Kreiram na spletu
Sem Andreja in prihajam iz majhne vasice, ki je na meji Tolminske s Cerkljanskim. V svojem domačem kraju sem obdana z naravo in tišino. To se odraža tudi v meni, sem preprosta, tiha in rada obkrožena z naravo. Ko sem bila majhna mi je bila narava velika inspiracija za ustvarjanje, od živali, pa do gora, ki jo sestavljajo. Tu pa tam rada tudi potujem in se seznanjam z novimi kraji, arhitekturo, umetnostjo.
Poletni dan by Andy is licensed under CC BY-NC 4.0
IKT V MOJEM ŽIVLJENJU
S tehnologijo sem se prvič seznanila v zgodnjem otroštvu, imela sem precej starejšega brata in sestro, ki sta mi predstavila nekatera spletišča in računalniške igre, ki so bile zapečene na CD-jih. Če se dobro spomnim, so bile nekatere izmed njih HUGO, Sims in še nekaj drugih, vendar se trenutno ne spomnim njihovih imen. Ko sem bila starejša sem začela odkrivati Slikar-ja, v katerem sem tudi nekaj časa ustvarjala. Ko sem bila starejša sem spoznala Gmail, nato sem se prijavila Netlog, to je spletno družbeno omrežje, na katerem so bile tudi igre. Čez kakšno leto sem se prijavila v Facebook. Za spletne igre pa sem uporabljala Miniclip, Igre 123 in pa Y8.
V osnovni šoli sem spoznala Youtube, največ sem ga uporabljala za poslušanje glasbe. Pri projektih in seminarskih sem uporabljala programe Office, kot so Power Point, Word, Excel.
Za srednjo šolo sem si izbrala umetniško gimnazijo v Novi Gorici, tam sem spoznala veliko več programov kar se tiče oblikovanja, prej sem poznala samo Slikarja in mogoče kakšne preurejevalce fotografij. Za oblikovanje fotografij smo uporabljali Adobe Photoshop, za risanje Adobe Illustrator in Corel Draw, za oblikovanje filmčkov Premiere Pro, za gradnjo objektov pa ArchiCad in Rinocheros 3D.
Na fakulteti pa sem v tem letu, ki poteka na daljavo spoznala aplikacijo Teams, Zoom ter Arnes. Pri predmetu IKT pa sem se srečala s Krito in Inkscape-om in Pixabay-om, ki ima označene fotografije z licencami.
V zadnjem letu, ko se je pojavilo povsem novo obdobje in veliko časa preživimo doma, kakšen večer preživim tudi za aplikacijo Netflix, ki ponuja razno filmsko vsebino.
Menim, da bo tehnologija v prihodnosti vedno bolj vključena, predvsem v šolah. Pri poučevanju lahko veliko pripomore, če jo pravilno vključimo v pouk, vendar pa bi vseeno morali spobujati čimveč samostojnega dela in razvijanja ročnih sposobnosti. Menim, da se čisto vedno ne bomo morali zanašati na tehnologijo.
REFLEKSIJA
V tem semestru pri IKT sem se seznanila z rabo programa Krite in Inkscape-a. Takoj na začetku šolskega leta sem spoznala aplikacijo Teams in Arnes splet. Naučila sem se uporabljati Arnes, ugotovila sem, da nam ponuja veliko različnih storitev. Na tej strani sem objavila nekaj prispekov in se pri tem naučila, kako pomembna je raba licenc Creative Commons pri fotografijah. Izvedela sem, kaj pomenijo licence in kakšno funkcijo imajo, prav tako sem izvedela, kako jih lahko sama uporabljam pri svojem delu in kje najdem fotografije, ki so z njimi označene.
Največ časa pri tej projektni nalogi sem porabila, ko sem se poskušala spomniti, katere programe sem uporabljala v življenju ter pisanju teksta. Če bi imela več časa, bi najbrž to nalogo napisala bolj organizirano.
Znanje mi bo prišlo prav tudi v prihodnjih delih, kjer bo potrebno uporabljati fotografije in navesti licence. Prav tako sem se naučila, da lahko zavarujem tudi svoja dela z licencami. To znanje bom uporabila tudi pri poučevanju, še posebej kar se tiče licenc. Menim, da na to damo premalo pozornosti in bi bilo potrebno več seznanjanja o pomembnosti licenc. V preteklosti s tem nisem bila seznanjena in sem prenašala in uporabljala fotografije, brez da bi vedela, če mi to njihovi avtorji sploh dovoljujejo.
Pri izdelavi te naloge sem veliko razmišljala o prvih igrah, ki sem jih spoznala v otroštvu. Del mene si želi, da bi lahko odšla nazaj v tisti čas, ko so bili moji prvi vtisi na tehnologijo in računalnik zelo razburljivi. Naloge, ki smo jih imeli v tem semestru so bile zelo zanimive in poučne. Prejela sem veliko znanja, predvsem kar se tiče vektorskega in rastrskega programa. Naloge so bile lepo zastavljene in svobodno odprte za eksperimentiranje in ustvarjanje.