Lana <3

Pri nalogi za vektorsko grafiko, sem ustvarila delo z naslovom Lana, pri čemer sem uporabila aplikacijo Inkscape, katero sem si naložila na prenosni računalnik. Motiv se mi zdi primeren za vektorsko grafiko, ker vsebuje enostavne oblike, čiste linije in enotne barvne površine. Bolj sem se usmerila k stilizaciji, jasnosti in preprostosti, saj sem vektorsko grafiko izdelala prvič. Želela sem, da slika pritegne pozornost z uporabo preprostih oblik in močnega kontrasta med črno, belo, sivimi toni in pa rdečega ozadja. Motiv se mi zdi primeren za vektorsko grafiko zaradi svoje funkcionalnosti in estetske preprostosti. Za motiv sem si izbrala pevko Lano Del Rey, ki me navdihuje, prav tako pa mi je ena od fotografij ljubša, ker njena podoba izraža močna čustva, edinstven slog in eleganco, ki se mi je zdelo, da ga je mogoče lepo prenesti v vektorsko grafiko.

Motiv sem oblikovala na format z velikostjo 2480x3508px in 300DPI.

Velikost slike by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V nov dokument sem uvozila referenčno sliko, saj sem vektorsko grafiko ustvarjala prvič in sem potrebovala pomoč pri oblikovanju. Sliko sem uporabila za lažjo orientacijo pri risanju osnovnih oblik in razmerij, da sem lahko lažje sledila postopku. Tako sem se lahko osredotočila na učenje orodij in tehnik v programu, katerega sem spoznala prvič, medtem ko sem se sproti učila, kako strukturirati in poenostaviti kompleksnejše elemente.

Datoteka – uvozi by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Najprej sem izbrala črno-belo fotografijo, ki sem jo želela pretvoriti v vektorsko grafiko.

Referenčna slika by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Črte in krivulje by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V programu za grafično oblikovanje sem izbrala orodje pero (Bezierjeva krivulja, “Pen Tool”). To orodje omogoča natančno ustvarjanje črt in krivulj, ki sledijo obliki na sliki.

Linije by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

S pomočjo izbranega orodja sem začela slediti glavnim oblikam na sliki. Najprej sem začela z osnovnimi konturami obraza, kot so profil nosu, ustnic in oči nato pa sem dodajala še ostale podrobnosti. Sledila sem obrisom slike in jih postopa razčlenjevala na posamezne linije. Fokusirala sem se na najtemnejše dele kot so lasje, obrv, trepalnica, noht in vse ostale sence katere sem videla in so se mi zdele smiselne. Ko sem začrtala vse potrebne linije sem sliko skrila, da sem lahko videla ustvarjene vektorje. Na tej točki sem prilagodila črte, če so bile kje nepravilne ali niso povsem ustrezale želeni obliki.

Orodje graditelj likov by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Grajenje oblik by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V programu sem izbrala orodje Graditelj likov s pomočjo katerega sem iz črt naredila like, katerim sem potem lahko spreminjala barvo polnila.

Združevanje likov po barvah by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Po tem sem like združila v skupine. V vsaki skupini so bili liki, ki so na končni grafiki imeli isto barvo. Like sem združila, da sem jim kasneje lahko lažje spreminjala barvo, brez da bi mi bilo treba izbirati vsak posamezni lik.

Ozadje by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Za polnila likov, ki sestavljajo portret sem izbrala monokromatično sivo barvno paleto, ki se nekoliko približa rdeči. Da pa bo motiv malo bolj zanimiv, sem ga popestrila s tem, da sem izbrala bolj čisto rdeče ozadje, ki je kontrastno manj nasičenemu obrazu.

izvoz slike by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Končno grafiko sem izvozila v želenem formatu, v mojem primeru PNG. Projekt pa sem shranila tudi kot izvorno datoteko, da ga lahko kasneje urejam ali prilagodim.

Lana<3 by MacekMuri is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

REFLEKSIJA

Pri projektu sem se naučila osnov dela z vektorsko grafiko, saj sem se z njo, tako kot z rastrsko grafiko, srečala prvič. Ključna pridobitev je bila osvojitev uporabe programa Inkscape in praktično razumevanje konceptov vektorske grafike. Naučila sem se ustvarjati in urejati oblike, manipulirati barve uporabljati orodja za krivulje in črte. Prav tako sem poglobila razumevanje razlik med vektorsko in rastrsko grafiko.

Če bi imela več časa, bi izboljšala detajle na portretu ali dodala več elementov. Krivulje bi lahko bile bolj natančne, prav tako bi lahko več časa posvetila prehodom med barvami. Končni izdelek bi bil lahko boljši z dodatkom kompleksnejših elementov, vendar sem se zaradi začetniškega dela s programom osredotočila na osnove in se trudila po svojih najboljših močeh. Podobno kot pri rastrski grafiki bi lahko več časa namenila raziskovanju samih tehnik in orodij v programu.

Največ časa sem porabila za izbor motiva, kar se mi je zdelo zelo zahtevno. Na začetku nisem vedela, kako in kje začeti. Ustvarjanje nečesa iz glave mi je povzročalo težave, zato sem si pomagala z referenčno sliko. Ta mi je omogočila hitrejši začetek in zmanjšala izgubo časa, ki sem ga imela na začetku. Veliko pozornosti sem posvetila ustvarjanju osnovnih oblik in delu s krivuljami, saj sem želela doseči kar največjo natančnost. To je bilo zamudno, saj sem večkrat prilagajala posamezne točke in krivulje, da sem dosegla želeni rezultat.

S svojim delom sem dokaj zadovoljna. Vsekakor bi lahko ustvarila nekaj bolj kompleksnega, vendar sem se zaradi prvega srečanja s programom premikala počasi. Veliko časa sem porabila za razumevanje funkcij programa in njegovega sistema. Zato sem se raje odločila za nekaj preprostejšega, kar sem z referenčno sliko lažje izvedla. V določenih delih bi lahko svoje delo še izboljšala.

Pridobljeno znanje bi lahko uporabila pri drugih projektih, kjer je potreben grafični dizajn, na primer pri oblikovanju logotipov, čeprav mi to trenutno ni najljubše. Na poklicni poti bi mi znanje vektorske grafike koristilo pri delu v oglaševanju, oblikovanju aplikacij ali spletnih strani, če bi bilo to potrebno.

Najljubši del projekta je bilo eksperimentiranje z barvnimi kombinacijami, saj mi je to predstavljalo najbolj sproščen in zabaven del procesa. Najmanj pa sem uživala pri delu s kompleksnimi krivuljami, kar je bilo kot začetnici precej frustrirajoče, dokler teh nisem bolje razumela. Moja izkušnja s projektom se sprva ni začela najbolje, saj mi takšno delo trenutno ne predstavlja posebnega veselja, morda pa se bo to spremenilo kasneje. Moje mnenje se je izboljšalo, ko sem videla končni izdelek, še posebej, ker sem nekaj takšnega ustvarjala prvič. Kot začetnica sem spoznala temeljne razlike med rastrsko in vektorsko grafiko ter se naučila nekaj novega. Morda se bom k takšnemu ustvarjanju v prihodnosti še vrnila.

(Skupno 7 obiskov, današnjih obiskov 2)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost