Rastrska grafika: Encounter

Za motiv sem si izbrala Enta – starodavno bitje, originalno iz tolkienove mitologije. Enti so kljub svoji veličini in moči, ki jo ta prinaša, prijazna in dobra bitja. po njih bi se lahko zgledovali mnogi ljudje, ki izkoriščajo svoj položaj sebi vprid, ne glede na posledice, ki jih doživljajo tisti pod njimi. Njihov duh dobrega naj bi odražalo srečanje enta z zajcem.

Motiv je primeren za ustvarjanje v rastorski grafiki, saj ta omogoča bogate in zelo detajlirane slike. Vsak piksel (slikovna točka) je namreč lahko drugačne barve, razlikujejo pa se lahko tudi po prekrivnosti in drugih kvalitetah. Ima pa zato tudi slabo lastnost: ker slika vsebuje veliko informacij, jo je potrebno stisniti ali pa se to zgodi pri pošiljanju/ odpiranju v nekem programu, takrat se del informacij izgubi. Medtem ko se pri vektorski grafiki z manipulacijo ne spremeni ostrina, pa tudi datoteke so po navadi manjše, zasedejo manj prostora. S poznavanjem prednosti in slabosti obeh digitalnih grafik, lahko ugotovimo, kaj je bolje ustvarjati v eni ali drugi.

Pri projektni nalogi z vektorsko grafiko bi še nekako šlo brez grafične tablice in pisala, medtem ko pri tej nalogi brez teh pripomočkov ne bi šlo. Pred to projektno nalogo še nikoli nisem ustvarjala digitalno, zato tudi nisem imela pripomočkov. Na srečo pa je moj oče entuziast nad tehničnimi novostmi z več področij in je že pred leti kupil preprosto grafično tablico in pisalo znamke Genius (MousePen i608), ki je bila za moje zdajšnje potrebe več kot dovolj. Ustvarjala sem v brezplačnem slikarskem programu Krita.

Najprej sem ustvarila nov dokument, pri katerem sem nastavila njegovo višino in širino, ločljivost sem ohranila, postavitev sem izbrala pokončno. Za model sem izbrala RGB barvni model, če pa bi želela dokument natisniti bi izbrala CMYK model, katerega uporabljajo tiskalniki in vsebuje sledeče barve: cian, magenta, rumena in črna.

Ustvarjanje dokumenta by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Začela sem z zelo grobo skico, ki sem jo narisala s čopičem v sivi barvi. Nad njo sem v naslednji plasti skicirala še eno skico, tokrat bolj natančno, a še vedno ne popolnoma, tako da sem pri nadaljnem ustvarjanju še vedno imela nekaj svobode.

Skici by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nato sem začela z barvanjem enta, in sicer njegove glave z vsemi izrastki. Uporabila sem čopič Bristles-5_Flat, katerega sem tudi največ uporabljala skozi celoten proces. Slikala sem grobo, kot bi dejansko na papir z akrilnimi barvami, ni me skrbelo če se barve ne bodo lepo prelivale. Veliko sem uporabljala Zoom in, out, za hitro povečavo sem držala tipko Ctrl v kombinaciji s + in se vračala na cel format slike z Ctrl in – . Še ena funkcija ki sem jo veliko uporabljala je zelo preprost, zavedala sem se ga šele sredi ustvarjanja. Preprosto s pridžanjem tipke Ctrl in premikanjem miške lahko izbereš točno določeno barvo, ki je morda pod predlaganimi barvami ni več. Na posnetku zaslona pokaže le izbrano barvo, ne pa slike kapalke.

Color Selector Tool by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Uporabila sem še različne druge čopiče, eksperimentirala z njihovimi velikostmi in prekrivnostjo. Na entovem nosu sem recimo prikazala rdečico tako da sem izbrani barvi zmanjšala prekrivnost. V sledeči sliki sem označila katere čopiče/risala/pisala/stamps sem uporabila. Prvi je Airbrush Soft, z njim sem dosegla mehkobo neba in svetlobe ki pada na zajca ter skozi odprtine med listjem drevesa. S Pencil-1_Hard sem ustvarila skici, z Ink-8_Sumi-e grmičevje, pokrajino ter detajle listja. Z Bristles-5_Flat je ustvarjen ent, del skale ter zajec. Shapes_Square in Texture_Spines pa sem uporabila za listje na njegovi glavi, v krošnjah ter za listje, ki ga usmerja s pomočjo svoje moči vetra.

Uporabljeni čopiči by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Osrednja plast je ent ter del skale z zajcem. Nato sem poljubno (in nekoliko manj organizirano ker sem to počela prvič) postavljala plasti nad in pod to osrednjo. Včasih sem pozabila na kateri plasti sem in sem naprej ustvarjala na njej, tako da so na nekaterih plasteh elementi ki ne spadajo tja. V naprej bom na takšne stvari bolj pozorna in dosledna. Skupno sem ustvarila 7 plasti: prvi dve sta bili za skici, nato sta dve ki pokrivata ozadje, za njima je osrednja plast, nad njo pa še plast z entovo roko ter nekaterimi detajli na entu, listju na njegovih vejah (nekateri so tudi pod vejami).

