Rastrska grafika-Sončnice
Za to nalogo sem uporabila dva programa: Paint Tool Sai za večji del procesa, in na koncu Adobe Photoshop CS5 za nekaj zadnjih efektov in popravkov. Risala sem brez posebne predloge, le predhodno sem naredila nekaj hitrih skic na papir, da sem lažje planirala samo ilustracijo.
Najprej sem si pripravila podlago temno zelenih odtenkov,robove sem nekoliko potemnila. Mehak prehod med barvami sem dosegla z orodjem airbrush in ga še dodatno omehčala z orodjem water, ki omogoča zabrisovanje in mešanje posameznih barv.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem z orodjem Marker naslikala osnovno silhueto karakterja, ki mi je služila tako kot predloga za skico, kot tudi kot pomoč pri senčenju kasneje, saj sem že takoj upoštevala vir svetlobe, ki sem si ga izbrala.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Čez osnovno obliko sem na novem layerju dodala skico z nekoliko več detajli. Za skico sem uporabila Pen tool oziroma tanek brush z ostrimi robovi, ki spominja na svinčnik.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem skico v celoti pobarvala na novem layerju, ker je silhueta od prej imela nekaj prosojnih delov, kar bi sicer pomenilo, da bi se ozadje videlo skozi temnejše dele na karakterju. Z orodjem Magic Wand Tool sem izbrala ozadje, nato pa sem ta izbor obrnila, tako da je bilo označeno vse znotraj skice, in skico pobarvala z enim klikom s pomočjo orodja Bucket.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Ko sem imela osnovno ploskev pobarvano, je bil čas za grobo senčenje. Na layer z osnovno, rjavo barvo sem pripela (clipping group) še en layer. To mi je omogočilo, da sem barvala čez osnovno ploskev brez da bi morala paziti, da ne grem čez robove. Layer za senčenje sem nastavila na način ‘multiply’, ki je nekoliko prosojen in potemni vse, kar je pod njem. Najprej sem pobarvala celotno osnovno ploskev, nato pa sem z radirko z ostrimi robovi izbrisala dele, ki bodo osvetljeni. Pri tem sem si pomagala s silhueto, ki sem jo na začetku naslikala z markerjem.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Potem sem dodala vse barve na karakterju. Layer s sencami sem začasno skrila, da sem bolje videla, če barvam natančno in kakšne so barve pod sencami. Pomagala sem si predvsem z markerjem in pen tool-om, občasno sem uporabila Water, da sem dosegla bolj mehke prehode med barvami. Za bele odseve v očeh sem uporabila pen tool, da so bili robovi res ostri. Pri barvanju sem si spet pomagala s pripenjanjem layerjev na layer z osnovno barvo, tako kot pri senčenju. Poleg tega sem layer s skico nastavila na način multiply, da se lepše prilega barvam, ki so pod njem.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Znova sem dodala layer s sencami, ki je bil prej začasno skrit, in s pomočjo markerja dodala vir svetlobe v ozadju, nato pa še na grobo naslikala preostanek ozadja, predvsem rože in nekaj listov. Vsak element sem dodala na novem layerju, da sem kasneje lažje dodajala detajle in brisala na grobo naslikano podlago, kjer je bilo potrebno.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
V senčnem delu risbe sem rože potemnila in nekoliko znižala nasičenost barv, pri tem sem si pomagala z nastavitvima hue/saturation in brightness.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Čez pripravljeno podlago sem naslikala več detajlov in prešla iz videza skice v bolj mehak, naslikan izgled. Pomagala sem si predvsem z orodjema Marker in Paint(podobno kot marker, a ima več teksture in pušča podobno sled kot nekoliko suh čopič), barve pa sem pogosto izbirala iz že pripravljene predloge s pomočjo kapalke(eyedropper tool). Nekaj barv sem dodala tudi po občutku, pri tem sem rahlo spreminjala nasičenost in odtenke, da je slika izgledala bolj pestro.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Enako sem naredila še na temnejšem delu slike, pri tem sem uporabila tudi en layer, ki sem ga nastavila na multiply, da sem dobila temnejše sence.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
S tem sem končala prvi del slikanja. Datoteko sem shranila v formatu .psd in jo ponovno odprla v Photoshopu.
