Abstraktna vektorska grafika

Abstrakt © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Za tretjo projektno nalogo pri predmetu IKT sem se odločila, da se bom lotila abstraktnega motiva. Zdi se mi primeren za vektorsko grafiko, saj sem za ustvarjanje uporabila veliko geometrijskih oblik kar pomeni, da je veliko ostrih robov in bi se pri rastrski grafiki pri povečevanju prej izgubila kvaliteta. Vektorska grafika pa nam omogoča ohranjanje iste kvalitete ne glede na to koliko jo povečamo. Dizajn se mi zdi tudi primeren za tiskanje na blago ali pa tiskanje plakatov zato se mi zdi veliko bolj primerna vektorska grafika v primerjavi z rastrsko.

Navdih za projektno nalogo sem dobila iz avantgardne umetnosti 20. stoletja in kakor sem že prej omenila se mi je abstrakten motiv zdel najbolj primeren za vektorsko grafiko. Motiv je popolnoma nov, nisem rekreirala nobenega svojega že obstoječega dela. Odločila sem se ustvarjati v vektorskem programu Inkscape.

Abstrakt-creation part 1 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

V programu sem začela ustvarjati z že predloženim formatom, saj mi je tak ustrezal. Izbrala sem orodje “pravokotnik” in z njim pokrila celo površino formata. Nato pa sem izbrala orodje za polnjenje z barvo “kanglica za barvanje” in označeni pravokotnik pobarvala z roza barvo. Tako sem dobila ozadje.

Abstrakt-creation part 2 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Z orodjem “pero” sem z ravnimi črtami narisala sklenjeno obliko, ki poteka po diagonali in jo pobarvala s črno barvo na enak način kot sem v prejšnjem koraku pobarvala ozadje.

Abstrakt-creation part 3 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

S peresom sem spet z ravnimi črtami narisala obliko, tokrat trikotnik in ga podvojila. Podvojen lik sem nato vodoravno prevrnila z ukazom “prevrni predmet vodoravno”. Malce sem ga skrajšala in pomanjšala s pomočjo orodja “izbirnik”. Nato sem naredila še več takih podvojitev dokler s številom nisem bila zadovoljna.

Abstrakt-creation part 4 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Z orodjem “elipsa/lok” sem dodala še tri črne kroge in dva modra kroga.

Abstrakt-creation part 5 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Z orodjem “spirala” sem dodala po kompoziciji več spiral.

Abstrakt-creation part 6 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Dodala sem pravokotnike z orodjem “pravokotnik”, jih pobarvala z modro in zmanjšala prekrivnost likov, da so dobili prosojen učinek, ki spominja na svetlobno mešanje barv (z barvnimi filtri) in to sem tudi želela doseči.

Abstrakt-creation part 7 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Vrnila sem se na orodje “pero” in z njim naredila nekaj različnih oblik, ki sem jih pobarvala z rumeno in pri večini pustila isto 64,7% prosojnost kot prej pri pravokotnikih , dva lika pa sem pri kasnejših korakih spremenila tako da sem jima vrnila popolno prekrivnost. To je dodalo k pestrosti slike.

Abstrakt-creation part 8 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Z orodjem za vozlišča sem nadaljevala in naredila vozlišča vsakemu liku posebej. Nekatera od vozlišč sem naredila mehkejša, da sem dobila željeno obliko.

Abstrakt-creation part 9 © 2024 by Symmetrical Murder is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

Z ustavljanjem vozlišč v izbrane segmente likov in mehčanjem oblik sem dobila nove oblike, ki sem jih razporedila po kompoziciji in tako je bilo moje delo končano.

Refleksija

Pri tem projektu sem se naučila uporabljati program Inkscape in pa tudi nekaj o vektorski grafiki: kako deluje, kako se razlikuje od rastrske grafike. To je definitivno znanje, ki mi bo verjetno koristilo tudi kdaj v prihodnosti, ne samo pri lastnih projektih ampak verjetno tudi pri pedagoškem poklicu. Mislim, da je uporabno za poučevanje učencev in spodbujanje njihovih umetniških sposobnosti z uporabo tehnologije.

Če bi imela več časa bi se verjetno še bolj poglobila v detajle, mogoče tudi v senčenje in dodajanje vzorcev. Največ časa sem posvetila zadnjemu delu, kjer sem se ukvarjala z vozlišči. Zdi se mi da je bil to najbolj zamuden del procesa zaradi tega ker sem se odločila narediti veliko takih oblik za katere sem potrebovala vozlišča.

S svojim delom sem zadovoljna in ga ocenjujem dobro glede na kriterij. Mislim, da sem dobro sledila navodilom in ima moja naloga vse pomembne dele. Najljubši del projekta mi je bil v bistvu celoten proces nastajanja dela in pot do končnega produkta. Nisem pa bila zelo navdušena nad delom z vozlišči saj je bilo najbolj zamudno in me je malo lovil čas pred rokom oddaje. Pri definiciji projektne naloge bi spremenila samo to, da bi pri refleksiji predlaganje sprememb naloge bilo opcijsko in ne del naloge, saj nimamo vsi pri vseh nalogah vedno predloga za izboljšavo. Resnično mi za izboljšavo ne pride nič na pamet.

(Skupno 39 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost