Barvit ženski akt – rastrska grafika
Izbran motiv ženskega akta, se mi zdi primeren, ker sem želela uporabiti čim več barv in ponazoriti teksturo čopičev, ki bi jih uporabila na papirju ali platnu. Pri ustvarjanju sem želela poudariti različne sence na telesu in prehodi med različnimi barvami, ki bi bili nekje bolj mehki, nekje pa bolj intenzivni in opazni. Zaradi teh razlogov sem ocenila, da je zastavljena naloga primeren motiv za izdelavo z rasrskim urejevalnikom.
Pri dgitalnem ustvarjanju sem uporabila program Krita (5.1.5), na svoji Samsung tablici. Tablico uporabljam približno eno leto in pol, vendar samo za zapiske. Pred projektno nalogo nisem še nikoli digitalno ustvarjala, zato je bila to prva resna naloga.
Postopek dela
V Kriti sem odprla novo datoteko v velikosti 2000×3000 px in reaolucijo 600 ppi. Dela sem se lotila na Layer-ju 1, kjer sem prvo s proposto skico s Pencil 2b določila, kako in kje bi rada da figura stoji.
V naslednjem koraku sem na Layer-ju 2 skico malo bolj podrobno dorisala in ji dodala obliko obraza z Ink-2 Fineliner. Podrobnejšo skico sem ustvarjala v rdeči barvi, da se med različnimi layer-ji nisem zmedla.
Nato sem začela dodajati barve. Na Layer-ju 3 sem barve dodajala s vpogledom na Layer 2, da sem vedela, kje naj figuro pobarvam. Začela sem zgolj s trupom, glavo in noge pa sem pustila za kasneje. Barve sem nanašala z WaterC Flat Decay Tilt in WaterC Flat Big-Grain Tilt. Pri nanašanju barv sem vsake toliko zmanjšala intenzivnost ali “opacity”, poleg tega pa sem glede na moje potrebe na del tudi prlagajala velkost ali “size” čopiča ali brush-a.
Na istem layer-ju sem nato barve malo zabrisala z WaterC Water-Pattern.
Ker še z narejenim še nisem bila zadoboljna, sem barve ponovno dodajala z WaterC Flat Decay in jih nato ponovno zabrisala, tokrat z Blender Blur.
Z izdelkom in barvami sem se še malo poigravala, doler ni bila barvna intenzivnost takšna, kakor sem si zamislila. Ko sem bila z barvami zadovoljna, sem v delo vključila sence in temnino, saj sem želela da figura déluge bolj raznoliko in dinamično. To sem dosegla s črno barvo in čopičom Bristles-3 Large Smooth, kateremu sem ponovno spreminjala velikost ali “size”.
Na Layer-ju 4 sem začela delati ozadje. Layer 4 sem postavila pod Layer 3, da sem imela figuro v ospredju. Ker sem ponovno želela vključiti čim veeč raznolikih barv, sem jih sprva le nanašala in si postavljala, kje bi rada bolj intenzvne svetle ali temne barve. Barve sem nanašala ponovno z WaterC Flat Decay, katere sem takoj že zabrisala z WaterC Water-Pattern. Po občuku sem tudi spreminjala “opacity” barv in “size” različnih čopičev. Ko sem bila z zadovoljna z pozicijo barv, sem šla nazaj na Layer 3 in naslikala tudi obraz s čopičom Bristles-3 Large Smooth.
Na Layer-ju 4 sem nato dodajala barve, svetlobo in temnino okoli figure. Želela sem, da je na enem delu figura izpostavljena s popolno termino, na drugem pa z belo barvo in navidezno svetlobo. Ker mi je bilo ozadje preveč temno, sem dodala več barv, razen okoli figurę, kjer sem želela obdržati temnino s Bristless-3 Large Smooth. Vse barve sem dodajala z prej omenjenimi brush-i. Po občuku sem tudi ponovno spreminjala size in opacity.
Na koncu sem ozadje še malo popravila z Blender Blur in z manj intenzivnimi nanosi barve, da je celota delovala malo bolj dinamično.
Refleksija
Ob ustvarjanju te naloge sem se z rastrsko grafiko soočala prvič, zato mi skroj vsak korak sprva predstavljal težavo in nisem vedela kako naj uporabljam Krito. Po prvdm ponesrečenem poskusu, kjer raserske grafike nisem primerno ponazorila in uporabila njenih prednosti, sem se nalogi bolj posvetila in se pozanimala o uporabi Krite. V nalogi, prikazani zgoraj, sem začela pravilno, oziroma kolikor sem znala pravilno, uporabljati prednosti Krite. Po večih zbrisanih poskusih, sem končno ugotovila, kako uporabljati različne čopiče ali “brushes” in dodati tekrsturo, ter različno senčenje na moje delo.
Če bi pri nalogi imela več časa, bi se uporabi Krite še bolj posvetila. Kljub temu, da sem svoje znanje izboljšala, še vedno ne znam vsega, kar bi lahko morda mojo nalogo še izboljšalo. Pri ustvarjanju, sem večkrat opazila, da različne čopiče ne znam pravilno uporabljati ali pa da nisem pravilno uporabljala “layers”.
Pri prvi umetnini, ki sem jo ustvarjala in je ne oddala zaradi nepravilnga prikaza rasterske grafike po prvi korekturi, sem se vseeno zadovoljivo naučila uporabljati “brushes” in kateri so mi bolj všeč. zaradi tega pri drugem delu nisem imela več toliko težav. Vseeno mi je navajanje na digitalno ustvarjanje vzelo veliko časa in sem za delo porabila več časa kot bi ga če bi se lotila ustvarjanja na papir. Posledično menim, da sem celotnemu delu posvetila največ člasa, saj je že samo navajanje na tehniko in novega tipa ustvarjanja od mene vzelo veliko časa.
Menim, da je zaradi vsega namenjenega časa in uvajanja že zato moje delo primerno glede na kriterij ocenjevanja. Skozi različne barve in mešanje barv menim da se dobro vidi rastrska grafika, ki je nebi moogla ponazoriti tudi v vektorski grafiki, kar se mi je zgodilo pri prvem delu. Glede na kriteerij, bi sama ocenila, da je delo dobro opravljeno, vendar bo z več vaje tudi vedno boljše.
Že zdaj sem začela rastrsko grafiko več uporabljati, saj so me z novim znanjem prijatelji in sorodniki že prosili za kakšno manjše delo. V prihodnosti vidim, da bi lahko pridobljeno znanje uporabljala za ustvarjanje voščilnic ali drugih manjših del, ki bi jih lahko večkrat natisnila. Zaenkrat pa mislim, da bom znanje potrebovala tudi tekom študija, kjer skepam, da bom še kdaj rabila ustvariti kaj digitalno ali vsaj v rastrski grafiki, torej je tudi s tega vidika pridobljeno znanje uporabno.
Najljubši del projekta mi je bilo, ko sem usvarjala nalogo in sem začela videti, da vem kaj počnem in da tudi delo deluje vedno boljše. Ko sem pridobljeno znanje začela opažati na nalogi, sem dobila nov zagon in se tudi sama želela še bolj potruditi. Najslabši del pa je bil, ko sem izvedela, da moje prvo delo ni vredu, saj sem mislila, da je bilo delo največ kar lahko trenutno pokažem.
Moja izkušnja s projektno nalogo je bila dobra. Mislim, da so cilji in zahteve vredu zastavljeni, morda sem se le kot oseba, ki prvič digitalno ustvarja, slabo razumela razliko med vektorsko in rastrsko grafiko in kako lahko to razliko prikažem v svojem delu, saj sem mislila, da bo delo vredu za rastrsko grafiko, dokler je narejeno v Kriti ali drugimi programi kot je Procreate.