Vektorska grafika
Pri tej nalogi sem se odločila za vektorizacijo ene od svojih skic. Ta motiv sem si izbrala, ker je dokaj preprost in ima jasne obrise, ki jih z lahkoto občrtam tudi z orodji, ki so na voljo v programih za vektorsko grafiko. Ker je dokončan izdelek sestavljen iz jasnih linij in barvnih ploskev, je zelo primeren za vektorsko grafiko, saj bodo meje med posameznimi barvami ostale jasne, ne glede na to, koliko povečamo ali pomanjšamo motiv. Uporabila sem program InkScape.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Fotografijo skice sem uvozila v program InkScape in najprej občrtala vse obrise. Pri tem sem uporabljala predvsem pen tool.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Da so bile črte čim bolj gladke, a še vedno dovolj precizne sem funkcijo ‘smoothing’ večino časa imela nastavljeno na približno 30-40%, za risanje pa sem uporabljala grafično tablico. Kadar sem želela, da se črta zaključi koničasto, sem funkcijo ‘shape’ nastavila na ‘triangle out’.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Kadar črte nisem uspela narisati povsem natančno, sem jo popravila z orodjem ‘edith paths by nodes’ tako, da sem posamezne točke na liniji prestavila na željeno mesto. Orodje mi je omogočalo tudi spreminjanje posameznih krivulj kjer je bilo to potrebno.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nekatere črte sem naredila nekoliko tanjše od drugih tako, da sem pod ‘stroke style’ nastavila želeno debelino (width).
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Za ravne črte sem prav tako uporabljala pen tool, le da sem namesto risanja črt samo kliknila najprej tja, kjer sem želela, da se črta začne, in potem še tja, kjer sem želela da se konča.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Tako sem naredila celoten obris oz. lineart. Krila sem narisala na ločenem layerju, saj jih deloma prekrivajo druge oblike.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato je na vrsto prišlo barvanje. Naredila sem nov layer pod že obstoječim obrisom in nad obrisom kril, za krila pa še en layer pod njihovim obrisom. Za barvanje sem uporabila ‘bucket tool’, ki mi je omogočil, da sem pobarvala vsako ploskev tako, da sem nanjo kliknila.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Barve posameznih ploskev sem določila tako, da sem kliknila na izbrano ploskev, šla pod opcijo ‘fill’ in s pomočjo drsnikov nastavila želeno barvo.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Ponekod sem spremenila tudi barvo obrisa, tako da sem kliknila na posamezne črte, izbrala opcijo ‘stroke’ in spremenila barvo na enak način kot pri pobarvanih ploskvah.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Za postopno prelivanje barv na smrčku sem uporabila orodje ‘linear gradient’.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Pobarvala sem celotno ilustracijo, ponekod sem morala s pen tool-om narisati dodatne črte, da sem dobila ločene barvne ploskve kjer le-te niso bile zamejene z zunanjim obrisom.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Ker orodje za barvanje ni povsem natančno, sem morala po nekod ročno preoblikovati posamezne barvne ploskve, da sem se znebila belih pik, ki so nastale na nekaterih delih. Za to sem uporabila orodje ‘edit paths by nodes’.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem posvetlila obris kril tako, kot sem že prej spremenila barvo obrisa krone. Na novem layerju sem dodala še odseve svetlobe na očeh, in sicer tako, da sem s pen tool-om narisala dva bela kroga, ki sem ju zapolnila z belo barvo.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Na koncu sem pod vsemi layerji dodala še preprosto ozadje. Uporabila sem ‘rectangle tool’, nato pa sem narisani kvadrat zasukala in preoblikovala v romb s pomočjo orodja ‘select tool’.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Končano ilustracijo sem shranila v formatu .png, posebej pa sem shranila tudi vektorsko datoteko, da lahko po želji kasneje shranim poljubno velike različice izdelka.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Refleksija
Z vektorsko grafiko prej sem imela nobenih predhodnih izkušenj, zato mi je ta naloga predstavljala precej velik izziv. Že dlje časa sem si želela delati z vektorji, saj pridejo prav predvsem pri izdelavi logotipov in raznih grafik za plakate in spletne strani, a se tega do zdaj nisem lotila. Na začetku se v programu sploh nisem znašla, a sem se ga dokaj hitro naučila uporabljati. Pri tem sem se predvsem zanašala na eksperimentiranje, v veliko pomoč pa so mi bili tudi youtube posnetki. Pri tej nalogi sem se spoznala s številnimi orodji in funkcijami programa. Čeprav ne morem reči, da vektorsko grafiko zdaj povsem obvladam, vseeno znam dovolj, da lahko uspešno vektoriziram svoje skice.
Če bi imela več časa, bi več pozornosti namenila debelini posameznih linij in lepim zaključkom le-teh, saj bi to naredilo obris bolj zanimiv. Morda bi dodala še senčenje in nekoliko bolj kompleksno ozadje, a mi je po svoje bolj všeč nekoliko bolj preprosta različica, saj menim, da je čar vektorjev ravno v jasnih, preprostih oblikah. S končnim izdelkom sem kljub temu zelo zadovoljna.
Največ časa sem pravzaprav posvetila izbiri motiva, saj sem želela nekaj, kar bo v vektorizirani obliki izgledalo karseda dobro. Prav tako sem veliko časa namenila izdelavi obrisa(linearta), ker menim, da je to najpomembnejši del tovrstnih ilustracij, in tudi zato, ker nisem imela izkušenj z vektorskimi orodji za risanje črt, in sem potrebovala precej časa, da sem se jih navadila.
Tekom študija in tudi v poklicni poti mi bo verjetno rastrska grafika večkrat prišla prav kot vektorska a se mi vseeno zdi dobro, da znam oboje. Če se usmerim v poučevanje, bomo pri pouku verjetno spoznavali predvsem rastrsko grafiko, a glede na to da imam ambicije predvsem kar se tiče samostojne umetniške poti in ilustracije, mi bo vektorska grafika verjetno prišla prav, saj je precej povpraševanja za izdelavo logotipov, ki morajo seveda biti v vektorskem formatu.
Moj najljubši del projekta je bil barvanje, ker je bilo lažje od izdelave linearta. Barve so dale izdelku končni videz in ga naredile veliko bolj zanimivega, zato mi je bil ta korak zelo zabaven. Najmanj mi je bil všeč postopek izdelave obrisa, saj se na začetku nisem preveč dobro znašla v programu, enkrat se je program tudi ‘sesul’ preden sem uspela shraniti svoje delo in izgubila sem skoraj polovico že izdelanega obrisa. Na srečo mi je v drugo šlo veliko hitreje.
Definicija projekta se mi zdi jasna, morda bi lahko natančneje opredelili le, kako kompleksna mora biti izdelana grafika. Sama si namreč pod pojmom ‘vektorska grafika’ predstavljam predvsem logotipe in dokaj preproste izdelke.