Refleksija
AKTIVNOST
Aktivnost, ki bi jo izvajala kot profesorica likovne vzgoje je izdelava digitalnega kolaža. S to nalogo se učenci srečajo v tretji triadi, uporabljali bi osnovne postopke digitalnih tehnologij, na podlagi tega pa izdelali fotomontažo oziroma kolaž. Za izvedbo te aktivnosti bi uporabila program Gimp, saj ta nudi možnosti za izdelavo takšnega kolaža. Vsak učenec pa bi prav tako posnel tudi nekaj fotografij, ter jih vključil pri izdelavi.
POTEK PROJEKTNEGA UČNEGA DELA
Projektno učno delo bi potekalo individualno v računalniški učilnici šole. Ta namreč zagotavlja zadostno število opreme za učence, hkrati pa bi bilo tudi zagotovljeno tudi tistim, ki te opreme doma nimajo in lahko brezskrbno opravljajo določene aktivnosti. Aktivnost bi se izvajala vsaj štiri šolske ure, saj bi poleg praktičnega izvajanja seveda bila potrebna še dodatna razlaga oziroma seznanitev s programom in postopki. Za izdelavo izdelka bi uporabljali program Gimp, hkrati pa še druge razne aplikacije, ki bi bile v pomoč izvajanju teh aktivnosti, kot na primer YouTube.
Najprej bi začela z razlago samo ter uporabo osnovnih postopkov digitalnih tehnologij. Učence bi najprej seznanila s tem programom, saj jim je seveda nov, pokazala bi jim kako zgleda, kakšne funkcije vsebuje, kaj se lahko vse na njem počne… zraven pa razložila še potek aktivnosti. Za dodatno pomoč ter znanje pa bi si morda ogledali še kakšen YouTube video. Po razlagi bi jim do naslednje ure dala nalogo, naj posnamejo nekaj fotografij iz svoje okolice, natančneje narave. To naj bodo posamezni motivi kot na primer drevo, rastlina, gozdna žival, reka, itd. Ko bodo učenci opravili to nalogo, bi jim potem pokazala kako fotografije naložiti v program. Od tu naprej pa bi začeli z izdelavo kolaža. Učenci si bodo lahko izbrali poljubno kompozicijo, pri urejanju uporabljali filtre, ter različne slikarske pripomočke, ki jih program ponuja kot na primer čopiči in z njimi ustvarili dodatne motive.
Med izvajanjem aktivnosti bi sproti delala obhode in pregledovala napredek učencev. Predvidevam, da bi učenci to izvajali brez večjih težav, seveda pa bi se odzvala tudi na vsako vprašanje ali prošnjo po pomoči. Na koncu izvajanja aktivnosti, oziroma po možnosti že sproti, bi si učenci shranili svoj izdelek, ter ga dopolnili z naslovom. Vmes ne smejo pozabiti tudi na posnetke zaslona, saj bodo ti služili kot dodaten dokaz za sodelovanje pri aktivnosti. Tako bi torej učenci potem svoj končni izdelek oddali v spletno učilnico, skupaj z vsemi potrebnimi zahtevami meni v pregled in seveda v ocenjevanje.
STORITVE/APLIKACIJE
GIMP ali General Image Manipulation Program je prosto dostopen odprtokodni računalniški program za urejanje rastrske grafike. Podpira ga tudi nekaj možnosti za delo z vektorsko grafiko. Razširjen je za obdelavo digitalne grafike in fotografij s spleta. Po navadi se z njim izdeluje grafične podloge in logotipe, umerja in izrezuje fotografije, spreminja barve, združuje slike s pomočjo ravnin, odstranjuje neželene slikovne oblike in prevaja med različnimi slikovnimi formati.
Microsoft PowerPoint je predstavitveni program, ki ga je razvil Microsoft in omogoča multimedijske predstavitve na diapozitivih. Je del Microsft Offica. Predstavitve, ki so narejene iz diapozitivov lahko vsebujejo na primer fotografije, besedilo, animacije, zvoke, povezave na druge diapozitive ali na spletne strani.
YouTube je priljubljena spletna stran za izmenjavo videoposnetkov, kjer jih uporabniki lahko pregledujejo, komentirajo in ocenjujejo. Uporabniki lahko nalagajo lastne posnetke ali tiste posnetke, za katere imajo dovoljenje avtorja, prepovedano pa je nalaganje posnetkov, ki vsebujejo kakršnokoli sporno, neprimerno vsebino.
PRIČAKOVANI REZULTATI DELA
Pričakovani rezultati dela so izvirni, unikatni digitalni kolaži. Od učencev se pričakuje, da pokažejo kako so znali oziroma razumeli uporabljati ta program in če so pri izdelavi izdelka bili dovolj izvirni, ter znali prav tako vključiti še preostalo znanje iz pouka likovne vzgoje (osnove barv, iluzija prostora, barvna skladnost, kompozicija prostora…).
Pri ocenjevanju bi gledala, ali so se v večji meri držali navodil oziroma ali je naloga v skladu z navodili in zahtevami, hkrati bi gledala tudi na izvirnost. Pri ocenjevanju bi pozornost namenila tudi posamezni količini uporabljenega orodja v programu, ki ga je učenec vključeval pri izvajanju, gledala bi tudi na sodelovanje, ter posledično tudi znanje teorije.
Učenci s to nalogo razvijajo svojo individualnost in unikatnost, prav tako tudi svoje motorične spretnosti, izražajo svojo kreativnost in domišljijo, hkrati pa usvajajo nova znanja na področju tehnologije. Ta znanja bodo potem lahko uporabili tudi na njihovi nadaljnji izobraževalni poti.
DIGITALNE KOMPETENCE
Aktivnost se nanaša predvsem na področje izdelovanja (digitalnih) vsebin (3. področje). Pri tem se razvija tudi digitalna pismenost, ena izmed kompetenc, pri kateri morajo za opravljeno nalogo iskati podatke, zbirati vsebine, ter z njimi tudi upravljati.
LASTNO MNENJE
Uporaba spleta in aplikacij je po mojem mnenju zelo pomembna pri izvajanju takšnih aktivnosti, ne samo da olajšuje delo temveč tudi zato, ker učenci tako razvijajo svoje digitalne kompetence in s tem postajajo tudi vedno bolj digitalno pismeni.