Rastrska grafika: Steklenica za vodo
Za projektno nalogo pri predmetu IKT sem izdelala rastrsko oziroma bitno grafiko z izbranim motivom steklenice za vodo. Za izdelavo grafike pa sem uporabila lastno fotografijo in prosto dostopni program Krita.
Postopek izdelave
Najprej sem v program uvozila fotografijo steklenice.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Po tem, ko sem imela fotografijo v programu sem na novih plasteh s pomočjo _Basic-3_Flow orodja pobarvala dele steklenice zaščitene s silikonsko zaščito in njen pokrovček. Barvo pa sem določila s pomočjo orodija Color Selector.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Ko sem imela izrisano osnovno obliko in izbrano barvo delov steklenice sem se lotila njihovega senčenja in osvetljevana. Začela sem z silikonsko zaščito in na novi plasti nanašala barve sence in jih s pomočjo orodja _Blent_Blur zmešala tako, da sem dobila prelivanje med različnimi barvami senc vidnih na fotografiji. Barvo sem nanašala in mešala do želenega rezultata.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Ko sem pri senčenju prišla do zadovoljivega rezultata sem plast z osnovno obliko in barvo združila s plastjo sence, da sta postali eno.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.
Z že končanimi deli steklenice sem se lotila njenega osrednjega dela z vodo, ki sem ga začela tako, da sem ponovno ustvarila novo plast. Začela sem na vrhu in se pomikala proti dnu. Uporabljala pa sem enaka orodja in postopek, kot pri ostalih delih steklenice. Torej sem začela z nanosom osnovne barve katero sem izbrala s pomočjo orodja Color Selector, nato sem na novi plasti nanašala barve senc in ostale barve vidne v tem predelu in jih nato zmešala s pomočjo _Blent_Blur orodja. Postopek nanašanja in mešanja sem ponavljala dokler nisem dobila želenega rezultata in na koncu združila plasti, potem pa sem še dodala plasti z barvami ozadja.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Na koncu sem na drugi plasti ozadja dodala še odsebno senco steklenice in posvetlila predel, kjer prihaja vir svetlobe. Sence v ozadju sem se lotila na enak način kot vsega ostalega in jo s pomočjo fotografije umestila v grafiko.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Končan izdelek sem na koncu to še exportirala iz kritinga dokumenta v obliko fotografije PNG.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Refleksija
Pri izdelavi projektne naloge sem se veliko naučila. Spoznala sem program Krita, v katerem se od začetka nisem najbolje znašla a bolj, ko sem ga uporabljala lažje je bilo. Delo v programu mi je zelo olajšala funkcija uporaba plasti s katerimi sem si lahko prilagodila ustvarjanje na želenih območjih ne, da bi si uničila že narejene predele grafike. Tudi pri senčenju mi je funkcija plasti prišla zelo prav.
Sama sem se prvič srečala z digitalnim ustvarjanjem, kar mi je malo oteževalo prilagajanje ustvarjanja iz navadnega pisala na računalniško miško, a ko sem ugotovila kako upravljati miško, da dobim želen rezultat je bil proces izdelovanja rastrske grafike veliko lažji. Z izvajanjem projektne naloge in uporabo programa Krita mi je digitalno ustvarjanje postalo bolj zanimivo in privlačno. Način digitalnega ustvarjanja pa bom uporabila tudi za upodobitev nekaterih svojih prihodnjih likovnih del.