Plasti by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Končni izdelek:

Encounter by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Refleksija

Ker sem prvič ustvarjala digitalno sem si nekoliko slabše organizirala plasti, prevzel me je tudi obseg vseh možnosti, ki jih ponuja izbran program. Definitivno me čaka še veliko raziskovanja vseh funkcij, če želim izboljšati svoje veščine v digitalnem ustvarjanju v programu Krita. Največ časa mi je vzelo barvanje enta z različnimi odtenki rjave in vse podrobnosti, ki sem jih vključila. Uživala sem vseskozi ustvarjanje, čeprav je bilo na trenutke naporno. Zelo dobro si je vzeti več odmorov, da lahko zbistriš misli, opazuješ kaj drugega in ko se vrneš takoj opaziš kaj bi popravil ali kje nisi bil več zbran in lažje nadaljuješ. Iz končnega izdelka lahko takoj prepoznam, kje nisem bila z mislimi več pri ustvarjanju.

Ugotovila sem da bi bilo bolje če ne bi poskušala že takoj modelirati ampak bi postopoma gradila barve po plasteh, ter nato dodajala sence, odbleske itd. Dodala bi še več v ozadju in mogoče tudi v ospredju, da bi dosegla še večjo globino v sliki. Poleg tega bi si že na začetku zastavila plasti in natančno čemu se bom posvetila v vsaki od njih.

Izdelek sem nekoliko popravila od takrat ko smo prvič dobili nalogo ustvariti rastorsko grafiko. Med drugim sem upoštevala sošolkin komentar da pokrajino/grmičevje v levem spodnjem kotu bolje povežem z entovo brado. Dodala sem še več snopov svetlobe in omehčala krošnjo, da pravokotniki, ki jih pušča za sabo čopič Shapes_Square niso več tako vidni in deluje listje bolj naravno.

Pri ustvarjanju rastrske grafike sem se veliko naučila. Vem točno kaj bi izboljšala oz. naredila drugače in kako, kar pa ne pomeni da z izdelkom nisem zadovoljna. Celo nasprotno – ponosna sem nanj in da sem se preizkusila v digitalnem ustvarjanju. Na začetku sem mislila da mi ne bo šlo, ker sem pristaš risanja in slikanja ročno in ne na računalniku. Nato pa sem videla da ni tako težko, je samo nekaj novega, s čimer se pač še nisem srečala.

Svoje novo pridobljeno znanje bom gotovo še kdaj uporabila in ga ob priložnosti posredovala tudi drugim. Tako kot sem zapisala v prispevku It’s adventure time! je bila naloga dobro zastavljena in osebno ne bi ničesar spreminjala.

(Skupno 138 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

komentarjev 5

  1. Avatar Mojca Berkopec pravi:

    -Delo mi je zelo všeč:). Poleg samega motiva mi je všeč to, da delo vsebuje detajle, ki te pritegnejo, da sliko dlje časa gledaš in vedno odkriješ kaj novega. Zanima me kako si si motiv izbrala?
    -zdi se mi da je objava dela na spletni strani dobra, mogoče manjka malce podrobnejši opis projekta s tehničnimi izrazi (izbira čopičev, …)

    • Avatar sanka pravi:

      tudi meni je delo zelo všeč, še posebaj koliko pozornosti je šlo v detajle. tudi mene zanima kako si motiv izbrala in kaj je navdih za njim. si vse črpala iz svoje lastne domišljije? si inspiracijo črpala iz kakšne knjige ali filma?

      • Avatar Maša Križ pravi:

        me veseli da vama je všeč >. < ente sem prvič risala, ko sem načrtovala poslikavo stene v prostorih kluba Kočevskih študentov, ki ga kasneje na žalost nisem izvedla. Glavna inspiracija mi je bila definitivno film Lord of the rings, inspiriral me je njihov karakter, veličina in modrost. Navdih pa so tudi moji sprehodi po kočevskih gozdovih, ki so polni različnih rastlin in živali.

  2. Avatar Petra Drev pravi:

    Menim, da je končni izdelek že zdaj izdelan res zelo dobro. Zelo so mi všeč številni detajli, ki delo naredijo res zanimivo. Barve se izredno dobro ujemajo med sabo, veliko je tudi senčenja, ki ustvari dober vtis prostora.
    Mogoče bi lahko edino pri delu, kjer brada prekriva travnik dodali namesto rjave, zelene odtenke, da bi se skozi rob brade videl v ozadju že rahlo travnik.
    Pri opisu pa še mogoče manjka kakšen primer katere čopiče si uporabila, drugače pa mi je zelo všeč da je na začetku predstavljeno kaj motiv predstavlja.

    • Avatar Maša Križ pravi:

      Najlepša hvala:D
      predvsem za komentar v zvezi z brado, tudi meni tisti del ni preveč všeč a nisem vedela kako naj ga popravim.
      Želela sem objaviti celoten postopek in kaj vse sem uporabila a mi je zmanjkalo časa, mislila sem da imam danes še cel dan čas. Bom pa to upoštevala pri naslednji nalogi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost