Vektorska grafika: Brkati ser/ Partakorppikotka

To vektorsko grafiko brkatega sera sem ustvarila s programom Inkscape, ki je bil priporočen. Za motiv sem si želela izbrati nekaj kar bi lahko uporabil kot potisk za na majico/ torbo, plakat ali nalepko, saj je ta tehnika primerna za to, ker se vektorsko grafiko da povečati ali zmanjšati brez poslabšanja kvalitete.

Postopek:

Začela sem tako, da sem vstavila skico, ki sem jo narisala v skicirko, v program Inkscape. Postavila sem miško nad “file” in nato kliknila na “Import…” kar je odprlo File Explorer, kjer sem izbrala skico.

Partakorppikotka © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Import © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Partakorppikotka skica © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Z orodjem “Pen Tool” / “Orodje pero” (obkroženo z rumeno na levi strani ekrana), ki ustvarja ravne črte in krivulje, sem (površno) obrisala glavne oblike. Uporabila sem to orodje, saj mi omogoča lepše krivulje kot, če bi jih narisala sama. Ko s tem orodjem rišeš oblike začneš z levim klikom. Z naslednjim levim klikom ustvariš drugo točko, ki meji 1 ravno stranico. Če pa levi klik držiš lahko ustvariš krivuljo. Z dvojnim klikom zaključiš ti. pot.

Preris © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Osnovne barve © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Z istim orodjem sem dodala perje.

Sence © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Vse plasti, ki sestavljajo glavo ptice sem dodala v mapo, ki sem jo nato podvojila.

Mapa © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Duplicate layer © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Kopijo mape sem nato zrcalila čez vertikalno os (z gumbom obkroženim z modro) in horizontalno os (obkroženo z oranžno). Potem sem kopijo glave ptice premaknila na želeno mesto z gubi obkroženi z rdečo (premik levo ali desno) in zeleno (premik gor ali dol).

Premik © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Narisala sem 1 polovico kosti in sem jo na isti način kopirala in zrcalila. Nato sem vključila “Snapping” / “Pripenjanje” z gumbom v desnem zgornjem kotu (ikona obkrožena z rumeno), kar mi je omogočilo premakniti kopijo polovice kosti k drugi, tako da sta se stranici točno povezali.

Kost 1 © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Kost 2 © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Pripenjanje © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Kost sem postavila v ozadje in jo postavila na želeno mesto.

Urejanje © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Barvo kosti sem spremenila v “Fill and Stroke” /”Polnilo in poteza” in jo potem podvojila. Pri kopiji kosti sem ponovno kliknila na “Polnilo in poteza”, spremenila barvo (obkroženo z modro) in izbrala gradient, nato pa določila vrsto prehoda “Reflected” / “Odsevano” pod “Repeat”/ “Ponovi”. Pri “Orientation” (obkroženo z rdečo) sem določila orientacijo preliva, da se je ujemal s smerjo kosti.

Preliv © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Dorisala sem perje in ga podvojila na isti način kot prej.

Perje © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Z orodjem za risanje elips in lokov (obkroženo z rumeno) sem zarisala rdeč krog in ga kopirala in postavila na želeno mesto.

Orodje elipsa/lok © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Za zaključek sem spremenila določene barve na isti način kot prej, da so ustrezale mojim željam.

Orodje elipsa/lok © 2025 by Sarjatta is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Refleksija

Naučila sem se osnove programa Inkscape. Če bi se sedaj ponovno lotila te naloge, bi to lahko naredila na veliko bolj spreten način kot sem tokrat.

Če bi imela več časa bi morda dodala več globine perju ali pa svetlobe na kljunu.

Največ časa sem posvetila ustvarjanju same grafike, saj se mi je, navkljub videom ipd., bilo zahtevno navaditi na delovanje programa in različnih orodij.

Menim, da je moja naloga zadovoljivo narejena, saj sem, vsaj zdi se mi, da sem, tokrat naredila vse kar je zahtevano od mene. Seveda ni popolna, ampak ne ciljam na popolnost, ker bi tako bilo življenje veliko bolj stresno.

Kakor z rasterskim risanjem lahko v pouk vpeljem tudi vektorsko risanje. Bilo bi zanimivo združiti pouk likovne umetnosti z matematiko, saj vektorske grafike temeljijo na matematiki, a žal se vektorje učijo šele v srednji šoli. Lahko pa bi starejšim osnovnošolcem pri uri, kjer spoznavajo vektorske grafike, na preprost način predstavili vektorje, da jim bo izraz že znan v, ko vstopijo v srednjo šolo.

Najljubši del naloge mi je najbrž zaključiti grafiko, saj je bil to konec mojega mučenja in hkrati sem imela končni izdelek, ki sem ga ustvarila s svojim trudom. Najmanj ljubše mi je bilo obrezovati slike za prikaz poteka.

Mislim, da v definiciji naloge nič nebi spremenila.

(Skupno 19 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost