Storitve spleta 2.0 (Ana Demšar)
Izbrala sem si vlogo predmetnega učitelja likovne umetnosti v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Ta leta se mi zdijo primerna za dodatno poučevanje s pomočjo spleta 2.0, saj so učenci že bolj dojemljivi in spretnejši s takšno tehnologijo in bi lažje sledili poučevanju. Storitve, ki bi jih pri poučevanju uporabila, bom prikazala v primeru izdelovanja grafičnega izdelka.
S predstavitvijo bi si pomagala z YouTube spletno stranjo. YouTube je priročen, saj ima do njega dostop prav vsak. Je spletna stran, na kateri se lahko deli, komentira in ocenjuje razne videoposnetke. Pričakujem, da bomo tako sledili osnovnošolskemu kurikulumu , saj bi prek te spletne strani lahko spoznali kulturno dediščino, proces ustvarjanja grafičnega izdelka in primere pomembnih likovnoumetniških del z različnih oblikovalnih področij domače in svetovne kulture. Od uporabe te spletne strani pričakujem, da mi bo učencu aktivnost pomagala razložiti bolje. Zato bi rezultat moral biti učenčevo zanimanje in razumevanje. Skupaj bi iskali navdih in primere izdelave grafičnega izdelka. Pri tem delu bi se ocenjevalo sodelovanje.
Po tem uvodnem delu predstavitve tehnike in izdelave, bi se z učenci lahko lotili ustvarjanja. Tu pride na vrsto druga storitev in sicer blog. Ta storitev ti omogoči objavo naloge, dnevniški zapis o dogajanju, objavljanje povezav, refleksivno pisanje o praksi… Omogoča boljše razumevanje in prek nje lahko prebiraš dela drugih in te objave tudi komentiraš. Za to bi uporabila WordPress, saj sem s tem trenutno še najbolje seznanjena. Med izdelovanjem bi bili vsi skupaj zadolženi za dokumentiranje projekta v nastajanju- s fotografiranjem, izdelavo videoposnetkov… Te fotografije bi nato vključili v svojo blog objavo, ki je tudi deljena na spletni strani šole. Tako bi staršem in ostalim omogočili vpogled v šolske dejavnosti.
S tem bi sledili kurikulumu in se učili izdelave kratkega videa, fotografije, analiziranja likovnih del in se priučili likovnega izražanja. Učenci bi se s tem naučili opazovati delo in ga tudi primerno predstaviti. Ker pa vsi v svojih okoljih nimamo dostopa do računalniške opreme, bi v sklopu likovnega pouka imeli tudi čas v računalniški učilnici, kjer bi skupaj poskrbeli za objavo bloga.
Ocenjevanje bi temeljilo predvsem na sodelovanju pri celotnem projektu. Vse od YouTube predstavitve, do izdelave fotografij in predlogov objave. Pričakujem, da bi se s tem naučili sodelovati s sošolci in pridobili razumevanje celotne izdelave- v tem primeru grafičnega izdelka. Moj namen je v učencu vzbuditi zanimanje za projekt in željo po sodelovanju.
Sama pa skozi likovni pouk nikoli nisem bila priča takšnim projektom. V osnovni šoli nas je poučeval profesor, ki ni imel tako razvite digitalne kompetence, zato se z digitalnim ustvarjanjem ali uporabo raznih storitev nismo spoznali. Tudi v srednji šoli se digitalnemu svetu nismo posvetili. Umetnost smo vedno strogo delili od računalniškega sveta. Zato se mi zdi ta način poučevanja tuj in dokaj nov. Vendar pa se strinjam z uporabo opisanih storitev, saj verjamem, da bi učencu omogočile boljše razumevanje. Sama bi bila bolj zainteresirana v projekt, če bi mi bil ta predstavljen tudi v sliki in ne zgolj v besedi (kot na primer YouTube). Všeč mi je tudi koncept refleksije, ko si primoran slediti vsem stopnjam nastajanja izdelka. Zato bi spodbujala tudi objave bloga.
Viri:
- Nančovska Šerbec, I. (2017). IKT v izobraževanju: Storitve računalniških omrežij [PowerPoint]: https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/5872/mod_folder/content/0/storitve_omrez%CC%8Cij_IKT.pdf?forcedownload=1
- Ministrstvo za šolstvo in šport , Program osnovna šola, Likovna vzgoja, Učni načrt (b.d.): http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/preno