It’s adventure time!

Kot motiv sem si želela izbrati nekaj kar bi se dobro izražalo v vektorski grafiki, pri čemur bi lahko uporabila orodja in funkcije, ki jih ponuja grafični urejevalnik Inkscape. Na pamet so mi prišle različne risanke in serije, ki sem jih gledala v otroštvu ali kasneje. Ena izmed teh je fantazijska tv – serija Adventure time, pri kateri mi je zelo všeč stil risanja, še bolj pa animacije (Adventure time – Opening). Serija je plod čiste domišljije, vendar ni samo zabavna, raziskuje tudi druge teme, včasih temačne in žalostne ter odpira zapletena vprašanja ali nanj odgovarja na svoj edinstven humoren način.

Upodobila sem sebe, medtem ko me napadajo različni antagonisti iz risanke – nekateri so takšni kot v risanki (Ice King, ledene gore), drugi so tudi v risanki vendar sem jih oblikovala nekoliko po svoje (Me-Mow – mačka mumija), tretji antagonist pa je rastlina/kača/vampir, inspiracija zanj je bil The Vampire King. Prikazala sem se v težki, neprijetni, celo brezupni situaciji, ki so tudi del življenja. Odvisno pa je od človeka kako se bo obnašal, kaj bo storil da nebo situacija zanj pogubna. Na humoren način sem želela pokazati, da tudi te situacije minejo in obup v času doživljanja le teh tudi. In glede na to se lahko z njo poistoveti marsikateri študent, ki ima trenutno gore dela.

Natančnega procesa ustvarjanje se dobro ne spomnim, saj sem veliko preskakovala od ustvarjanja likov do ozadja ter sestavljanja vseh elementov na pravo mesto, do dodajanja in odvzemanja določenih elementov. Posebej sem ustvarjala ozadje in vsak lik na sliki ter ga nato vključila nanj. Na naslednji sliki je slika zaslona nekje med ustvarjanjem.

Proces by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Opisala pa bom kakšne funkcije/orodja ali preprosto možnosti sem uporabila na svoji poti do končnega izdelka.

Začela sem s skico, ki sem jo ustvarila na papirju s svinčnikom, nato pa jo slikala in vstavila v Inkscape. Da sem sliko lahko povečala ali pomanjšala brez da bi se spremenilo razmerje med višino in širino sem vklopila funcijo ključavnice, ki mi je to omogočila. To sem uporabila tudi v nadaljevanju ustvarjanja.

Proces by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nato sem uporabila orodje Riši krivulje in ravne črte, ki sem ga uporabljala vseskozi svoje delo, ker mi je dopuščalo največ svobode. Uporabljala sem dva načina: Ustvari pravilno Bézierjeva pot in Ustvari B-Spline pot. Poleg tega sem uporabila še dva osnovna orodja: Uredi poti po vozliščih in Izberi in preoblikuj predmete. Lahko sem že takoj natančneje izrisala želen element ali pa ga orisala grobo in potem urejala pot po vozliščih, kjer sem se zopet poslužila dodatnih funkcij: Vstavi vozlišča v izbrane segmente, Izbriši izbrane točke, Naj bodo izbrana vozlišča oglišča/mehkejša/samodejno mehkejša.

Proces by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

V sekciji Polnilo in poteza sem izbirala barve predmeta, njegove poteze in slog te poteze. Spreminjala sem predvsem debelino, včasih sem se odločila iti brez poteze. Zelo prav mi je prišla možnost Barve izberi iz slike, saj tako nisem potrebovala vedno znova iskati ustrezne barve. Poleg tega sem želela uporabiti barve, ki so v izbrani risani seriji, zato sem okrog dela, ki sem ga ustvarjala imela še veliko referenčnih slik.

Proces by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pri ozadju in mački mumiji pa sem uporabila še pod sekcijo Zapolni, možnost Raven preliv. Nato sem izbrala Ustvari in urejaj prelive in kliknila na vozlišče v obliki krogca. Ko sem ga imela izbranega sem kliknila na izbrano barvo ali uporabila Barve izberi iz slike, če sem želela točno določeno barvo. Tako sem dobila dve barvi, ki se prelivata. Točko lahko tudi poljubno vlečeš po podlagi in spreminjaš preliv. Če bi želela še eno, bi lahko na prikazani liniji dodala še eno vozlišče in izbrala tretjo barvo.

