Rastrska grafika: Dotik
Pri tem projektu sem se prvič v življenju srečala s kakršnokoli umetniško izdelavo na računalniku oziroma na sploh s tehnologijo. Največ, kar sem do tedaj uporabljala je bil Photoshop na zastonj aplikacijah na telefonu, s čemur se mi je bilo vedno zabavno igrati in ustvarjati različne motive in smešne fotografije.
Grafiko sem izdelovala v programu Krita.
POSTOPEK IZDELAVE
Svoje grafike sem se lotila brez uvoza podlage fotografije ali skice, skicirala sem kar direktno v Kriti s funkcijo Basic-1 . Za celotno skico sem uporabila to funkcijo, in vse skicirala s črno barvo, saj sem želela prikazati senco človeka in senco roke, ki sega proti njemu. Sproti sem ves čas spreminjala debelino funkcije. Nato sem z isto funkcijo ozadje pobarvala na belo.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
V naslednjem posopku sem na isti plasti uporabila funkcijo Stamp floor, s katero sem želela prikazati nočno nebo. Uporabila sem črno barvo in povečala učinek prosojnosti.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
V naslednjem koraku sem dodala novo plast, na kateri sem spodnji del slike zatemnila z enako funkcijo, kot sem naredila v prejšnjem koraku nebo. Le da sem jizmanjšala prosojnost in ji prilagajala velikost na predele, ki sem jih želela potemniti. V tem koraku sem s funkcijo Stamp grass patch naredila tudi ¨majhne oblačke¨, ki kot nek poseben učinek potujejo v območju roke za njo, ter se zopet pojavijo za fantovim tilnikom. Prikazujejo nekakšno potovanje občutka od roke skozi fanta. Prekrivnost sem povečla na 100% in uporabila belo barvo.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Potem sem se odločila celotno situacijo postaviti v meglo, za kar sem uporabila novo plast in funkcijo Texture big v beli barvi. Ker sem želela da megla potuje za roko, da roka pride bolj do izraza, sem potem dodala še eno plast, na kateri sem roko zoper pobarvala s črno barvo z uporabo enake funkcije kot na začetku. S tem je roka izstopila iz megle.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Na koncu sem se za dodaten učinek pomena ¨dotika¨, kakor se slika imenuje, odločila zopet za uporabo malo večjega kontrasta in sem v dlan roke v rumeni barvi dodala blišč v kombinacij funkcij Texture splat, Texture spray in Texture starfield. S tem sem želela poudariti, kako pomemben je lahko dotik in kako veliko moč ima včasih nad ljudmi.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Za konec sem grafiki čisto zaradi vizualnega vtisa dodala še rumen okvir, za katerega sem uporabila funkcijo Basic 1 v kombinaciji z Rectangle tool. Za okvir sem uporabila debelost 6,65 in prekrivnost 56%.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
KONČNI IZDELEK
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
REFLEKSIJA
Svoje projektne naloge sem naredila tako, da sem se najprej lotila vseh izdelkov, za tem pa refleksij. Tako da tole rastrsko grafiko sedaj lahko primerjam z vektorsko in obratno. Rastrska grafika mi je delala precej manj težav kot vektorska, čeprav sem se je lotila prej in je bila moja popolnoma prva izdelava izdelka v programu na računalniku. Mislim da je temu tako, ker je rastrska grafika vseeno bližje risanju s prosto roko, kakor vektorska. In nekako so se mi v njej povezave in uporabe funkcij zdele malo bolj logične, najbrž tudi, ker mi je bolj na kožo pisana celotna oblika programa.
Se mi je pa tukaj pojavila večja težava pri izdelovanju samih detajlov, saj sem vse risala z miško, ker nimam grafične tablice. Tukaj s funkcijo nisem mogla vključiti matematičnega povezovanja določenih točk, zato je bilo risanje linij veliko težje. Prav to je tudi razlog, da sem se odločila za izdelovanje motiva senc, katere niso polne detajlov, in sem rabila paziti le na natančnost oblikovanja zunanje linije.
Z izdelkom sem precej zadovoljna, še posebej zato, ker sem začela ustvarjati le z osnovno idejo, ki nisem točno vedela, kam me bo odpeljala, ker nisem vedela, do katere mere bom tekom dela uspela razviti svoje sposobnosti v programu. Če bi imela več časa, bi se poglobila v izdelovanja temnejših in svetlejših senc znotraj velike silhuete fanta in roke. Največ časa sem posvetila izdelovanju megle, saj sem nekako, kar se megle tiče, imela v glavi točno zastavljeno idejo, ki pa mi jo je bilo težko doseči.
Tudi z rastrsko grafiko se bom sigurno ukvarjala še v prihodnosti, res sem vesela in zadovoljna, da sem se končno malo zbližala s tehnologijo, še posebej, ker je to na mojem področju in vem, da mi bo v prihodnosti prišlo prav.
S celotnim projektom sem bila zelo zadovoljna in ne bi spremenila ničesar.