REFLEKSIJA
AKTIVNOST:
Ob pregledu učnega načrta za likovni pouk sem se določila sestaviti učno uro za učence druge triade. Za celotno izvedbo bi potrebovala 4 šolske ure oz. dva termina odvisno od razpoložljivosti in samega urnika učencev. Prvi dve uri bi obiskali galerijo, razstavni prostor ali razstavo, kjer bi si vsak izmed učencev izbral eno delo, ki mu je najbolj všeč. V drugih dveh urah, bi na podlagi izbranega dela v računalniškem programu ustvarili svojo interpretacijo. Kar se tiče programov, bi uporabili Krito in Inkscape, saj sta vsem dostopna in bi jo lahko otroci uporabljali tudi v času izven šole. Z uporabo dveh programov bi pridobili možnost ustvarjanja rastrske in vektorske grafike. Tako bi bila končna dela še bolj unikatna. Pred samostojnim ustvarjanjem, bi predstavila sam program in njegove funkcije. Tako bi tudi tisti, ki so manj vešči imeli dovolj znanja za samostojno delo.
CILJI:
Glavni cilj naloge je uporaba računalniških programov kot medij za likovno ustvarjanje. Glede na znanje, ki ga učenci pridobijo v 2. triadi bi se cilji malenkost razlikovali, saj nimajo vsi enakega znanja. Pri učencih 4. razreda bi bil poudarek na samih kontrastih, pri 5. razredu uporaba toplih/ hladnih barv in kompozicija, pri 6. razredu pa uporaba likovnih spremenljivk, postavitev/ kompozicija in pravilna uporaba barv.
Pri ocenjevanju oz. ovrednotenju nalog bi bil poudarek na samem upoštevanju likovno teoretskih znanj, ki bi jih morali vključiti v svoje delo in razumevanje naloge. Nebi bilo poudarka na ocenjevanju izdelka samega ampak nalogo kot celoto. Po končani nalogi bi od učencev želela napisano kratko refleksijo, bi mi pomagala pri nadaljnjem načrtovanju podobnih aktivnosti. Tako bi lažje opredelili zakaj so pri svojem delu uporabili določene barve, orodja in likovno teoretična znanja. S to nalogo bi rada učencem predstavila razliko med klasičnim likovnim delom, ki so ga videli v galeriji in digitalnim, ki so jih ustvarili sami.
MNENJE:
Sama v času šolanja v osnovni šoli nisem pridobila veliko znanja o uporabi tehnologije, sploh pa ne v smislu likovnega ustvarjanja. Najbrž je to tudi razlog, da nikoli prej nisem ustvarjala digitalno oz. razmišljala v tej smeri. Menim pa, da je v današnjem času pomembno otrok predstaviti možnosti uporabe različnih programov in njihovih funkcij. Tako bi v učnem načrtu likovnega pouku po mojem mnenju moralo biti predvideno učenje s pomočjo tehnologije. Tako bi učenci spoznali klasične tehnike (slikanje, risanje, kiparstvo…) in kako lahko risbe in slike, prenesemo ali ustvarimo v digitalnem okolju.