Katmara – Rastrska grafika
Kamara by Julija Lia is marked with CC0 1.0
Za ustvarjanje te naloge sem uporabila aplikacijo Krita. Prvič sem jo srečala pri uri IKT vaje. Z digitalnim risanjem prej nisem imela izkušenj, to je bilo zame prvič. To je bila majhna blokada pri mojem pouku, a sem ga vseeno obvladala in postalo mi je zelo zanimivo. Na računalniku sem risala z miško in na začetku, dokler se nisem navadila, sem milijonkrat naredila napako in pobarvala več kot je bilo potrebno in sem morala pogosto uporabljati opcijo “Razveljavi“ , ki je zgleda moje najljubše orodje.
Proces 1 by Julija Lia is marked with CC0 1.0
Dodalа sem nov sloj, na katerega sem dal portret svoje sestre. Zmanjšalа sem prekrivnost na 47%. Dodala sem še eno plast in jo položila na vrh ter sem s pomočjo orodja “Prostoročna pot” lažje risalа ravne črte na skico.
Proces 2 by Julija Lia is marked with CC0 1.0
Naslednji korak je bila skica oblačil in ozadja. Uporabilа sem isto orodje “Prostoročna pot”, ki mi je pomagalo vliti bolj stabilne linije. Čopič, ki sem ga uporabilа za celotno skico, je “Črnilo-3, Gpen“.
Proces 3 by Julija Lia is marked with CC0 1.0
Dodal sem novo plast za barvanje ozadja. Tukaj sem eksperimentirala s čopiči in na koncu izbrala čopiča “Prilagojeno, posvetljeno” in “prilagojeno, pomnoženo”. Z njimi sem dobilа ujet videz vode in neba.
Proces 4 by Julija Lia is marked with CC0 1.0
V naslednjih fazah risanja sem se osredotočilа na oblačila in lase. Kot referenčno sliko sem dodalа sliko svoje pletenice. Po tem so me vodili, da postavim sence in svetlobo na pravo mesto. Tukaj sem uporabilа orodje “tekstura, lasje”. Z izbiro prave palete barv lahko občutite učinek las. Nato sem izbralа sliko z orodjem za referenčne slike in jo izbrisala.
Proces 5 by Julija Lia is marked with CC0 1.0
V zadnjem delu sem največ uporabljala čopič “Osnovno-5 velikost”, s katerim sem zapolnila površino obraza. S čopičem “Črnilo-2” sem podrobneje narisala črte na očeh, nosu in ustnicah.
Zadovoljna sem s svojim motivom in rezultatom. Nisem pričakovala, da mi bo šlo tako dobro in zagotovo bom še naprej risala na ta način, ker sem bila presenečena sam nad sabo.
REFLEKSIJA
Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
Pri tem projektu sem se veliko naučilа. Že s samim obiskovanjem predavanj sem začutilа ta digitalni svet. Prvič sem risalа na tak način, kar je bila prava avantura. Dolgo sem to sama odlašala, ker sem mislila, da bo težko. Vendar sem se motilа. Res je, da sem velikokrat izbrisalа in pozabilа, kje so kakšna orodja in možnosti, a ko so minevale ure dela na tej risbi, sem se navadilа na to področje. Naučilа sem se, da moram črte narisati do konca, če želim kasneje barvati cele odseke hkrati. Slučajno sem pritisnilа možnost zavihka in prikazano je bilo samo platno. Da bi bila zadeva še hujša, sem začela platno tudi povečevati in sem skušala najti izhod. Po petih minutah panike mi ga je uspelo dobiti nazaj. Naučila sem se tudi, kako držati roko na miški in tako imeti boljše lastnosti.
Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
Če bi imela več časa in energije, bi zagotovo izboljšala strukturo las, s katerimi mi je bilo najbolj zanimivo delati. Morda bi dodala nekaj kapljic vode, da bi dosegla realen učinek.
Kateremu delu sem posvetil/a največ časa in zakaj?
Največ časa sem najprej posvetila skici, ker sem morala roko navaditi na nov ritem. Ko sem delala hitre poteze z roko, se je moja linija vedno nadaljevala v napačno smer in brisala sem in brisala, dokler nisem začela umirjeno risati ob glasbi, ki je igrala v ozadju. Kasneje so mi lasje vzeli malo več časa, ker sem podrobno izbrala, kam bom nanesla barvo.
Kako ocenjujem svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
To je eno težjih vprašanj. Seveda si podzavestno želim izpolnjevati vse kriterije, a morda v resnici ne bo tako. Vem pa, da sem se potrudila po najboljših močeh in najpomembneje je, da sem se ob delu pri tej nalogi zabavala. Prišlo je kot sprostitev po pisanju seminarja umetnostne zgodovine.
Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Vse, kar se novega naučimo, je vedno dobrodošlo. Tako da mi bo znanje digitalnega risanja koristilo najprej pri nadaljnjem študiju, potem morda pri kakšnih zasebnih naročilih za izdelavo risb in seveda pri nadaljnji karieri. Verjamem, da se bo digitalna uporaba v prihodnosti še povečala, zato bi svojim učencem izvajala vaje na ta način. Prva ustvarjalna stvar, ki mi pride na misel je, da bi vsi učenci v razredu narisali risbo in jo nato spremenili in natisnili v pisemske znamke, ki bi jih poslali svojim sorodnikom. S tem lahko sklepam, da bom imela dobre izkušnje z digitalnim znanjem, ki ga sedaj pridobivam med študijem.
Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
V tem projektu sem uživala v vsem. Edina stvar, ki me ni najbolj veselila, je risanje na računalnik, saj verjamem, da bi bilo lažje risati na tablici. Ampak vseeno, dokler si ne morem privoščiti teh pogojev, sem zadovoljna, da sem tako poskusila.
Kaj bi spremenil/-a v definiciji projektne naloge, da bi bil boljši?
Konkretno povedano, nič mi ne pride na misel, da bi imela kakšno idejo, ki bi se spremenila. Naloga je bila dobro zastavljena, kriteriji niso bili premajhni, da bi narisala samo eno rožico s tremi črtami, kriteriji pa niso bili preveliki, da bi me oviralo, da bi jo izpolnila.