Refleksija

Aktivnost 

Aktivnost, ki sem jo pripravila na področju digitalnih kompetenc, je namenjena učencem prve triade, katera zajema prvi, drugi in tretji razred. Pri izbiranju aktivnosti sem bila pozorna predvsem na to, da bodo učenci dobili nekaj znanja o nekaterih svetovno znanih umetnikih, se naučili razvijati digitalne kompetence in da bodo pri ustvarjanju imeli tudi umetniško svobodo.

Aktivnost bi zajemala ogled nekaj umetniških del svetovno znanih avtorjev, izbiro enega od del in njegovo umestitev v računalniški program. Učenci bi imeli tudi svobodo pri upodobitvi  tega dela na svoj način.

Potek dela

Aktivnost je načrtovana za dve šolski uri v računalniški učilnici. Naloge, ki bi jih  morali opraviti bi najprej pokazala na projektorju, ki bi ga videli vsi, potem pa bi vsakemu posebaj tudi individualno pomagala, če bi bilo to potrebno.

 Prvo uro bi začela s poznavanjem nekaj svetovno znanih umetnikov, kot so na primer Caravaggio, Van Gogh, Picasso itd. To  bi naredila tako, da bi jim omogočila dostop do interneta na aplikaciji Google, kjer bi si na  spletni strani WordPress poiskali slike njihovih del in si izbrali najljubšega. Na tej točki bi jih tudi seznanila z ustrezno uporabo slik zaradi avtorskih pravic. Pri ogledovanju bi jim dala tudi možnost, da izberejo avtorja, ki ga morda poznajo in ga ni na seznamu. 

Potem bi nadaljevala s tem, da bi jim predstavila program Krita, ki je namenjen rastrski grafiki. Imeli bi možnost spoznavanja vseh njegovih funkcij (izbira čopiča, izbiranje barv,…) in  različne likovne pojme, kot so barve, mešanje barv, svetlo-temno, barvna ploskev in barvna linija itd. Funkcije bi jim najprej predstavila preko projektorja in jim vmes dala dovolj časa da vsako funkcijo posebaj sprobajo tudi sami. 

Ob začetku druge ure oz. ko bi osvojili uporabo programa, bi bila njihova naloga, da izbrano delo posnemajo na svoj ustvarjalen način. Pri tem bi v prvem razredu učenci morali uporabiti likovne pojme kot so barva, ploskev, mešanje barv, svetle in temne barve, točko in linijo itd. Učenci drugega razreda bi morali uporabiti znanje o barvnih ploskvah, primarnih in sekundarnih barvah, svetlostni lestvici itd. V tretjem razredu pa bi morali v svoje delo vključiti barvne ploskve in barvne linije, primarne, sekundarne in terciarne barve ter razporejanje barvnih ploskev v sliki itd.

Na koncu bi morali učenci vsak posebaj povedati oz. napisati par besed o tem zakaj so si izbrali določeno delo in kakšna je bila njihova izkušnja njegovega poustvarjanja. Pogovorili bi se tudi o zahtevnosti rabe računalnika in kaj so njegove prednosti ter slabosti.

Cilji aktivnosti

Po opravljeni aktivnosti pričakujem, da se bodo malo bolj seznanili z znanimi umetniškimi deli in z uporabo računalnika ter njegovih aplikacij. Pri tem bi rada spodbudila njihovo zanimanje za ustvarjalnost.

 Pri delu bi razvijali sposobnost opazovanja, vizualizacije, likovno mišljenje, likovni spomin in domišljijo. Seznanili bi se z osnovnimi likovnoteoretskimi znanji. Razvili pa bi tudi občutljivost do likovne kulture in kulturne različnosti.

Oceno bi pridobili glede na sodelovanje in zanimanje za samo delo in pa za končni izdelek ter sestavek v primeru, da so že dovolj stari, da znajo pisati (v poštev prideta bolj drugi in tretji razred). Pri sodelovanju bi upoštevala predvsem to, da pokažejo interes in tudi kaj vprašajo, če jim katera stvar ni jasna. Izdelek bi ocenjevala glede na videne osvojene spretnosti z uporabo programa Krita in poznavanja nekaterih likovnih pojmov, ki so nujni za določeno razredno stopnjo.

Mnenje

Menim, da bi učencem koristilo spoznavanje računalniškega programa Krita, saj je zelo dostopen in preprost za uporabo tako, da si bi z njim lahko pomagali tudi, pri kakšnih drugih nalogah ali pa bi se z njim morda  pozabavali v prostem času. Zdi se mi tudi uporabno, da se naučijo o ustrezni rabi slik iz spleta in dobijo osnovno znanje o avtorski zaščiti gradiv in licencah, saj jim bi to prišlo prav tudi v nadaljnem študiju.

Na sploh se mi zdi prav, da učence čimprej seznanimo z predvsem varno uporabo računalnika in jim predstavimo njegove prednosti in slabosti. Digitalne kompetence se mi zdijo zelo pomembne saj se z njimi v današnjem času srečujemo na vsakodnevni ravni. 

Viri

Kocjančič, N. (2011). Učni načrt. Program osnovna šola. Likovna vzgoja. Ministrstvo za šolstvo in šport. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_likovna_vzgoja.pdf

(Skupno 37 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost