Vektorska grafika: gKEEPER


gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Cilj te projektne naloge je bil ustvariti vektorsko grafiko. Za ustvarjanje sem uporabljala program Inkscape, katerega sem uporabljala prvič.
Idejo za motiv sem dolgo iskala. Način ustvarjanja vektorske grafike mi ni bol nikoli blizu, zato nisem vedela kakšen motiv izbrati. Vedno mi je bilo zanimivo ustvarjanje raznih logotipov oz. grafik, kar je bila to odlična priložnost za poskusiti. Odločila sem se za karakterizirano igralko rokometa, pozicija golman. Sama treniram rokomet in igram to pozicijo, ki se mi pogosto zdi zanemarjena. Povsod lahko najdemo podobne grafike igralcev rokometa na internetu, tiskih na majicah,… Vendar nikoli še nisem zasledila podobne grafike ženske vratarke. Zato sem izkoristila priložnost in jo izdelala sama. Figuro sem želela narediti s preprostimi potezami in oblikami, za kar je vektorska grafika najbolj primerna. Ta tehnika pa je tudi najbolj primerna za večje ali manjše formate, saj tehnika temelji a matematičnih enačbah. Med drugim pa tudi primerno za tisk za majice, kjer sem tudi dobila inspiracijo.
Ko sem izbrala motiv sem ga najprej enostavno skicirala v mojo skicirko. Ustvarjati sem začela na belem pokončnem formatu. Za ustvarjane sem uporabila orodje pero s katerim lahko rišemo krivulje in ravne črte. Odločila sem se, da same skice ne bom naložila v program in delala na osnovi te, vendar sem kar po navdihu i občutku začela samo ustvarjanje figure v Inkscapu.

gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Na tem posnetku zgoraj je prikazana osnovna figura s katero sem bila zadovoljna. Glede barv še nisem bila odločena in sem že vedela da bo končni izdelek barvno izgledal popolno drugače. Vse sem izdelala z orodjem pero s katerim sem s pomočjo ravnih črt izdelala obliko. Oblike sem kasneje po potrebi tudi preoblikovala in nekatere robove naredila nekoliko mehkejše, večino pa sem jih pustila ostre saj sem ciljala na tak izgled.

gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nato sem na večje oblike, ki predstavljajo oblačila, dodala manjše oblike, ki predstavljajo sence in svetlobe. Dodala sem tudi okroglo obliko, ki predstavlja žogo. Za bolj realistični pridih sem barvi dodala tudi krožni preliv iz svetlejše v temnejšo modro barvo (kateri sem na koncu tudi rahlo spremenila). Potem sem na žogo dodala z orodjem mnogokotnik dodala 5 šest kotnikov. Enega od njih sem morala z funkcijo odvzem prilagoditi obliki žoge. Šest kotniki predstavljajo tipični vzorec rokometne žoge, ki je sestavljena iz večjih šest kotnikov. Barvo katerih sem na koncu tudi preliv barve, da se bolje sklada s samo žogo.

gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Odločila sem se, da bom vse izdelala v bolj vijoličnih odtenkih, saj večino grafik, ki sem jih gledala za inspiracijo so bile narejene na podoben način in z zelo preprosto barvno paleto. Ker pa je moj motiv sestavljen iz precej preprostih in enostavnih velikih oblik in tudi barv, sem večini oblik dodala tudi rahle barvne prelive, da izgledajo rahlo bolj plastično vendar so še vedno v stilu prvotne ideje.

gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Kasneje v procesu sem dodala tudi barvo ozadja. Odločila sem se, da ostanem pri vijoličnih odtenkih. Odtenek vijolične sem z orodjem pipete izbrala iz figure, potem pa sem večkrat po malo spreminjala odtenek, da se je vseeno skladala s figuro vendar ne preveč, da se figura ni popolnoma zlila z ozadjem.

gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V ozadje sem dodala še dva barvna kroga, ki služita kot senci. S pomočjo orodja krožnega preliva sem sencam dodala nežni prehod, da se zlivata z ozadjem. Nato pa sem ju s pomočjo orodja spusti izbrano na dno položila za figuro, da res služita kot senca in svetloba.

