RASTRSKA GRAFIKA (digitalna umetnost)
Lep pozdrav!
Naša druga projektna naloga pri IKT je rastrska grafika. S pomočjo programa krita, ki podpira tovrstno grafiko sem poskušala ustvariti junaka iz animirane risanke Rick and Morty. Nisem uporabila scana že obstoječega dela, saj ga nimam, pa tudi ne časa, da bi na hitro ustvarila novega. Zato sem ustvarila na podlagi že obstoječe umetnine, ki je vidna v nadaljevanju in sem jo uporabila kot oporo, oz. mojo ”pomožno plast”, in jo kasneje odstranila.
Ker sem neizurjena v delu z računalniki in sem prvič ustvarjala digitalno umetnost, z navadno miško, sem imela nekaj težav, a sem se med dolgotrajnim izdelovanjem umetnine veliko naučila.
POSTOPEK DELA:
Najprej sem izbrala željeni format kanvasa (v lastnostih dokumenta) in začela z ozadjem na prvi plasti, ki sem ga obarvala zeleno, nato sem začela nanašati sloje barv. Pri tem sem iz orodne vrstice izbrala orodje freehand brush tool (čopiči) in v razdelku prednastavitve čopiča izbrala čopič Waterpaint_soft_edges, ki daje učinek mokre akvarelne barve z mehkimi robovi.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem izbrala drugo orodje oz. čopič, in sicer Airbrush_soft. Z njim sem nanesla še ostale barve ( bela, črna, odtenki zelene). Na meniju možnost orodja si lahko nastaviš stabilazer in smoothing, da so gibi miške na računalniku videti mehkejši, saj je z navadno miško ustvarjanje težje.
Barve sem nanašala in mešala med seboj (zamazovala) tudi z orodjema Blender_textured_soft in Watercolor_texture, ki sta omogočila postopno prelivanje barv.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
(čopič watercolor_texture) (airbrush_soft)
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Kasneje sem izbrala še orodji Texture_big in Texture_spray, s katerima sem dobila efekt poškropljene bele barve, oz. razlite vodene barve.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem dodala novo plast in jo z dvoklikom preimenovala v pomožno plast. Vanjo sem vstavila sliko, po kateri sem se zgledovala pri risanju figur. Kasneje, ko je nisem več potrebovala, sem pomožno plast odstranila.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Dodala sem še eno plast ter jo pomaknila nad pomožno plast, tako da sem lahko prekrivala podlago. Na novo plast sem risala z orodjem Pencil_4_Soft v črni barvi, da sem dobila obrobe in linije na figurah.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Figuri sem pobarvala z različnim barvami, ki sem jim priredila transparentnost , vmes sem spreminjala tudi velikost čopiča Waterpaint_hard_edges, s katerim sem zapolnila večino praznih polj. Tam, kjer so se barve in poteze čopiča preveč ostro in neenakomerno prekrivale, sem uporabila orodje Blender_blur, ki je lepo zgladil prehode med barvami in teksturami.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem Dodala še par pack in pikic s prej omenjenima orodjema Texture_big in Texture_spray, ter si pomagala še z izbiro orodja Texture_large_splat in Texture_spines, ki sta dodala ”zapackan” videz mojima figurama.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Med izdelavo figur sem skrila plast ozadja, da sem se lažje osredotočila na barve in linije v ospredju. Kasneje sem prikazala vse tri plasti, in nastala je moja prva digitalna umetninica.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Plasti nisem želela združiti v eno samo, saj se lahko kasneje še vedno premislim in uredim določene elemente v eni plasti, če pa bi jih združila, mi to ne bi več uspelo. Delo sem shranila in imam še vedno možnost ”igračkanja” z zadevo.
Končni produkt:
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Poprej se nikoli nisem toliko ukvarjala z računalniki, kaj šele z risanjem v programih. Spoznala sem delovanje Krite, v kateri lahko na enostaven način ustvarjamo rastrsko grafiko ( slike, sestavljene iz bitov in ne funkcijskih matematičnih zapisov, kot pri vektorski grafiki; tudi pri transformaciji se slika popači). Naučila sem se torej tudi razlikovati med obema grafikama (rasterska in vektorska), ter njunima funkcijama. Vse kar se tiče delovanja programa je bilo zame čisto novo, zato sem na začetku le poskušala uporabiti različna orodja, jim nastaviti lastnosti ter lastnosti barve. Naučila sem se tudi, kako se naredi ponetek zaslona, čeprav mi je pri temu moj računalnik povzročal veliko težav.
Če bi imela več časa, bi poskušala dodelati detajle figur, in sicer barve kože, ki bi jih dodala in zameglila, drugače pa sem s sliko , glede na to, da je to moje prvo digitalno delo, kar zadovoljna. Vmes bi lahko kanvas še obračala v levo ali desno smer (usmerjenost), da bi lažje opazila morebitne napake.
Mislim, da sem največ časa posvetila ozadju, saj sem nanj nanesla veliko različnih odtenkov barv ter tekstur. Vse sem še zameglila in dodala efekte popackane slike. Veliko časa sem porabila tudi za same linije, saj sem se z miško zelo namučila vleči ravne linije. Naslednja težava se je pojavila na arnes spletu, ko sem morala večkrat zaporedoma nalagati slike v galerijo, saj se je vedno pojavilo obvestilno okno na desnem robu z napisom napaka, slike pa niso bile naložene.
To kar sem se naučila tekom izdelave te projektne naloge, se pravi risanje digitalnih umetnin, bom vsekakor uporabljala tekom študija ( recimo za digitalno zgodbo) ter pri drugih nalogah. Nedvomno sem se kar malce navdušila za tovrstno umetnost, kljub velikem odporu proti sedenjem za računalnikom in bolečih očeh. Želim se naučiti še več, odkrivati nove možnosti v samem programu, pa tudi druge raznolike programe, ki mi prav tako omogočajo ustvarjati na takšen način.
V svoji poklicni poti bi lahko pridobljeno znanje uporabljala kot učiteljica, saj bi lahko to znanje posredovala tudi na svoje učence. Ker še ne vem, kaj bo moj bodoči poklic, si lahko zamišljam nekaj v umetniški smeri; npr. risanje tatujev, naslovnic revij ali ilustracij v knjigah s pomočjo tehnologije, ki mi bo nedvomno olajšala kakšno delo, ki ni primero za tradicionalno ustvarjanje na papirju, čeprav mi je to še vedno ljubše in bolj ”človeško”.
Pri projektu mi je bilo seveda najljubše samo ustvarjanje in odkrivanje novih možnosti uporabe tehnologije in programa Krita. Nad pisanjem besedil in sedenjem za računalnikom, ter težavami na poti pa nisem bila najbolj navdušena.
Projekt se mi zdi zelo učinkovit in poučen. Mogoče malce zahteven za nas, ki se nismo nikoli soočili s takšnim delom, vendar tudi nam pride prav tako znanje. Mogoče bi lahko pri pouku pogledali delovanje še katerega drugega programa za rastrsko grafiko, a to si lahko danes ogledamo tudi na spletu sami. Sam projekt je torej zelo poučen , le časa nam vedno zmanjka zaradi prevelike količine sprotnega dela še pri ostalih predmetih.
Kljub težavam na dolgi poti do spoznanj in pridobitev veščin, sem se med izdelovanjem te projektne naloge zelo zabavala. Upam, da se bom še kdaj soočila takšnim ustvarjanjem.