Rastrska grafika: Meduza
Za izdelavo rastrske grafike sem si izbrala motiv Meduze iz grške mitologije. Ker sem želela doseči skicozno risbo, ter prelivajoče se barve, se mi je zdela rastrska grafika bolj primerna za obdelavo motiva kot vektorska.
Postopek digitalizacije dela:
Najprej sem v programu Krita ustvarila nov dokument in za velikost delovne površine določila 1920 x 1080 pixlov. Ločljivost sem nastavila 600 ppi (pixels per inch), ostalo pa pustila tako kot je bilo že nastavljeno.
Nov dokument by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nato sem ustvarila nov slikarski sloj na katerega sem s pisalom Charcoal pencil large narisala skico. Zatem sem na nov sloj z pisalom Ink-4 Pen Rough narisala črtno risbo pri kateri sem bolj definirala končno obliko. Da sem lahko natančno narisala podrobnosti, sem sproti spreminjala velikost pisala, ter z drsnikom na miški poljubno povečalevala risalno površino. Nekajkrat mi je prav prišlo tudi orodje Selection tool, s katerim sem označla določen del risbe in ga lahko z orodjem za premikanje prestavila na željeno mesto.
Skica by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Črtna risba by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
S pisalom ki sem ga uporabila že za črtno risbo, sem na ločenem sloju motiv tudi pobarvala. Barve sem izbirala na barvnem kolesu. Če sem kdaj iskala odtenek, ki sem ga na sliki že uporabila, sem izkoristila orodje za izbiranje barv.
Barvna risba by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Na koncu sem ustvarila še ločen sloj za ozadje in ga z orodjem Fill tool pobarvala na vijolično. Nato sem uporabila še pisali Adjust overlay burn in Adjust multiply, da sem ustvarila mehek prehod iz svetlejše v temnejšo barvo. Obema pisaloma sem zmanjšala prekrivnost, tako da sem barve lažje pomešala med sabo.
Ozadje by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Končni izdelek sem izvozila v jpg formatu.
Končni izdelek:
Meduza by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Refleksija:
Velikokrat ustvarjam tako, da za svoja dela uporabim referenčno fotografijo, ki jo prerišem in morda malo priredim. Pri tej risbi nisem uporabila določene reference, ampak sem skušala risbo narediti po spominu. To mi je bilo v izziv, vendar sem med delom uživala. Poleg tega sem v Kriti tokrat ustvarjala šele drugič, zato sem sprva potrebovala nekaj časa da sem osvežila in utrdila svoje znanje o uporabi programa. Zdi se mi, da ga sedaj bolj samozavestno uporabljam in poznam osnove s katerimi bom lahko v nadaljnje bolj sproščeno ustvarjala.
Ker rada ustvarjam z navadnim svinčnikom, redko raziskujem barvni svet. Če bi imela več časa, bi sliki dodala še barvno ozadje. Menim, da bi se lahko tako naučila veliko o uporabi barve, saj lahko v računalniškem programu barvo zamenjaš le s preprostim klikom. Tako bi ob neuspelem poskusu barvo brez posledic zamenjala.
Samo risanje grafike mi je sicer vzelo kar nekaj časa, vendar sem program v osnovi že znala uporabljati zato je ustvarjanje minilo hitro. Ker sem želela proces izdelave smiselno prikazati, sem največ časa porabila ravno za to. Kar nekaj časa sem tudi iskala pripomoček s katerim bi lahko posnela kvaliteten posnetek zaslona. Odkrila sem, da je najbolje delovalo orodje za izrezovanje, ki je že bilo naloženo na mojem računalniku.
Glede na to da je zgornja grafika ena izmed mojih prvih, sem z njo dokaj zadovoljna. Menim, da sem se naučila obvladati osnovne funkcije programa Krite, kar je bilo bistvo te naloge.
Pridobljeno znanje bom gotovo uporabila v še kakšnem prihodnjem projektu. Digitalno ustvarjanje mi je namreč zelo všeč, saj lahko s tako malo pripomočki ustvariš tako veliko. Menim da bom znanje uporabila tudi na svoji poklicni poti, saj bi rada otrokom približala digitalno ustvarjanje, glede na to, da je po njem vedno večje povpraševanje.
Že kar nekaj časa sem si želela ustvarjati digitalno, tako da mi je bilo pri projektu najljubše to, da sem se tega lotila in naučila. Zelo me je navdušilo tudi to, da napake lahko tako preprosto izbrišeš. Najmanj pa sem uživala v začetnih fazah, ko se je kaj zalomilo, ker še nisem dovolj dobro poznala programa in mi je odpravljanje napak vzelo več časa kot samo ustvarjanje.
Projekta ne bi spremenila. Menim, da je pametno zastavljen, tako da ob izdelavi usvojiš znanje o rastrski grafiki. Zdi se mi da je k hitrejšemu učenju pripomoglo tudi dejstvo, da smo si lahko izbrali lasten motiv.