gKEEPER by GingerSpice is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Tako pa izgleda končni izdelek s katerim sem precej zadovoljna, saj je izpadlo bolje kot sem mislila da bo. Figura je precej enostavna, vendar se mi zdi, da ji prav to daje svoj čar.
REFLEKSIJA:
V tem projektu sem se naučila uporabljati program Inkscape, katerega sem uporabljala prvič. Prav tako sem prvič ustvarjala oz. se bolj učila ustvarjati vektorsko grafiko. Ugotovila sem tudi, da mi je bilo ustvarjanje zelo zabavo in zanimivo, tako da bom zagotovo še kej poskušala ustvarjati v svojem prostem času. Vedno so me take grafike podobne logotipom oz. bolj karakterizirane grafike, kot pri risankah precej privlačile, sedaj pa sem se naučila kako lahko tudi sama ustvarjam podobno. Vendar vseeno to ne bo pri meni nikoli nadomestilo klasičnega ustvarjanja z barvami na platnu ali papirju, saj noben program ne mora nadomestiti občutka nanašanja pravih barv. Če pa bi imela še več časa bi zagotovo še bolj izboljšala in izpopolnila svojo figuro. Tudi ozadje bi lahko dopolnila s kakšnimi skladnimi vzorci, morda pa bi na celotnem izdelku lahko še več eksperimentirala z različnimi barvami. Največ časa sem posvetila samemu oblikovanju figure, linijam oblačil in njihovim sencam, da so dobile izgled dinamike. Ustvarjanje dlani in prstov mi je tudi vzelo kar nekaj časa, saj mi je to povzročalo veliko težav, saj ni izgledalo točno tako kot bi si želela. Morda bi se tudi najprej posvetila izdelavi ozadja, saj nisem točno vedela kako naj se ga lotim na koncu, brez da uničim samo figuro, zato sem se tudi odločila za precej enostavno ozadje. Svoje delo na dan kriterij ne znam točno oceniti, saj vem, da je moj motiv dokaj preprost in da nisem uporabljala široke barvne palete. Vendar pa sem uporabljala veliko različnih orodji s katerimi sem raziskovala sam program in vse njegove zmožnosti, tako da menim, da je vse skupaj nekako srednje dobro z veliko prostora za izboljšave. Menim pa, da bom to pridobljeno znanje lahko uporabljala v prihodnosti za izdelavo različnih grafičnih del za manjše in večje tudi formate. Z veseljem pa bi še bolj nadgradila moje znanje, da bi lahko morda to znanje uporabljala za izdelavo različnih logotipov, za katere sem že večkrat imela idejo ali pa prošnjo za izdelavo, vendar nisem imela tega znanja oziroma nisem poznala orodji s katerimi bi jih lahko ustvarila. Pri projektu mi je bila najbolj všeč sama izbira motiva. Veselilo me je samo ustvarjanje grafičnega motiva, ki sem ga kot mlajša rokometašica v čevljih ženskega športa precej pogrešala. Zdi se mi da imajo take in podobne grafike ki predstavljajo nek hobi lahko precejšen pomen in motivacijo za mlajše. Sama vem, da sem se v vlogi rokometnega vratarja velikokrat počutila zapostavljeno in nekako nevidno, nepomembno, čeprav je ta pozicija nepogrešljiva v tem športu ampak mogoče nekoliko manj zanimiva za promocijske namene samega športa. Samo ustvarjanje pa je bilo kljub zanimivemu raziskovanju programa prevej zahtevno in zamudno, mislila sem, da mi bo vzelo precej manj časa kot mi ga resnično je. Ob pogledu na delo ne vem če bi v definiciji projektne naloge kaj spremenila. V tem programu in takem stilu sem ustvarjala prvič in verjetno če bi ustvarjala večkrat, bi bilo delo in sama ideja verjetno boljše, vendar gre za moj prvi poskus in sem z njim precej zadovoljna saj sem se naučila veliko novega.