RIKA IN YUJI – vektorska grafika

Za to projektno nalogo sem se odločila da bom naredila vektorizacijo mange. Ideja se mi je utrnila med brskanjem po telefonu za navdih. Ta manga scena je dober motiv za vektorizacijo zaradi čistih linij in jasnih oblik. Umetniški stil mange vključuje močne kontraste in geometrijske oblike, vektorizacija pa vse te elemente ohranja brez izgube kakovosti s povečavo. Poleg tega pa sem spet lahko risala nekaj kar mi je pri srcu; motiv izhaja iz moje najljubše mange. Za delo sem uporabljala brezplačni vektorski program Inkscape, ki mi je bil od prej znan samo po imenu. Do sedaj ga nisem uporabljala nikoli prej, zato je bila ta naloga zame kar precejšen izziv. Poleg tega programa sem uporabljala še Wacom tablico in Wacom pen.

POSTOPEK DELA

Preden sem začela sem si najprej izrisala skico po manga predlogi v rastrskem programu. Da bi mi bil proces lažji sem si na skici označila kje bodo sence in kje bo svetloba. Nato sem svojo skico odprla v vektorskem programu. Sliko sem odprla kot nov layer (sloj) in zmanjšala vidljivost. Vektorsko risbo sem začela tako da sem začela z ozadjem in nato dodajala oblike na ozadje. Za risanje oblik sem uporbljala Pencil Tool, s katero sem lahko prostoročno risala zaključene obliko, ki so se samodejno zapolnile z barvo. Najprej sem narisala ozadje na prvem ‘BG’ layer-ju. Izrisala sem razpršeno obliko, ki sem jo takoj zapolnila s črno barvo. Za črno barvo v ozadju sem se odločila zato da sem lahko ohranila orisne črte.

Rika and Yuuji sketch by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Background splash by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Potem ko sem imela narejeno ozadje, sem ta layer izklopila in začela z izrisavanjem pošasti Rike. Layer z rastrsko skico sem pustila vklopljen. Naredila sem nov layer ki sem ga poimenovala ‘RIKA’. S Pencil Tool sem obrisala osnovne oblike glave in rok. Naključno sem izbrala osnovno belo barvo. Obrisala sem tudi čeljusti, in ostre zobe. Za čeljust sem izbrala temnejši odtenek bele, oziroma rahlo rumeno s pomočjo prikaznega okenca na levi, pod izborom Fill and Stroke. Nato sem na beli glavi izrisala ureznine s črno.

Rika base colours by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Vse kar sem risala posebej sem sproti razvrščala v Groups, da sem se lažje znašla. Dele glave sem razvrstila posebej, in vsako roko posebej. Ko sem imela izbrane osnovne brave sem se lotila senčenja. Zopet sem uporabila Pencil Tool in izrisavala oblike senc. Za določanje barv senc sem si pomagala s prvotnimi odtenki bele barve. Preko Fill and Stroke razdelka sem zmanjšala Saturation, dokler nisem dobila pravega odtenka sive. Sprva sem za vse sence uporabila enak odtenek sive, vendar sem kasneje po korakih potemnila na določenih predelih. Da sence niso izpadle preveč ostre sem jih rahlo zabrisala s pomočjo Blur fukncije.

Colour pick by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Rika shading blur by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Nekaj časa sem nato namenila temu da sem vse sence dovolj omilila, ali pa da sem jih poostrila. Vse Paths, ki so nastale s sencami sem združila v nove Groups, za vsako stvar posebej: ‘handshadows’ (‘hand shadows’ in ‘handshadows2’) za roke, in ‘headshadows’ za glavo. Tako so bile sčasoma vse sence zaključene, in Rika je bila osenčena.

