Vektorska grafika

Pri projektni nalogi smo dobili navodila, da izberemo eno izmed svojih umetniških del ter ga s pomočjo ustreznega programa pretvorimo v vektorsko grafiko. Priporočen nam je bil program Inkscape, ki sem ga tudi sama uporabila. Izbrala sem umetniško delo, ki je nastalo kot produkt abstrahiranja fotografije morskega psa. To delo sem izbrala, ker je zaradi raznolikih oblik in barv zanimivo za pretvorbo v vektorsko grafiko, obenem pa je sestavljeno iz jasnih linij in tako ni preveč zahtevno. Ker mi ni uspelo naložiti programa v slovenskem jeziku in bi s prevajanjem lahko prišlo do nesoglasij, bom za poimenovanje orodij in funkcij uporabila kar angleški jezik. Izbrana orodja so na posnetkih zaslona označena s temnim kvadratkom.

abstract shark by Nika G is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Postopek izdelave vektorske grafike

Najprej sem izbrano fotografijo prenesla v program ter prikazne enote spremenila iz mm v px ter jo povečala. Nato sem na orodni vrstici aktivirala “view layers” in v Layer 1 fotografiji povečala prosojnost z namenom, da bi čez njo lažje potegnila linije.

Layer 1 by Nika G is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ustvarila sem Layer 2 ter izbrala orodje “Draw Bezier curves and straight lines”. Okoli glavnih geometrijskih oblik morskega psa sem začela obrisovati linije. Njihovo debelino sem iz originalne povečala na 3,012 px. V tem sloju je torej nastal obris osnovnih linij strukture morskega psa.

Layer 2 by Nika G is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Nato sem ustvarila Layer 3, v katerem sem s pomočjo orodja “Pick colors from image” izbrala ustrezne barve ter jih prenesla v enobarvne like.

Layer 3 by Nika G is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V Layer 4 sem obrisala linije znotraj dvo ali večbarvnih likov. Pri ukrivljanju nekaterih linij sem si pomagala z orodjem “Edit paths by nodes”. Nato sem ustvarila še Layer 5, pri katerem sem dodala barvo likom iz prejšnjega sloja.

Layer 4 by Nika G is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V zadnjem sloju sem nato ustvarila še ozadje ter na koncu izbrisala Layer 1 z originalno fotografijo. Nazadnje sem shranila končni izdelek v png obliki.

Končni izdelek

Vector shark by Nika G is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Refleksija

Pri tej projektni nalogi sem spoznala, da je ustvarjanje v programih za grafično oblikovanje lahko precej zapleteno, saj je ogromno orodij ter funkcij, ki jih lahko uporabiš. Rezultat tega so lahko tudi zelo zanimivi izdelki. Zavedam se, da sama nisem niti približno raziskala vseh kompleksnih funkcij in zmožnosti tega programa, a sem se potrudila uporabiti vsaj osnovne. Nastali izdelek je zelo podoben originalnemu umetniškemu delu, a mu manjkajo kakšne podrobnosti, kot so senčenje, prelivanje barv… Sposobnost ustvarjanja vektorskih grafik je pri študiju in poklicu likovnega pedagoga zelo uporabno, saj omogoča ustvarjanje logotipov, prospektov, plakatov, urejanje spletnih strani… Je torej način, kako lahko sami ustvarimo neko večpredstavnostno gradivo za bolj zanimiv in produktiven način razlage snovi. Kljub temu, da digitalno ustvarjanje ni ravno področje, na katerem blestim, sem se pri projektu zabavala in se naučila nekaj novega.

(Skupno 35 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost