Lucky cat – rastrska grafika

Za projekt sem se odločila narisati enega izmed svojih likov. Ustvarjala sem v programu Krita z grafičnim zaslonom.

Za začetek sem odprla program Krita in izbrala velikost svoje delovne površine, ki je bila 4961 x 7016 slikovnih točk (pikslov) ter ločljivost 600 dpi (slikovnih točk/palec). Poleg tega sem tudi pri nastavitvi globine barv izbrala 16-bitno verzijo, saj mi to omogoča večji razpon barv.

Ustvarjanje novega dokumenta by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nato sem se lotila risanja skice – pomagala sem si z že obstoječo risbo v skicirki. Pri tem sem uporabila čopič Pencil-2 (Svinčnik-2). Priporočam, da svoje plasti sproti označujete, saj tako ne pride do zmede – to je zelo uporabno takrat, ko imaš veliko plasti in se v njih hitro izgubiš.

Skica by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Ko sem končala z risanjem skice sem ustvarila novo plast (layer), na kateri sem se lotila line arta. Da sem lažje videla, kaj delam, sem zmanjšala prekrivnost plasti, na kateri je skica. Ko te nisem potebovala več, sem to plast označila za nevidno.

Dodajanje nove plasti by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Vidnost/nevidnost plasti by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Zatem sem ustvarila novo plast (po istem postopku, ki je ponazorjen zgoraj) in dodala barve ter na te barve dodala osnovne sence. Za barvanje senc sem uporabila funkcijo zakljenjena alfa. Tukaj sem uporabila čopič Basic-1 (Osnovno-1).

Barve in sence by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Zakljenjena alfa by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Da pa bo slika imela rasterski učinek, sem želela, da bi se barve med sabo nekoliko prelivale. Tako sem ustvarila novo plast (ki se nahaja nad plastjo barv in senc) in uporabila čopič Basic-3 Flow (Osnovno-3, potek). Nato sem še dodala teksture s čopičem Texture Big (Tekstura, velika) in Texture noise (Tekstura, šum). Zadnji korak je bilo dodajanje ozadja. Odločila sem se za nekoliko bolj preprosto ozadje s teksturo, saj lahko tako lik pride bolje do izraza.

Dodajanje tekstur by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Sedaj je potrebno sliko še izvoziti (export) v primeren grafični format, zato sem izbrala format jpeg.

Izvoz datoteke by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Izbor formata JPEG by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Ko kliknemo shrani smo postopek zaključili in pred nami je končan izdelek rastrske grafike.

Lucky cat by Niksi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Refleksija

Moj motiv je primeren za izdelovanje z rastrskim urejevalnikom, saj omogoča prikaz različnih tekstur, senčenje in teksturirane prelive barv.

V tem projektu sem se naučila kako oprerirati s programom. Na začetku mi je delal nekaj preglavic, saj nisem točno vedela kje se nahajajo določene stvari. Prav tako sem, preden sem se lotila delati izdelek, najprej testirala večino čopičev. S tem sem ugotovila, kako delujejo in kateri so mi bolj ter kateri manj ušeč.

Zagotovo bi izboljšala prelivanje barv. Če bi imela več časa, bi si morda izbrala bolj dinamično kompozicijo in dodelala ozadje. Torej, da ne bi bilo samo barvno, ampak bi se v ozadju nekaj dogajalo (npr. narava).

Največ časa sem posvetila izbiri lika. En razlog je bil zato, ker nisem imela ideje, drugi pa je bil ta, da sem želela izbrat zanimiv motiv, ki bi pritegnil gledalca. Če je slika zanimiva in unikatna, zagotovo pritegne več pozornosti in ogledov.

S svojim izdelkom sem kar zadovoljna, saj sem z različnimi čopiči in teksturami zajela bistvo rastrske grafike. Zagotovo pa bi se želela izpopolniti v senčenju in prehodih, kar je tudi moj cilj v nadaljnem ustvarjanju.

Pridobljeno znanje bom zagotovo uporabljala pri nadaljnjem ustvarjanju. V šoli bi se z učenci najprej spoznali s programom in pojmi povezanimi z rastrsko grafiko, nato pa bi se posvetili samemu ustvarjanju. Glede na to, da so otroci že kot majhni seznanjeni s tehnologijo in ker program ni zahteven za razumevanje, mislim, da bi lahko to temo obravnavali v učnem načrtu.

Najtežje mi je zagotovo bilo ustvariti mehke prehode med sencami. Proces je bil zame nekoliko bolj zahteven, pomagala pa sem si z različnimi videi na youtubu. Najljubši del je bilo zagotovo dodajanje oz. odkrivanje različnih tekstur v Kriti.

Navodila so se mi zdela jasno napisana in nisem imela nobenih težav pri razumevanju. Zdi se mi primerno, da za rastrsko grafiko uporabljamo program Krita, saj je dostopen vsem in ne tako zahteven.

(Skupno 39 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost