Refleksija

Aktivnost

Aktivnost, ki jo bodo učenci izvajali je izdelava stripa. Projektno delo bi bilo namenjeno učencem tretje triade. Imeli bodo dostop do računalnce, kjer bodo svojo risbo tudi digitalizirali in objavili na Arnes splet. Naučili se bodo uporabljati program za digitalno risanje imenovan Medibang paint pro. Kdor bo želel, bo lahko svoje delo dokončal tudi doma, vendar je sprotno delo v šoli obvezno.

Potek aktivnosti

Projektno delo bi potekalo v skupinah po tri. Učenci se v skupine razdelijo sami. Vsi člani skupine bodo morali sodelovati in skupaj sestaviti svojo zgodbo, ki mora imeti začetek in konec. Tematika zgodbe je umetnostna zgodovina, saj bodo tako učenci bili primorani raziskovati o zgodovini umetnosti. Poleg zgodbe pa bodo stripu morali dodati tudi naslovnico.

Aktivnost bi potekala sedem šolskih ur. Eno uro likovne umetnosti pred začetkom aktivnosti, bi dobili učenci navodilo, da v šolo prinesjo strip, ki ga lahko najdejo doma. Te bi kasneja na uvodni uri skupaj pogledali in tudi analizirali.

Na uvodni uri bi izvedeli vse podatke, razdelili bi se v skupine in nato kar začeli s sestavljanjem zgodbe. Pomagali si bodo lahko s spletom za iskanje zgodovinskih podatkov. Kdor bo želel, se bo lahko drugo uro odpravil tudi v šolsko knjižnico po literaturo.

Vsak član skupine bo moral narisati na en list vsaj tri slike, ki se potem skupaj sestavijo v kratek strip. Učenci morajo za svoj strip uporabiti najman tri liste in vseh slik, oziroma pasov skupaj mora biti vsaj devet. Vsak pas slik mora vsebovati tudi ozadje, v katerega morajo postaviti željeno figuro oziroma predmet. S tem se bodo spopadli s težavo, kako vmestiti predmete v željen prostor in s prekrivanjem predmetov. Ustvariti bod morali iluzijo prostora. Strip bodo tudi pobarvali in zasenčili. Učenci se bodo tega lahko lotili na dva načina. Lahko bodo izbrali barvno tehniko in tako iskali prave odtenke sence in svetlobe. Druga možnost pa je, da se lotijo črno bele tehnike in z dodajanjem tekstur ter kontrastov pridobijo želeno senčenje in razlike med linijam. Pomebo je, da slike niso preveč ploskovite in da se jasno da razbrati elemente na sliki.

Tretjo uro bi učenci, kateri so že sestavili zgodbo začeli z skiciranjem stripa in vstavljanjem besedila v sliko. Skice bi morali dokončati do konca tretje ure, saj bi se četrto uro že preselili v računalnico. Tam bi se spoznali s programom Medibang paint pro, kateri je namenjen za izdelavo stripov. Program ima posebna orodja, ki ti pomagajo pri oblikovanju stripov. Vsebuje tudi teksture, ki so v pomoč pri ozadjih, kakor tudi orodje za izdelavo govornih oblačkov. Tam bi jim predstavila osnovna orodja in kako program deluje. Vsak bi imel na voljo tudi grafično tablico. Odločili se bodo tudi ali bodo skico naložili v program in si s tem prihranil čas, kdor pa hoče pa se lahko skice loti na novo in si pomaga z risbo, ki jo je ustvaril na papir.
Za kompozicijo in risanje figur si lahko pomagajo z mobilno aplikacijo MagicPoser, kjer lahko postavljajo figure in spreminjajo njihove pozicije. Vendar je ta aplikacija samo za pomoč pri predstavi, ne smejo prenašati posnetkov zaslova v Medibang paint pro. Prilagodijo pa si lahko tudi vir svetlobe in s tem vidijo kam padajo sence na figurah.

