Rastrska grafika: Pohodnik
Pri projektni nalogi smo ustvarjali rastrsko grafiko s pomočjo prosto dostopnega programa Krita. Ustvarjala sem na podlagi lastne fotografije z motivom sence pohodnika v gorah. Glede na to, da sem z rastrsko grafiko prvič, si nisem želela izbrati pretežkega motiva. Izbrana slika se mi je zdela primerna za začetnika, saj je motiv enostaven, hkrati pa je slika dovolj razgibana, da zahteva poglobljeno raziskovanje različnih funkcij programa. Kamnito ozadje me je spodbudilo k raziskovanju čopičev in spreminjanju prekrivnosti za učinek želene teksture, noge so zahtevale mešanje barv, za kar rastrska grafika ponuja več primernih principov, pri delu sem risala tako prosto kot s pomočjo geometrijskih oblik …
Pri izbiri fotografije sem bila pozorna tudi na njeno resolucijo.Če je resolucija premajhna pomeni, da slika vsebuje manj slikovnih pik (pikslov), zaradi česar se ob povečavi zamegli. Resolucija je za rastrsko grafiko torej zelo pomembna, saj bi imel v primeru premajhne resolucije izdelek slabšo kvaliteto.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
POSTOPEK IZDELAVE
Najprej sem v program uvozila fotografijo (import layer) in jo prilagodila velikosti platna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Nato sem dodala novo plast in se lotila ustvarjanja ozadja. Skušala sem posnemati kamnito strukturo ozadja na fotografiji, zato sem izbirala med čopiči v oddelku Textures. Največ sem uporabljala čopiče _Texture_Random_Particles in _Texture_Crackels. V nastavitvah konice čopiča sem tudi spremenila teksturo v Rock Pitted Texture. Barve sem izbirala s pomočjo orodja Color Selector, igrala pa sem se tudi s spreminjanjem prekrivnosti. Za lažji nadzor in popravljanje sem ozadje ustvarjala v treh plasteh, ki sem jih na koncu združila s funkcijo Merge with layer below.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
V naslednjem koraku sem ustvarila senco pohodnika. Zopet sem ustvarila novo plast (add layer). Pri tem sem uporabila čopič Basic-5_size. Najprej sem obrobila obliko in jo nato pobarvala. Nato sem celotni plasti zmanjšala prekrivnost na 60%, da je skoznjo presevalo ozadje. S tem sem ustvarila učinek sence.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Sledilo je risanje pohodnih palic. Pri tem sem uprabila funkciji risanja ravnih črt in elips. Ustrezne barve sem dobila iz slike. Spet sem uporabila čopič Basic-5_size, mehke prehode med barvnimi odtenki pa sem dosegla z orodjem Blender_blur. Na enak način sem nato v posebnih plasteh ustvarila še čevlje in hlače.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Na koncu sem še premaknila sloj z obrisom pohodnika na vrh, da je senca prekrila tudi palico, tako kot nanjo pada senca na originalni sliki. Nato sem končani izdelek izvozila v format PNG.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
Končni izdelek:
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
REFLEKSIJA
Kot sem že omenila sem se z ustvarjanjem rastrske grafike in uporabo Krite srečala prvič, zato mi je projekt predstavljal kar velik izziv. Naučila sem se razlike med rastrsko in vektorsko grafiko ter njun pomen uporabe. Tekom dela sem spoznala osnovne funkcije programa. Srečala sem se z različnimi principi mešanja barv, spoznala različne čopiče, se naučila ustvarjanja tekstur, spoznala način ustvarjanja senc s pomočjo spremembe prekrivnosti. Ugotovila sem, da Krita ponuja neskončne možnosti za ustvarjanje, ki pa zahteva več časa in potrpljenja, kot sem pričakovala. Hkrati sem spoznala prednosti digitalnega ustvarjanja pred ročnim. Zdi se mi čudovito orodje za učenje, saj v digitalni sliki veliko lažje preizkušamo in popravljamo, nobena napaka ni usodna.
Največ časa sem posvetila ustvarjanju ozadja. Sprva nisem vedela, kako bi ustvarila kamniti videz, a sem s preizkušanjem različnih čopičev, barv in spreminjanjem prekrivnosti s časoma našla rešitev. Mislim, da sem zanj porabila več časa, ker sem ga naredila na začetku, ko mi je bil program še popolnoma tuj.
Če bi imela za projekt več časa, bi sliki dodala več podrobnosti, na primer na čevljih. Poleg tega bi se gotovo bolj poglobila v mešanje barv, da bi mi princip postal bolj domač. Bolj bi se posvetila tudi teksturam, da bi kamenje na sliki ustvarila bolj realistično. Glede na to, da sem s programom delala prvič, sem s svojim delom zadovoljna. Mislsim, da sem izbrala primeren motiv, saj sem spoznala različne programske funkcije in se nisem osredotočila le posamezno področje, na primer le na senčenje ali le na teksture.
Projekt mi je bil v splošnem zelo všeč. Že večkrat sem se želela spopasti z učenjem grafičnega programa in s tem projektom mi je končno uspelo. Dobro se mi je zdelo, da je bila naloga svobodna zastavljena, saj smo si tako projekt lahko prilagodili svojemu predznanju. Všeč mi je bilo tudi, da tematika ni bila predpisana, saj se je vsak lahko izrazil lastno ustvarjalnost ali raziskoval v okviru lastnih interesov.
Pridobljeno znanje mi bo gotovo v prihodnosti prišlo prav. Lahko ga bom uporabila pri ustvarjanju svojih likovnih del, kot tudi v pedagoškem poklicu. Program bom lahko kot učni pripomoček predstavila učencem in s tem popestrila pouk ter jim pomagala vstopiti v svet digitalnega ustvarjanja. Z učnega vidika se mi zdi predvsem primeren za učenje mešanja barv in senčenja, saj lahko učenec s poskušanjem raziskuje in najde rešitev prek poskusov in napak.