Vektorska grafika – Yuck.
Naloga je izdelava vektorske grafike v brezplačnem programu Inkscape. Ko sem začela z delom, sem imela izjemno slab dan in sem si posledično za motiv izbrala nekakšen nagravžen stvor, ki je bil po svoje projekcija takratnega počutja. Poskušala sem poiskati najbolj neprijetne kombinacije barv in čim gršo obliko izbranega lika.
Začela sem z ozadjem, tu sem se še precej spoznavala z orodji. Želela sem ustvariti vtis sluzaste jame. Vsa voda je ustvarjena iz pravokotnikov, ki sem jih potem (Object to path) s pomočjo vozličev preoblikovala. Kar nekaj časa sem potrebovala, da mi je oblikovanje postalo intuitivno. Vmes me je minevala volja do življenja, saj se mi je zdelo nemogoče osvojiti ta program.
Kasneje sem se spametovala in si ogledala nekaj videov z navodili za začetnike. Pri tem moram nujno priporočiti YT kanal TJ FREE, ki na zelo pregleden in enostaven način popelje uporabnike čez program (Inkscape seveda) in olajša delo. Njegovi videi so smiselno razdeljeni na različne funkcije Inkscape-a.
Že od začetka mi je zelo prav prišla razdelitev na Layerje. Ker je v Inkscape-u možno skakati med Layerji že z dvojnim klikom na posamezen Object (in tako hitro po pomoti premaknem kakšno stvar, ki je ne želim), sem veliko uporabljala tudi možnost “Lock Layer”. Posamezne Layerje sem poimenovala, za lažjo orientacijo. Pod Layerjem “Usta” sem ustvarila še dva Sublayerja (za zobe in žrelo), kar mi je pomagalo pri organiziranosti, poleg tega pa sem tako po izbiri lahko zelo enostavno upravljala s celimi usti ali pa samo posameznim Sublayerjem.
Usta sem oblikovala posebej. Največ časa so mi vzeli zobje (vsi nastali iz posameznih pravokotnikov). Vsak zob posebej sem tudi obarvala s pomočjo funkcije “Create and edit gradients”, kar je bilo lahko, vendar dolgotrajno delo. Najbolj zabavni del je bil samo razporejanje zob. Prvotno so se pojavljali nad ustnicami, vendar sem jih (ustnice) s funkcijo “Page up” spravila v ospredje. Dodajam še približen postopek izdelave. Kdor je izumil funkcijo “Copy/Paste” si po mojem skromnem mnenju zasluži Nobelovo nagrado.
Obraz sem že prej naredila s pomočjo krogov in pravokotnikov ter gradientov. Na koncu pa sem dodala še prste, prav tako narejene iz enakih likov. Pri tem mi je bilo vse bolj všeč to, da moraš pri ustvarjanju veliko uporabljati logiko in v glavi v naprej ustvarjati načrt, kako bi najlažje prišel do želenih oblik/efektov.
Yuck by Lavra Z is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Z vektorsko grafiko se do zdaj še nisem zares ukvarjala in priznam, da mi je rastrska mnogo bližja. Kljub temu mi je bila naloga v izziv, saj gre za zelo uporabno znanje. Poleg tega sem se, ko mi je vse skupaj najbolj paralo živce (nekje vmes sem imela težave z ustvarjanjem želene oblike), lahko razvedrila z ustvarjanjem dežja pisanih konfetov s funkcijo “Spray”, ki pa na žalost niso končali na končnem izdelku.
Če bi se v izdelek poglobila še bolj, bi verjetno namesto gradientov poskušala barvati z bloki barv. Ko sem prej gledala izdelke sošolk, mi je bil ta način mnogo ljubši.
Sicer pa sem z izdelkom zadovoljna – še najbolj iz vidika, da sem se lotila motiva, ki ga do zdaj še nisem ustvarjala, s programom, ki ga še nisem uporabljala. Veseli me, da ga zdaj lahko. Gotovo mi bo prišel prav tudi na poklicni poti. Če ne ravno pri pouku (vseeno se mi zdi preveč zamudno delo), pa morda v zasebni praksi.