Rika completed shading by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko je bil prvi lik končan sem začela z drugim likom. Pod ‘RIKA’ layer-jem sem dodala nov layer – ‘YUJI’. Začela sem z osnovnimi obrisi oblik glave. Med risanjem sem imela vklopljen ‘RIKA’ layer na manjši vidljivosti in ‘Image’ layer (skica). Za risanje oblik glave, las in telesa sem prav tako uporabila Pencil Tool. Čeprav sem na skici izrisala obraz, sem se odločila da ga v dejanski grafiki ne bom. Risala sem tako, da sem lahko med Yujijevim obrazom in Rikinimi prsti videla lineart skice – pustila sem nekaj milimetrov prostora da je črno ozadje izrisalo obris. Vsak element sem zopet razvrstila vsakega v svojo Group, da se med procesom izrisavanja ne bi zmedla. Barve sem izbirala naključno.

Pencil Tool Yuji drawing by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Yuji base colours by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko sem imela izrisane osnovne oblike in določene barve, sem se lotila senčenja. Izrisala sem senčne ploskve na obrazu in rokah.Odtenke senc sem določila s pomočjo Colour Wheel funkcije pod Fill and Stroke razdelku. Odtenek sem določila z manjšanjem Saturation in Lightness vrednosti prvotnega odtenka barve kože. Posebej sem osenčila tudi brazgotino na obrazu.

Yuji base shading by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Kjer nisem želela preostrih senc sem uporabila Blur funkcijo. Prehode sem zopet omilila s Blur funkcijo. Ko sem bila zadovoljna z sencami na dlaneh in obrazu, sem začela s senčenjem oblek. Oziroma s svetljenjem. Dodala sem oblike gub na katere pada svetloba in jis posvetlila s svetlejšimi odtenki prvotne sive barve. Da se je vse skupaj bolje povezalo sem najsvetlejše gube nastavila na Luminosity nastavitev in dodatno zabrisala z Blur funkcijo. Na rokah sem dodala še temnejšse sence za obučet rahle tridimenzionalnosti. Vse skupaj sem razvrstila v svojo Group.

Yuji shading luminosity setting by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Yuji shading blur setting by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Zatem sem isti postopek ponovila pri laseh. Lase sem osenčila z temnejšim odtenkom prvotne roza barve. Za risanje osenčenega dela las sem si pomagala s skico. Pazljivo sem narisala obrobe, da ne bi ponesreči česa popačila. Sence las sem dodala v Group kamor sem prej razvrstila sence za obraz – ‘FACESHADOWS’.

Yuji hair shade detail by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko so bile senčne ploskve urejene sem se začela ukvarjati s svetlobami. Najprej sem osvetlila gube na jakni, nato sem dodala svetle predele lasem. Svetle ploskve sem dodala tudi rokam, in levi strani obraza. Za vse to sem uporabljala Pencil Tool in Blend mode nastavila na Luminostiy nastavitev. Svetle dele sem še zabrisala, da vse skupaj ne bi izpadlo preveč bleščeče. Vse elemente sem posebej razvrstila v novo Group – svetlobe las in rok posebej.

Yuji luminosity hand detail by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Yuji luminosity hair detail by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Yuji luminosity face detail by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko je bil Yuji končan, sem nekaj časa posvetila še Riki. Najprej sem potemnila osnovne barve, da sem lahko dodala še svetle predele na prstih in podlakteh. Vse poteze sem dodala v novo Group – ‘lights.’ Najprej sem vsako potezo posebej nastavila na Luminosity. Ker ni prišlo do pravega izraza, sem kasneje celotno Group nastavila na Overlay nastavitev, da je bila svetloba bolj ostra, in je prišla bolj do izraza.

Rika colour change by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Rika overlay lights by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko so bile vse sence in svetlobe zaključene, vse na pravih nastavitvah, sem dodala še en layer pod prvi ‘BG’ layer in z Rectangle Tool orodjem dodala kvadrat, ki sem ga obarvala s temno rdečo.

Rectangle tool by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

DOPOLNITEV POSTOPKA

Zopet sem se posvetila svetlobam in svetlim delom. Najsvetlejše dele sem poudarila z uporabo orodja Pen Tool. Najprej sem vrisala želene oblike s tovrstnim orodjem.

Rika pen tool edits by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Rika pen tool edits- palm by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko sem imela izrisane želene oblike, sem z uporabo orodja Node Tool vrisane oblike prilagodila. Nato sem določila barve in še enkrat prehode omilila s funkcijo Blur. Enak postopek sem ponovila tudi pri drugem liku, kjer sem svetlobo dodala lasem in podlaketi.

Rika node tool edits by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Yuji hair higlights by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Yuji arm higlights by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Tako se je moje delo zaključilo in tole je končni izdelek:

Rika and Yuji by KFC is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

REFLEKSIJA DELA:

S tem projektom sem se naučila uporabljati novo programsko opremo. Za Inkscape sem prej samo slišala, nikoli pa ga dejansko nisem odprla in uporabila. Začeti je bilo kar težko, saj sem sprva potrebovala kar nekaj časa, da sem se sploh odločila za motiv. Večkrat sem začela na novo. Bilo mi je težko ker nisem navajena tovrstnega programa in sem najprej potrebovala nekaj časa da sem se sploh seznanila z vsemi fukncijami in se navadila na uporabniški vmesnik programa. Delo z vektorsko grafiko mi je bilo nekaj čisto novega, saj je pristop in način dela čisto drugačen kot pri rastrski. Glede na to, da sama ne maram tako čistih in ostrih linij, je bila ta naloga zame kar izziv Ampak ko sem se enkrat navadila je ustvarjanje postalo že zabavno.

Časa sem imela kar dovolj. Če bi imela več časa bi se verjetno spet preveč ukvarjala z detajli. Največ časa mi je vzelo natančno izrisovanje oblik, saj sem vedno začela znova, če sem kakšno krivuljo preveč zavila. Pri izrisavanju sem bila karseda natančna, da sem pustila ravno dovolj prostora med elementi, da je črnina iz ozadja dodala dodatno obrobo in ostrino risbi. Poleg tega sem nekaj časa porabila za eksperimentiranje z različnimi nastavitvami in raziskovanju programa. Tudi za poliranje detajlov osvetljenih delov je šlo precej časa. Če bi si vzela več časa bi mogoče dodala še noge in dodatno izrisala črnino. Vendar sem tudi s to postavitvijo likov v format zadovoljna.

Svoje delo bi ocenila kar odlično, saj sem na svojo končno risbo kar ponosna. Glede na to da sem se prvič ukvarjala z vektorsko grafiko menim da sem se kar dobro odrezala. Poleg tega mi je končni rezultat res všeč, ne glede na to, da takšen stil ustvarjanja ni v mojem stilu risanja.

Znanje vektorske grafike pa mi bo prišlo prav še marsikje drugje kot samo tekom študija za projektne naloge. S pridobljenim znanjem bom lahko na splošno izboljšala svoje risarske sposobnosti, še zlasti na področju stripa in mange. Znanje vektorske grafike mi bo pomagalo pri razvijanju lastne grafične novele in konceptov. Poleg tega si tako lahko sama ustvarim zanimive motive za tiskanje na majice, puloverje, itd. Omogoča mi večjo kreativno svobodo in priložnost za lasten izraz in izboljšanje likovne estetike v likovnih projektih, ki bodo nastali v okviru študija, ali pa v mojem prostem času. Seveda bo prišlo prav tudi pri ustvarjanju mojega portfolia.

Najljubše mi je bilo seveda risanje, pri procesu celotne naloge pa risanje najsvetlejših oblik. Zdi se mi da so te svetli deli bili še dodatna pika na i, da se je vse skupaj povezalo v celoto. Super je bila tudi svoboda pri izbiri motiva. Najmanj pa mi je bil všeč proces pisanja opisa dela. Ta del me je rahlo skrbel že od začetka, ker sploh nisem bila seznanjena s programom in tako rekoč nisem imela pojma kako naj vse to, kar sem naredila, sploh opišem.

Tudi pri tej nalogi ne bi spreminjala definicije, saj je kar jasno, kaj naloga zahteva.

(Skupno 57 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost