Animacija
V okviru projektnih nalog sem naredila animacijo z naslovom Gibanje. Ideja za animacijo izhaja iz raziskovanja linije in oblik ter dinamike med njimi. Animacija ne pripoveduje specifične zgodbe, temveč le predstavlja gibanje in prehajanje oblik iz ene v drugo.
Animacija Gibanje by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
Animacijo sem ustvarila v računalniškem programu Krita. Za ustvarjanje sem imela odprt “workspace” za animacijo, v katerem so poleg oken za izbiro barv, različnih orodij in čopičev ter okna za upravljanje s sloji, prisotni tudi okno za “timeline”, “onion skins” in animacijo.
postopek by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
Celotno animacijo, z izjemo detajla na koncu, sem izdelala s črno linijo. Animacija je narejena iz 668 posameznih sličic, ki se premikajo s hitrostjo 20 sličic na sekundo.
V prvem delu animacije sem delala samo na enem sloju in za vsak okvir narisala novo risbo ali kopirala risbo prejšnjega okvira in jo malo spremenila.
postopek by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
Ko sem začela dodajati nove figure, sem vsako risala na ločen okvir. Da se je časovno vse ujemalo, sem uporabljala veliko vmesnih “čakajočih” okvirov (hold frames). Pri tem delu sem uporabila tudi orodje, ki omogoča premikanje in spreminjanje velikosti objektov na posameznih slojih.
postopek by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
Največji izziv je bilo ustvarjanje mačke, ki hodi. Pri tem delu sem naredila štiri risbe mačke v različnih pozah in jih večkrat kopirala v določenem zaporedju, na koncu pa sem vsaki risbi prilagodila pozicijo repa. Uporabila sem tudi dodaten sloj za skice, ki sem ga na koncu skrila, tako da v animaciji ni viden.
postopek by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
Zadnji del animiranja je bil najpreprostejši, saj sem le nizala veliko svobodnih linij eno za drugo. Pri tem sem poskusila doseči čim bolj tekoč prehod debeline linije tako, da sem jo v vsakem okviru malenkostno povečala.
postopek by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
Refleksija
V tem projektu sem se prvič srečala z izdelavo animacije. Morala sem se naučiti uporabe programa in vseh njegovih funkcij in se navaditi risanja z grafično tablico. Poleg tehničnega izziva je bila za izdelovanje animacije potrebna velika količina vztrajnosti, potrpljenja in časa.
Največ časa sem gotovo porabila na začetku procesa, ko sem se spoznavala z vsemi različnimi funkcijami in poskušala ugotoviti, kakšnega sloga animacije se bom lotila. Ponovno sem se ustavila nekje na polovici, ko sem osnovne funkcije približno razumela in sem poskušala razumeti še ostale zmožnosti programa, da bi si delo olajšala in ga izveddla bolj kvalitetno. Poleg tega sem zapravila kar nekaj časa, ko sem po urah dela shranila napačno varzijo in izgubila približno 10 sekund animacije.
Če bi imela več časa, bi se verjetno bolj ukvarjala s posameznimi oblikami in jih poskusila narisati lepše ter z več detajli. Naredila bi tudi več okvirov za bolj tekočo animacijo, na primer pri hoji mačke bi dodala več vmesnih pozicij, morda pa bi celo animirala tek ali kakšen skok. Poskusila bi izboljšati tudi vmesni del, kjer se pojavi veliko oblik in se vse združijo v eno čačko.
Na animaciji se vsekakor vidi, da sem se sproti učila, a se mi zdi, da kljub temu kot celota izgleda precej dobro. Pri izdelavi sem uživala in všeč mi je, da zdaj dokaj obvladam še en drugačen medij za ustvarjanje. Ne vem sicer, kako pogosto se bom animiranja lotila zaradi porabe časa in živcev, a vsekakor je to dobra opcija za prikaz zgodb in idej.
O projektu imam mešano mnenje, ker je po eni strani zastavljen tako, da sem se ogromno naučila in ustvarila super izdelek, po drugi strani pa se mi zdi zelo zahteven, obsežen in porabi veliko časa, ki pa ga ob vseh nalogah nimamo zelo veliko.