Kdo je Rastulja?

Rastulja je amaterska animatorka, ki uživa v glasbi, obožuje živali in ji vedno primankuje denarja. Rada ima sladkarije in običajno ustvarja v svoji sobi za računalnikom.

This work by Rastulja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Digitalna tehnologija v mojem življenju do zdaj

Digitalna tehnologija mi v otroštvu ni bila zelo blizu. Odraščala sem pri starih starših, ki so bili zelo skeptični glede računalnika, kaj šele glede pametnih telefonov, in ponavadi so bili moji vrstniki kilometre pred mano, kar se tiče digitalnega sveta. Ko sem se vselila h mami, ki je bila podobnega mnenja staršev, so moji sošolci že vsi imeli pametne telefone, in nekaj časa sem se počutila zelo izključeno, kar je v meni raslo v zaničevanje proti tehnologiji.

Pri petnajstem letu sem dobila pametni telefon in grafično tabljico, kar je moj svet obrnilo na glavo. Zaljubila sem se v digitalno ustvarjanje, in začela sem se zanimati za mobilne igrice in družbene medije (instagram, snapchat, viber, tumblr), tako sem zelo kmalu bila na istem nivoju kot moji vrstniki. Sprva sem ustvarjala na progamih ki so že bili na tablici, kot je na primer Sketchbook, ko sem dobila računalnik sem pa začela uporabljati Krito. Z računalnikom pa je seveda prišlo tudi zanimanje za računalniške igrice in tem, kako računalnik uporabljati (naučila sem se tipkat na tipkovnico, uporabljati miško, in kaj določeni gumbi pomenijo, saj mi take zadeve pri informatiki niso bile do tedaj jasne)

Digitalna tehnologija je z letom 2020 postala zelo pomembna, tako zame kot za moje vrstnike. Kar naenkrat je bila socializacija izključno digitalna, in digitalne kompetence so postale temeljne za življenje najstnika med karanteno. Še vedno so bile v meni sledi tega, da s digitalno tehnologijo nisem imela toliko izkušenj kot moji sovrstniki in v tem času je to ponovno prišlo do izraza. Med karanteno sem se izučila o stvareh, ki mi prej niso bile tako jasne, pozanimala sem se o osnovi delovanja računalnika (npr. kaj je firewall, kaj je CPU, kaj je taskmanager,…) in postala bolj samozavestna in samostojna pri uporabi tako računalnika kot pametnega telefona. Imela sem tudi čas eksperimentirati s 3D ustvarjanjem v blenderju, a sem se v tem času najbolje seznanila s programom Krita v katerem sem se naučila animirati. V mojem poklicu kot likovni pedagog trenutno ni veliko digitalnega ustvarjanja, a verjamem da se bo to hmalu spremenilo in bom lahko svoje znanje nudila bodočim digitalnim ustvarjalcem in animatorjem. Digitalno ustvarjanje postaja zmeram bolj popularno med mladimi ustvarjalci, in se veselim deliti svoje znanje. Znanje o ustvarjalnih programih pa ni edino, ki mi bo v tej poklicni poti prišlo prav, saj je zmeram bolj vse digitalizirno (VIS, easistent, Word, Powerpoint, Exel,..).

Trenutno sem mnenja, da sem se o digitalni tehnologiji zelo izučila, in v nekaterih primerih sem celo bolj izučena kot moji vrsntiki. Na to sem zelo ponosna, saj vem da moj odnos s tehnologijo ni bil zelo dober v srednji šoli in sem vložila veliko dela v to. Seveda pa se imam še veliko za naučit, sem obkrožena s programerji in računalničarji ki mi nudijo možnost pomoči, moj fant je tudi programer od katerega se marsikaj naučim. V prihodnosti bi imela rada dovolj znanja da samostojno lahko naredim računalniško igrico in da naredim svoj kratek animiran film. Digitalna tehnologija je tako zelo pomembna v mojem življenu, in vedno se lahko nekaj novega nauči.

Refleksija

Naučila sem se, kako se naredi Arnes objava, kako se priloži sliko, kako se priloži link in kako se ustvari strojno berljivo licenco. Najbolj tuje mi je bilo ustvarjanje licence, saj se s tem nisem srečala še nikoli, in se mi zdi to tudi eden od najbolj praktičnih delov te naloge, saj je zelo pomembno da svojo last zaščitimo vsi. Nikoli do sedaj mi niso bile jasne licence, in so mi bile celo malo zastrašujoče, zato sem zelo vesela da me je ta naloga z njimi seznanila. Če bi imela več časa bi se verjetno igrala z izgledom celotne naloge, in njeno estetsko vrednostjo. Mogoče bi celo ustvarila kakšno animacijo, da jo priložim nalogi, saj sem se vendar predstavila kot animatorka. Verjetno bi tudi poskrbela da je besedilo bolj slovnično pravilno. Največ časa sem porabila za razmislek o mojih izkušnjah z digitalno tehnologijo, saj sem namreč skoraj da pozabila da mi je bilo včasih to popolnoma odtujeno. Tehnologija je tako vsakdanja stvar v mojem življenju, da kdaj pozabim kakšne težave sem imela s tipkanjem ali kako težko mi je bilo kontrolirati miško. Priznam da mi je dalo pisanje o tem kako daleč sem prišla malo samozavesti in zadovoljstva. Svojo nalogo bi ocenila dobro, se mi zdi da sem opravila vse kar je bilo od mene pričakovano. Znanje ki sem ga pri nalogi pridobila bom najbolj uporabljala v kontekstu licenc in avtorskih pravic mojih del, to znanje bom verjetno tudi delila naprej saj poznam mnogo vrstnikov, ki tega še ne znajo. Ta del mi je bil tudi najljubši in dobila sem malo več samozavesti glede mojih avtorskih pravic. Najmanj mi je ljuba refleksija, saj se vedno počutim kot da moram odgovore ki so v moji glavi zelo kratki razvleči na čim več besed. V kontekstu naloge ne bi spremenila nič, saj se mi zdi zadovoljiva.

(Skupno 31 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost