REFLEKSIJA

CILJ AKTIVNOSTI

Aktivnost, ki jo bodo učenci izvajali je izdelava animacije. Projektno delo je okvirno namenjeno učencem tretje triade. Omogočen bo dostop do računalniške učilnice, kjer bodo svojo zamisel, predhodno ustvarjeno v učilnici tudi digitalizirali in po želji objavili na Arnes splet. Naučili se bodo uporabljati program za digitalno ustvarjanje imenovan Pencil 2d. Kdor bo želel, bo lahko svoje delo dokončal tudi doma, vendar je sprotno delo v šoli obvezno.

POTEK AKTIVNOSTI

Naloga bi potekala 6 šolskih ur.

Prva ura bo potekala v učilnici. Učenci bodo dobili navodilo, da se razvrstijo v poljubne pare. V parih bodo nato morali ustvariti neko okvirno zamisel za zgodbo, ki mora vsebovati vsaj 2 lika, določiti naslov zgodbe, sporočilo in konec. Tematiko si lahko izberejo sami, a mora ti biti primerna za šolsko okolje. Po pregledu tega in morebitnim popravkom oz. dodatkom, bi se lotili skiciranja na papir. V primeru potrebnega iskanja podatkov, si bodo lahko pomagali s spletom.

Po opravljenem prvem delu, se bodo odpravili v računalniško učilnico, kjer jim bom predstavila program Pencil 2d, ki je namenjen izdelovanju animacij. Ko jim bom predala vse pomembne informacije, se bodo lotili dela. Vsak par bi se nato odločil ali bo ustvarjal na računalniku ali na grafični tablici. Ob delu jih bom spremljala in ob potrebi pomagala odpraviti morebitne težave. Pri ustvarjanju morata sodelovati oba učenca, lahko pa si delo razporedita glede na zmožnosti posameznika.

Za ustvarjanje bodo imeli nato na voljo 3 šolske ure, kdor pa bo želel bo lahko nadaljeval doma, ali pa po pouku po dogovoru z učiteljico.

5. in 6. šolska ura bosta namenjeni predstavitvi izdelkov in ocenjevanju. Učenci bodo svoje animacije predvajali pred razredom, kar jim bom omenila že na začetku (to je lahko dodatna motivacija). Na kratko bodo predstavili zakaj so si to temo izbrali, kako je delo potekalo, kaj jim je bilo pri zastavljeni nalogi všeč in kaj ne.

OCENJEVANJE

Kot sem že omenila, bodo učenci svoje animacije predstavili pred razredom. Po predstavitni bom oba v paru vprašala, kako bi ocenila drug drugega in zakaj. Nato bomo šli skupaj čez kriterije, ki predpostavljajo da mora animacija vsebovati: vsaj 2 lika, naslov, sporočilo in zanimiv konec. Pri tem bom upoštevala tudi izvirnost zgodbe in trud. Ocenila bom tudi same risarske sposobnosti, glede na zahtevnost, pri tem pa bom seveda upoštevala zahtevnost grafičnega ustvarjanja s katerim se bodo mnogi srečali prvič.

REZULTATI DELA

  • Uspešno izdelana animacija glede na kriterije
  • Učenci se spoznajo z digitalnim ustvarjanjem
  • Naučijo se digitalnega pripovedovanja zgodb
  • Objava končnega izdelka na Arnes spletu

RAZVIJANJE DIGITALNIH KOMPETENC

S tem projektom se bodo učenci naučili dela v parih, torej komunikacije in sodelovanja med sabo. Vsak član bo moral prispevati svoje ideje, na koncu pa jih bosta morala sestaviti skupaj. Če učencem sodelovanje pri pouku ne bo šlo, bodo imeli priložnost nadaljevati projekt tudi doma ali po pouku ob pomoči učiteljice. Naučili se bodo tudi ustvarjanja digitalnih vsebin, saj bodo na koncu morali svojo animacijo objaviti na Arnes spletu.

MOJE MNENJE O UPORABI SPLETA V ŠOLI

Po mojem mnenju je spoznavanje spleta v šoli zelo pomembno, saj predstavlja del našega vsakdana in vedno bolj bo tako. Splet nam omogoča hitro in učinkovito dostopanje do informacij, ki sicer niso vedno točne, saj nanj lahko vsak objavi karkoli, kadarkoli – zato pisni viri na tem področju še vedno prevladajo.

Dandanašnji otroci so že precej vešči kar se tiče uporabe interneta, zaradi mobilnih telefonov in enostavne dostopnosti vseh ostalih elektronskih naprav. Zato mislim, da se digitalnega ustvarjanja ne bi branili, hkrati pa bi se naučili nekaj novega. Pravtako pa se mi zdi pomembno da se jim predstavi nekaj vsebin kar se niče varne uporabe.

Tehnologija je prinesla že veliko novosti, a z vsemi plusi pridejo tudi minusi. Vedno več se pojavlja raznih zasvojenosti od elektronskih naprav, že v mladih letih, tudi zato se mi zdi zelo priročno, da se jim v šoli predstavijo digitalne aktivnosti, od katerih lahko dejansko kaj odnesejo in se kaj novega naučijo in niso le “brainwash” igrice ali pa neprestano “scrolanje” po socialnih omrežjih kot so TikTok, Instagram…

Če povzamem, se mi zdi spoznavanje s spletom v šolah še kako pomembno. Zato sem zelo vesela, da smo tudi mi imeli predmet IKT, ki mi je to misel še dodatno potrdil. Tudi sama sem se naučila veliko novega, vse od digitalnega ustvarjanja pa do varne uporabe interneta. Veselim se, da bom lahko svoje pridobljeno znanje nekoč prenesla naprej.

VIRI

Program osnovna šola, likovna vzgoja, učni načrt https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_likovna_vzgoja.pdf

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 29 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja