Vektorska grafika: Žabec
Za projektno nalogo izdelave vektorske grafike sem se odločila, da bom inspiracijo za motiv črpala iz svoje lastne ilustracije žabjega princa, ki sem jo ustvarila v akvarelni tehniki. Moj namen ni bil ustvariti popolnoma enake podobe, ampak uporabiti isti motiv z določenimi prilagoditvami in spremembami v sami formi, ki so se mi zdele ustreznejše za izvedbo v vektorskem programu in so pripomogle k celostnemu bolj jasnemu in čistemu, plakatnemu vtisu končne ilustracije, ter umestiti figuro žabca v prostor (ozadje). Motiv se mi zdi, kljub temu, da je precej kompleksen, primeren za izvedbo v vektorskem programu saj gre za karakterja, pri katerem so oblike jasne, zaključene, in je precej ploskovita, sence pa se da brez večjih težav še poenostaviti.
Žabec akvarel by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Postopek dela
Grafiko sem ustvarila v programu inkscape, ki sem ga izven šolskega kolja, uporabljala prvič in sem sproti odkrivala in se izboljšala v uporabi različnih orodij in funkcij.
Najprej sem v inkscapu odprla nov dokument in za velikost papirja izbrala opcijo A3, čeprav to pri vektorski grafiki ni tako pomembno, saj lahko format vedno poljubno prilagodiš, brez da bi tako izgubil na kakovosti slike. Ker ni šlo za točno poustvarjanje, slike v program nisem uvozila ampak mi je služila zgolj kot idejna referenca.
Nato sem z uporabo orodij elipsa, za ustvarjanje krožnih, eliptičnih oblik, in pero, za prosto orisovane oblik, začela ustvarjati osnovne oblike za formo. Označila sem jih z neko osnovno idejno barvo, odtenke pa sem kasneje skozi delo še prilagajala.
pero by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
elipsa by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
forma by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V naslednjem koraku sem nadaljevala z dodajanjem oblik in ploskev ter jih začela spreminjati, prilagajati v vozliščih. Uporabila sem tudi funkcijo mehčanja vozlišč, kjer je bila določena oblika preostra.
mehčanje vozlišč by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Kjer pa je bilo vozlišč premalo, sem z stiskom tipke shift označila dva ali več vozlišč ter pritisnila gumb vstavi vozlišča v izbrane segmente, kot vidimo na sliki spodaj, in jih tako dodala.
dodajanje vozlišč by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Veliko sem se igrala s samimi oblikami ter barvami, da bi dosegla želen učinek. Barve sem spreminjala pod zavihkom zapolni, kjer lahko prilagajaš svetlost, barvnost in nasičenost barve in spreminjaš njeno prekrivnost. Vendar pa, sem za to ilustracijo uporabljala predvsem prekrivne oblike. Za dosego enakih tonov sem si pomagala s kapalko.
barvne ploskve by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za dodajanje obrob na sliki, kot je prikazano na očesu, kateremu sem po premisleku kasneje obrobo odstranila, vendar pa sem jo uporabila kasneje v ozadju, sem debelino spreminjala pod zavihkom slog poteze, barvo pa v zavihku poleg njega z imenom barva poteze.
poteza by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
osnovna forma by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Ko je bila osnovna forma zaključena, sem se lotila detajlov na koži in oblačilih.
detajli by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za lažjo razporejanje oblik sem si pomagala z layerji oz. plastmi, ki sem jih smiselno poimenovala in sproti razvrščala v primerno zaporedje.
plasti by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nato je sledilo ustvarjanje volumna in pomembnejših senc. To sem storila tako, da sem s peresom nad osnovne plasti dodajala nove oblike temnejšega odtenka iste barve in pa z uporabo sivega odtenka, ki sem mu zmanjšala prekrivnost, kot je vidno v senci pod pokrčeno roko.
volumen by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
senca by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za ozadje sem prvo s pravokotnim orodjem ustvarila osnovne enobarvne forme.
osnova ozadje by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
pravokotno orodje by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nato sem jim določila barve, jih prilagodila in v njih dodala nove oblike ter dodala obrobe ogledalu in oknu.
barve by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Da sem ustvarila bolj naraven in živahen vtis v rastlin, sem za njih uporabila orodje svinčnik, ki omogoča povsem prosto manj kontrolirano risanje. Da sem jih jasno ločila med seboj, sem sprednje rastline upodobila svetleje od tistih v ozadju.
svinčnik by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
rastline by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za lesk v ogledalu sem si pomagala tako da sem nad modro ploskev dodala enako veliko belo ploskev ter nastavila način zapolnitve na prehodno. V plasti pod leskom sem nato ustvarila še odsev nasprotnega dela sobe.
ogledalo by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
odsev by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Dodala sem še nekaj detajlov in še zadnjič prilagodila barve.
Končno delo:
Delo sem nato izvozila v vektorsko različico in sicer v png obliko.
Žabec by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Refleksija
V tej nalogi sem se naučila uporabljati vektorski program, saj pred tem z njim nisem imela izkušenj, za kar se mi je zdela naloga izjemno koristna za razvijanje lastnih sposobnosti.
Če bi imela več časa bi na sliko dodala še več volumna in podrobnosti in se morda še več igrala z oblikami in barvami samega dela. Izboljšala bi tudi samo formo saj verjamem, da bi bila lahko še boljša sploh kar se tiče figure in oblačil.
Največ časa sem posvetila figuri, predvsem temu, da sem naredila pravilno obliko forme, ki ni bila odbijajoča, Vendar pa ni šlo za to, da bi mi težave povzročala orodja, saj sem se jih precej hitro navadila.
glede na dan kriterij ocenjevanja mislim da sem delo uspešno opravila, oddala sem ga v pravilni obliki, napisala celoten postopek in sledila vsem navodilom. Tudi dan motiv se mi zdi dobra izbira, saj sem ga uspešno izvedla v vektorskem načinu.
Tekom študija bi svoje znanje lahko uporabila za izvedbo idejnih načrtov za npr. dizajn za puloverje na fakulteti ali pa izvedbo preprostejših ilustracij ali barvnih shem. V šoli pa bi na podoben način kot profesorica s tem znanjem oblikovala določene elemente ali naslovnice za šolski časopis in druge priložnostne projekte.
Na projektni nalogi mi kljub temu da sem v njej uživala ni bilo všeč to, da je precej zamudna in mi je vzela ogromno časa, veliko več kot če bi bila izvedena v rastrskem programu. Prav tako imam raje več senčenja in dinamike linij, kot ploskovitost in čiste oblike značilne za vektorski program. Najljubše mi je bilo odkrivanje novega programa in pridobivanje znanja o njem.
V definiciji naloge nebi spremenila, saj mislim da sem od nje veliko odnesla in se mi zdi smiselno, da sem jo opravila. Lahko pa bi bila tema ali motiv bolj jasno določen, saj bi bila njegova izbira po tem morda še bolj smiselna kot če je to povsem prepuščeno nam.