Rastrska grafika
Pri nalogi sem uporabljala program Photoshop in grafično tablico Wacom Intuos S. Z digitalnim risanjem sem bila že seznanjena, par let sem uporabljala Krito, vendar sem pred kratkim začela uporabljati Photoshop, saj ima zelo raznolike čopiče ter malce več funkcij od Krite. Upodobila sem miren postanek vitezinje, ki počiva ob ognju.
Zdi se mi, da delo ustrezno prikaže kaj je rastrska grafika, saj sem uporabila veliko prelivajočih se barv, ter svetlobe, delala pa sem na veliko plasteh.
Mere datoteke by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Prvo sem izbrala velikost datoteke.
skica by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Nato sem narisala skico, ki je bila precej groba, saj sem v naslednjem koraku čez njo narisala bolj detajlirane linije.
Lineart by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Plasti s skico sem določila 50% vidnost, nato pa sem z osnovnim čopičem narisala konturo na novo plast.
Base colors by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Pod plastjo konture sem naslikala preproste barvne ploskve, ki so služile kot podlaga za kasnejše delo.
Sence in detajli by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Sledilo je senčenje ter detajli. Tu bi morala uporabiti več različnih plasti za posamične elemente, vendar sem ta del navajena delati na eno plast. Ogenj je na svoji plasti. Poskušala sem ponazoriti svetlobo ognja na predmetih, posebno na železu, ki dobro odbija svetlobo. Večinoma sem uporabljala “hard round” čopič, ki sem mu manjšala prekrivnost po potrebi, kasneje pa sem z “”airbrush” čopičem dodala še svetlobo, ki odseva iz ognja.
Hard round čopič by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Camping by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Nato sem dodala še ozadje, ki je vse povezalo v celoto. Tukaj sem uporabila veliko photoshopovih čopičev, ki so mi omogočali hitro upodobitev detajlov narave, npr. trava, listje. Ker konture nisem več potrebovala, sem skrila to plast.
Čopiči za naravo by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Plasti by TJ is licensed under CC BY-NC 4.0
Refleksija
Med izdelovanjem projekta sem bolje spoznala digitalno risanje v programu Photoshop ter kako prikazati potek svojega dela. Kako objavljati ter licencirati svoje delo smo se že naučili, vendar je bilo koristno ponoviti tudi to.
Če bi imela več časa bi svoj proces proces opisala še bolj podrobno in popravila določene elemente slike, poskušala bi ustvarili bolj realističen videz tekstur ter svetlobe, popravila bi nekatere anatomske nepravilnosti, več časa bi namenila tudi ozadju. Največ časa sem namenila slikanju, ki pa je bilo sicer precej zabavno. Mislim da moja naloga ustreza kriterijem ocenjevanja, saj sem v to delo vložila veliko časa, postopek pa sem opisala sorazmerno podrobno. Lahko bi ga opisala bolje, vendar je moj proces dela precej nekonsistenten, saj se ne držim strogih pravil glede tega, katere čopiče uporabljam in včasih rišem na napačno plast.
Takšno znanje bo koristno, če bom na svojem delu morala znati uporabljati programe za digitalno risanje, npr. pri poučevanju slikanja ali pa če bom slikarka oz. pri katerem drugem kreativnem poklicu. Zelo pomembno je tudi licenciranje del, ki je pomembno ko objavljamo svoja dela, oz. če bomo objavljali dela učencev.
Zelo sem uživala v tem projektu, saj je to znanje izjemno koristno, sama pa uživam v digitalnem ustvarjanju. Cenim tudi, da je profesorica razumela, da takšni projekti vzamejo veliko časa, ki pa nam je bil omogočen. Edino kar mi je povzročalo malo težav je opis postopka, sej moj proces del ni linearen, v programu Photoshop pa sem občasno imela težave z nekaterimi čopiči, ki niso pravilno delovali. Nekoliko težavno mi je bilo tudi samo slikanje, saj sem prvič poskušala digitalno ustvariti tako kompleksen prizor, vendar je bilo zabavno preizkušati različne čopiče. Osebno ne vem kaj bi spremenila v definiciji naloge, saj je bila zabavna ter poučna.