Kreiram na spletu
Ime mi je Špela. Rada imam sladoled in zelo rada plešem.
Avtoportret by Špela Gabrovec is licensed under CC BY 4.0
IKT v mojem življenju
S tehnologijo sem se spoznala že v osnovni šoli. Pogosto sem na spletu iskala podatke za različne seminarske naloge, obiskovala spletne učilnice in se učila s pomočjo spletnih učbenikov. Za predstavljanje svojih izdelkov sem uporabljala tudi programa Word im Powerpoint.
Ko sem pri 12 letih dobila svoj prvi mobilni telefon, sem splet začela uporabljati tudi v prostem času, ne samo za šolo. Odkrila sem svet mobilnih igric, najbolj pa so me prevzela socialna omrežja – Facebook, Instagram in Youtube. Takrat sem z velikim veseljem uporabljala vse ponujene storitve, ne da bi pomislila, kakšen vpliv ima to lahko na moje življenje. Kmalu sem na lastni koži ali prek prijateljic spoznala vse od spletnega nasilja, zlorabe osebnih podatkov in do visokih računov zaradi prekomerne uporabe mobilnih podatkov.
V gimnaziji sem rabo tehnologije omejila. Spletna omrežja sem uporabljala samo za komunikacijo, ne pa za objavljanje. Računalnik sem uporabljala le za šolske namene, na telefonu pa sem izbrisala igrice in od aplikacij za kratkočasenje uporabljala samo Youtube. Večinoma sem gledala videoposnetke podobne temu tukaj: En videoposnetek je tukajle
Situacija se je drastično spremenila zaradi epidemije, ko je bilo druženje omejeno in šola potekala preko spleta. Takrat sem se bila prisiljena naučiti uporabljati Zoom in bolj aktivno uporabljati elektronsko pošto. V tem času sem se tudi bolj posvetila socialnim omrežjem, kot so Facebook, Instagram, Whatsup, Viber, …, saj je bil to edini način, da sem ostala v stiku s prijatelji.
V tem šolskem letu sem se spoznala z dvema zelo uporabnima programoma za likovno ustvarjanje Inkscape in Krita. Čeprav me v preteklosti ustvarjanje na spletu ni zelo privlačilo, se mi je v tem semestru kar priljubilo, saj omogoča marsikaj, česar brez računalnika ne bi mogla doseči. Tako bosta ta programa gotovo uporabna pri uresničevanju kakšnih mojih projektov v prihodnosti.
Tehnologija omogoča dostop do ogromne količine informacij, ustvarjanje različnih gradiv in komunikacijo med ljudmi vsega sveta. To se mi zdi čudovito in zato tehnologijo tudi z veseljem uporabljam. Sem pa mnenja, da smo s tehnologijo konstantno ter celo prekomerno obkroženi. Zaradi tega si za prihodnost (verjetno po koncu epidemije) želim rabo tehnologije omejiti na minimalno, torej jo uporabiti le tam, kjer je nujno potrebna ali kjer bistveno nadgradi kvaliteto dela. Bojim se, da se bodo učitelji in profesorji po koncu dela na daljavo začeli prekomerno opirati na spletne dejavnosti, tudi kjer bi bile aktivnosti v živo prav tako učinkovite ali celo bolj kvalitetne.
Refleksija
V okviru naloge sem se naučila ustvariti objavo na spletišču, ter jo obogatiti s slikami in spletnimi povezavami. Naučila sem se veliko o pomenu licenc, ustvariti licence za svoja dela, objavljena na spletu in tudi kako se primerno citira dela drugih ljudi, ki so objavljena na spletu.
Naloga je bila dobra vaja za pisanje in razmišljanje o določeni temi ter oblikovanje interaktivnega besedila, ki bo zanimivo za branje tudi drugim. To znanje mi bo prišlo prav tudi v prihodnosti, ko bom ustvarjala spletne vsebine na socialnih omrežjih, morda kot učiteljica na spletnih učilnicah.
Zdi se mi, da sem v svojem prispevku ustvarila dobro kombinacijo resnega besedila in bolj lahkotnega slikovnega gradiva ter zanimive spletne povezave.
Največ časa posvečam pisanju refleksije, ker ne vem, kaj naj napišem. Pisanje refleksije je tudi moj najmanj ljub del tega projektnega dela in če bi projekt spreminjala, bi zmanjšala količino vprašanj za refleksijo.