Najprej sem uporabila orodje Gaussian Blur, da sem nekoliko zameglila viseče liste, ki sem jih pripravila že prej in s tem ustvarila občutek prostora.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Layer s listi sem nato kopirala (duplicate layer), posamezne ‘verige’ listov sem izbrala z lasso tool, nekoliko prestavila in jih preoblikovala (move/transform tool, ikona s puščicami), da se niso preveč ponavljali. Spet sem na posameznih ‘verigah’ uporabila gaussian blur, na nekaterih več, na drugih manj, da so listi izgledali različno oddaljeni.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem layerje z listi zaklenila (lock transparency, karirasta ikona). Podobno kot pripenjanje layerjev na layer pod njimi mi je to omogočilo, da sem nekatere liste pobarvala s svetlejšp zeleno brez skrbi, da bom šla čez robove. Na tej točki sem dodala še nekoliko več detajlov in teksture v ozadju, in sicer tako, da sem slikala na layerju pod layerji s karakterjem in rastlinami.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Na nekatere dele risbe sem dodala nekoliko več svetlobe in nasičenosti barv s pomočjo layerja, ki sem ga nastavila na način Overlay. Za lep, mehak prehod barve na smrčku sem uporabila gradient tool na območju, ki sem ga prej zamejila z lasso tool-om.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Kjer sem želela še svetlejše in bolj nasičene barve, sem uporabila nastavitev layerja na Color Dodge. Na takšnem layerju sem dodala odsev svetlobe na smrčku, nekaj svetlejših pegic(temnejše sem naredila na običajnem layerju)in nekaj svetlih pik v ozadju. Da mi ni bilo potrebno risati vsake pike posebej, sem uporabila enega od za to namenjenih brushev v Photoshopu.
Za zadnje detajle sem uporabila orodje Pencil, ki ima zelo ostre robove in omogoča, da detajli lepo izstopajo.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Refleksija
Pri tej nalogi se sicer nisem naučila veliko novega, kar se tiče uporabe programov, saj oba programa uporabljam že nekaj let in se na področju digitalne ilustracije nasploh dobro znajdem. Kljub temu pa lahko z gotovostjo rečem, da sem likovno precej napredovala, saj je izdelek, ki je nastal v okviru te naloge verjetno ena izmed mojih najboljših in najbolj kompleksnih ilustracij doslej. Zagotovo je bila to zelo dobra priložnost, da vadim digitalno slikanje, saj ponavadi ustvarjam bolj risbe in se manj posvečam raznim brushom in teksturam. Predvsem sem veliko uporabljala orodji Marker in Paint, česar ponavadi ne počnem. Zelo velik napredek sem dosegla tudi na področju uporabe barv in svetlobe. Všeč mi je predvsem, da mi je uspelo zelo jasno definirati vir svetlobe in ustvariti lepo kontrast med svetlim in temnim, saj je to običajno ena od mojih šibkih točk.
Tudi če imam večino tega znanja že od prej, mi bo sigurno prišlo prav na študijski in poklicni poti, predvsem če se bom ukvarjala z ilustracijo, saj je, sploh v tujini, zadnje čase zelo zaželjeno oziroma skorajda nujno poznavanje digitalne umetnosti in tovrstnih programov. Nekaj naročil za manjše, privatne naročnike sem v preteklosti že narisala in z veseljem bi nadaljevala po tej poti.
Moj najljubši del je bil definitivno ustvarjanje grafike. Proces mi je sicer vzel zelo dolgo, sploh slikanje rož mi je vzelo vsaj nekaj ur, a s tem nisem imela večjih težav, saj sem pri delu uživala. Pisanje refleksije in urejanje screenshotov mi je bilo nekoliko manj všeč, a se mi vseeno zdi dobra ideja, saj me je to vzpodbudilo k bolj kritičnem razmišljanju o procesu, ki se mi zdaj zdi že bolj ali manj samoumeven. Če bi želela prihraniti nekaj časa, bi lahko nekaj rož kopirala, kot sem to naredila z visečimi listi, a sem vseeno zadovoljna z odločitvijo, da sem naslikala vsako posebej ker menim, da tako delujejo bolj zanimivo kot če bi si bile bolj podobne. Žal mi je edino, da procesa nisem tudi posnela. Največ časa sem pravzaprav namenila načrtovanju same ilustracije, preden sem se lotila slikanja digitalno sem na papir naredila številne skice, da sem lažje izbrala motiv in postavitev posameznih elementov. Prav tako mi je veliko časa vzelo slikanje detajlov, sploh rož, saj z njimi nimam toliko izkušenj. Mogoče bi lahko nekaj detajlov v ozadju, sploh na temnejših delih ki niso v fokusu, izpustila, saj bi mi to prihranilo čas, ilustracija pa bi verjetno izgledala enako dobro.
Definicija projekta se mi zdi dobra, morda bi jo edino omejila še nekoliko bolj, da se res ve, da gre za digitalno risanje/slikanje. Čeprav razumem pojem ‘rastrska grafika’, se mi zdi nekoliko preširok, saj so tudi na primer fotografije v tej obliki.