Proces by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Če sem hotela prikazati da je predmet ostvetljen ali osenčen sem predmet najprej podvojila oz. kopirala in prilepila. Nato sem ustvarila lik, ki bo odrezal neosenčen del, saj bom uporabila možnost Razlika. Ko sem sklikom na prvi lik in pritiskom na Shift ter klikom na drugi lik oba izbrala sem šla pod Pot in izbrala možnost Razlika. Nato sem po navadi izbrala barvo, katere je predmet in jo posvetlila ali potemnila. Pri nekaterih elementih pa sem preprosto še enkrat kopirala isti element in ga postavila nad drugega ter nekoliko prilagodila nekatera vozlišča. Tako sem storila recimo pri oblakih.

Proces by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pri urejanju elementov v celoto sem uporabljala možnosti, ki razvrščajo po slojih (Dvigni izbrane predmete na vrh/ dno, Spusti za plast višje/nižje). nato sem določene elementa združila ali razdružila (Predmet: Združi/Razdruži). Možnost Prši po predmetih s kiparjenjem ali slikanjem sem uporabila za travo na hribčku, ker pa mi enakost elementov ni delovala v redu sem pri ostalih vsako bilko postavila sama, včasih sem ji podvajala. Uporabila sem tudi možnost za ustvarjanje krogov in pravokotnikov, recimo pri soncu, mrvicah na drevesu, detajlih na vampirjevi rastlini itd.

Na koncu sem vse skupaj združila in premaknila na edino prikazano stran na canvasu ter pri izvozu prilagodila višino, ki ni ustrezala formatu strani. Nato sem sliko izvozila v rastorski format in na naslednji sliki lahko vidite končni izdelek.

This is fine. by Maša is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pri projektu sem se naučila kako uporabljati grafični urejevalnik Inkscape, v veliko pomoč so mi bili vsi tutoriali ki so prikazovali kje najti določene možnosti, ki jih urejevalnik omogoča. Eden izmed teh je recimo How to Use Gradients in Inkscape. Funkcij je ogromno in še zdaleč ne poznam vseh, vendar bi se ob nadaljnem učenju iz tutorialov in ustvarjanju lahko naučila še več. Vendar se mi zdi zaenkrat dovolj, menim da imam osnovno znanje. Mogoče bi si najprej želela preizkusiti še kak drug urejevalnik, preden se odločim za enega in ga še bolje spoznam.

Za ustvarjanje sem si vzela kar veliko časa, ki ga sicer nisem imela, vendar mi ni žal, saj sem s končnim izdelkom zadovoljna. Najbolj sem uživala pri urejanju barv, ki so zelo pestre. Seveda bi še kaj popravila in izboljšala, recimo dodala detajle na traku pri mački mumiji ali pa bolje prikazala tok reke. Verjetno sem največ časa porabila pri vampirski rastlini, ki se mi zdi tudi najbolj dodelana, mogoče celo preveč glede na to da sem ustvarjala v stilu risanja izbrane risane serije. Vendar ni nič hudega, je pač moj doprinos, še kanček mene.

Ob ustvarjanju sem se zabavala vendar ni šlo brez kakšnega zapleta. Moj grafični procesor je bil očitno prešibek za to kar sem ustvarjala in je program zamrznil in se nato zaprl. To se mi je dogajalo proti koncu ustvarjanja in v boj proti temu sem svoje delo sproti večkrat shranila. Poleg tega sem se spraševala zakaj se resolucija slik v Word Pressu tako poslabša. Ugotovila sem da program kompresira velikost datoteke, zato je posledično slabša resolucija.

Zagotovo bom še kdaj uporabljala urejevalnik, če ne za študijske pa za osebne namene. Rada poslikam oblačila zase ali za druge, zdaj pa bi lahko še ustvarila motiv in ga dala natisniti na kos oblačila. Tudi v učilnici bi spoznala učence z orodjem, to bi prišlo v poštev za nekoliko starejše otroke. Primer naloge bi bil recimo ustvariti svoj logotip ali ustvariti logotip za izbranega prijatelja. Naloga bi bila zabavna in poučna. Lahko bi imeli celo medpredmetno povezavo z matematiko, glede na to da imamo v urejevalniku opravka z krivuljami, operacijami kot so unija, razliko, presek, ki so vse vsebine ki jih bodo jemali pri matematiki. Naučili bi se predvsem kaj je prednost vektorsake grafike; da se ločljivost ob transformiranju ne poslabša in da je vsaka komponenta definirana posebej.

Projekt je dobro zasnovan. Zelo mi je všeč, da si lahko izbereš poljuben motiv. Navodila glede projekta in prispevka so natančna in jasna, veliko sem se naučila tudi iz vaj. Nekaj sem izvedela tudi iz objav vezanih na projekt, objavljenih v Teamsu in spletni učilnici. Mogoče bi si sama naslednjič izbrala preprostejši motiv, drugače pa ne bi spreminjala nič.

(Skupno 69 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost