AKADEMIJA GIBANJA-DELO IN REFLEKSIJA
V prejšnji nalogi sem opisala svoj postopek oblikovanja z rastersko grafiko, danes pa se bom dotaknila teme oblikovanja v vektorski grafiki. V nadaljevanju bom opisala svojo pot do opravljene naloge in sicer oblikovanje logotipa za podjetje Akademija Gibanja.
Naloga nam pušča prosti motiv, zato sem se kot omenjeno odločila za prikaz logotipa. Logotip je del celostne grafične podobe, ki je obraz podjetja, mora predstavljati njegov pomen in določene lastnosti. Da bi dobro oblikovali logotip moramo grafični oblikovalci dobro razumeti oziroma poznati določeno podjetje/stranko. Kaj delajo, kaj je njihov cilj, katera barva jih bo predstavljala, ali bi bil primernejši logotip kot monogram (kar se po navadi uporablja za logotip osebe ne podjetja) ali gre za neko izmišljeno obliko ali element, ki bi bil obraz podjetja.
V mojem primeru gre za logotip podjetja Akademija Športa, ki je očitno aktivno podjetje, ki se ukvarja s športom, ljudmi, zdravim življenjem in podobno, zato sem se odločila, da bo logotip aktiven, barvit in razgiban.
Za izdelavo logotipa najprej naredim skice ročno na papir, saj lahko tako hitreje pridem do okvirne ideje, ki jo kasneje izpopolnim v programih Adobe Indesign in Adobe Illustrator. Programa sta zelo koristna in omogočata veliko funkcij in tehnik, ki me hitreje peljejo do željenega izdelka.
Ko je okvirna skica na papirju končana, odprem program in ustvarim nove dokumente, v katerih oblikujem logotipe. Najraje jih oblikujem s pomočjo orodja Pen Tool. ki mi omogoča povezovanje točk in oblikovanje poljubne oblike.
nov dokument- logo by Nataša Gavrilović ima licenco pod CC BY 4.0
Program omogoča široko paleto barvne izbire in funkcij, ki naredijo izbrani obliki razne učinke kot so senčenje, obrezovanje, prekrivanje, združitev, podvojitev in tako dlje. Te funkcije so razlog, da je oblikovanje vektorske grafike tako zabavno in poučno. Ko smo zadovoljni z obliko moramo izbrati barvo in narediti primere, kako bi določen logotip izgledal na različni dokumentaciji kot so vizitke, kuverte, uradni papirji in podobno. Pri izbiri barve sem porabila nekaj časa, saj je bil cilj enakomerno razporediti žive barve brez ponavljanja. Tako sem vsak del navidezne figure v gibanju obarvala v drugi barvi. Poudarek pa je bil na paleti živahnih, svetlih barv, ki ob enem delujejo usklajeno in nobena barva ni v vodilnem položaju. PALETA BARV avtorja Nataša Gavrilović ima licenco pod CC BY-SA 4.0 OBRNJEN LOGO- by Nataša Gavrilović is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 Akademija športa-siva by Nataša Gavrilović is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 Akademija športa-modra by Nataša Gavrilović is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 Akademija športa-rumena by Nataša Gavrilović is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 Za na konec pa sem si želela prikazati še ideje za vizitko, kot primer uradnega papirja podjetja. Akademija športa-vizitka-prmer1 by Nataša Gavrilović is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 Akademija športa-vizitka-primer2 by Nataša Gavrilović is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 REFLEKSIJA Z oblikovanjem z vektorji ali vektorsko grafiko sem se srečala že velikokrat. Oblikovala sem že razne izdelke od voščilnic z vektorji, celostnih grafičnih podob, plakatov in mnogo drugih projektov, ki se navezujejo na vektorsko grafiko. Kar mi je najbolj všeč med samim oblikovanjem je dejstvo, da idejo, ki je le korektna in ne presega okvirjev, lahko v programih z vektorji pripelješ do nove stopnje in tako navdušenje nad delom mi vedno pomaga pri razvijanju tako ideje same kot tudi znanja o oblikovanju, tehnikah in trikih. Seveda je tu tudi velika barvna paleta, ki včasih delo male oteži, saj se je med detajli težje odločati ob enem pa je pomembno, da se oblikovalec odloči za pravo barvo, saj napačna barva lahko spremeni ves pomen, ki ga oblikovalec lahko doseže v sami obliki logotipa. Če smem razložiti na primeru… Če oblikujemo logotip za otroško igralnico in poskušamo kot logotip uprizoriti balon, bo učinek balona uspešen, ko bo ta v živih barvah kot so rumena, rdeča, zelena. Vsekakor pa bo učinek zelo drugačen če balon obarvamo enobarvno v črno ali temno rjavo barvo. Barva je torej zelo pomembna za sam prikaz lastnosti. Če se vrnemo na temo vektorske grafike… Primerjati vektorsko in rastersko grafiko je sicer pogosto a v tem trenutku nepotrebno. Razlika je očitna! Vsak oblikovalec mora poznati razliko, da bi lahko prišel do boljše kvalitete izdelkov. Če naštejem nekaj primerov da utemeljim svoje hipoteze. Naloga je bla dobro zastavljena, zato menim, da je tudi izdelek dobro narejen in predstavljen.