Učenci bodo tako imeli poleg uvodne ure v program, na razpolago še dve šolski uri, da dokončajo svoj strip.

Sedmo šolsko uro pa bi vsaka skupina predstavila svoj strip in si ga izmenjala z ostalimi skupinami. Ta ura bi bila namenjena tudi za ocenjevanje.

Aplikacije

Ocenjevanje

Končni izdelek mora biti spet v knjigico in imeti svojo naslovnico. Digitalne slike bodo učenci natisnili na šolskem kopirnem stroju. Glede na delo vsakega člana, mora strip biti dolg vsaj tri strani plus naslovnica. Pomembno je sodelovanje skupine in da vsak član res opravi svojo nalogo. Glede na trud, izvirnost zgodbe in upoštevanje vseh navodil se na koncu določi ocena. Preden se bodo stripi ocenili, si bodo skupine med seboj zamenjale stripe in si tudi podelile ocene.

S tem projektom bodo učenci ne le raziskali zgodovino likove umetnosti, vendar tudi se učili kompozicije in risanja figur v prostru. Morali bodo povedati zgodbo v nekaj slikah in si pomagati z malo besedila. To je lahko podalaga za pripovedovanje zgodb z pomočjo animacije, ki bi jo spoznali kasneje.

Rezultati dela

  • Končni izdelek spet v knjigo.
  • Strip mora imeti vsaj 3 strani + naslovnica.
  • Otroci raziskujejo zgodovino umetnosti.
  • Naučijo se kompozicije in postavitve v prostoru.
  • Znajo povedati zgodbo v slikah.
  • Naučijo se uporabljati program za digitalno risanje.

Razvijanje digitalnih kompetenc

S tem projektom se učenci naučijo komunikacije in sodelovanja. Vsak član skupine bo imel svojo nalogo, vendar jo bodo morali na koncu sestaviti skupaj. Če jim sodelovanje pri pouku ne bo šlo, bodo imeli priložnost nadaljevati projekt tudi doma.

Naučili pa se bodo tudi izdelovanja digitalnih vsebin, saj bodo na koncu morali svoj strip objaviti tudi na Arnes spletu.

Moje mnenje o uporabi spleta v razredu

Splet pri izobraževanju ni nikoli odveč. Preko interneta lahko hitro najdemo željene informacije, vendar žal niso vedno točne, zato jih moramo podpreti s pisnimi viri. Osnovnošolci so dan danes tudi veliko bolj informirani glede spleta in aplikacij, zato se dela na internetu zagotovo ne bi branili. Zdi se mi, da glede na to na kakšne načine vse otroci uporabljajo internet, je pomembno, da jih naučimo tudi varne uporabe spleta, saj starši po navadi nad tem nimajo veliko nadzora. Obstaja tudi veliko koristnih aplikacij, ki so namenjene, da kot otrokom, kakor tudi odraslim pomagajo pri učenju.

Zanimivo je tudi, da veliko otrok ne pozna digitalnega risanja in so mnenja ‘da računalnik naredi vse namesto tebe’ in šele ko se lotijo risanja ugotovijo da je, če ne poznaš vseh funkcij programa lahko digitalno risanje še težje od tradicijonalnega. Dobra plat digitalnega risanja je, da nobena linija ni končna. Vedno se lahko vrneš nazaj in popraviš kar ti ni všeč.

Uporaba interneta pa je prišla še najbolj prav v času pandemije, ko nismo imeli možnosti pouka v razredu. Z uporabo aplikacij, ki so namenjene virtualnem predavanju smo lahko imitirali delo v razredih. Kljub napredni tehnologiji pa nič ne premaga pouka v živo. Učenje pred ekrani je velikokrat povzročalo distrakcije in učenje ni bilo najbolj učinkovito.

Program osnovna šola, likovna vzgoja, učni načrt https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_likovna_vzgoja.pdf

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 17 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja