za naprimer izdelavo nalepk, v smislu delavnice z učenci.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
- Najmanj všeč mi je bilo da se je program vmes večkrat, kar sesul. Najljubše pa mi je bilo samo skiciranje ideje za vektorsko grafiko.
- Kaj bi spremenil/-a v definiciji projektne naloge, da bi bil boljši?
- Spremenila ne bi ničesar, naloga se mi zdi dobro strukturirana.