STORITVE SPLETA 2.0 (Maruša Zupan)
Postavila sem se v vlogo razrednika v drugem ali tretjem vzgojnem obdobju. Kot razrednik bi uporabila storitev WordPress.com. To je spletna stran za ustvarjanje spletišč, ki zelo temeljijo na uporabnosti, estetike in spletnih standardih. Uporaba pa je zelo lahka in hitro razumljiva. Z njo sem se prvič seznanila pred nekaj tedni pri predmetu IKT in sem jo, zaradi dobre razlage tudi hitro osvojila. Zdi se mi dovolj enostavna, da bi jo znali uporabljati otroci starejši od 10 let.
Spletišče bi uredila za svoj razred. Tako bi osnovnošolci starejši od 10 let znali uporabljati sami. Tja bi objavljala vse domače naloge, kontrolne naloge in pripombe učiteljev. Od učencev pa bi le zahtevala, da redno obiskujejo in pregledujejo stran. Stran oziroma blog bi delila tudi s starši, da bi bili vsi na tekočem. Po objavi pa bi s kratkim e-poštnim sporočilom obvestila, da je na strani nova pomembna objava. Veliko je pomembnih informaciji, ki jih mora učitelj včasih zelo hitro posredovati učencem in blogi so lahko ena izmed najhitrejših posredovalnic. E-poštni nabiralniki pri učencih niso prav veliko v uporabi. Le redka večina dijakov, kaj šele osnovnošolcev, e-poštnega nabiralnika sploh ne odpre, dokler ga ne spomni eden od sošolcev.
Zelo bi bilo uporabno tudi za učence, saj bi lahko kakšno novo informacijo objavili sami in tako obvestili razred. Z veliko dilemo se na primer sreča predsednik razreda, ki mora takoj po sestanku, obvestiti celoten razred in tako bi mu bile stvari olajšane.
Rezultat uporabe bi bila večja organiziranost in boljše razumevanje. Bolj redne domače naloge in manjša uteha za učence. Uporabo bi se dalo oceniti tako, da bi ugotavljali, koliko učencev redno obiskuje spletno stran. Če bi bila stran zelo obiskana in se s tem povečala oddaja domačih nalog, bi bila uporaba WordPress.com zelo uspešna.
Druga storitev, ki pa se mi zdi zelo uporabna je Google doc. , saj otroci zelo radi delajo v skupinah. Tako pa se večkrat delo porazgubi in včasih pristane le na ramenih enega pridnega učenca. Google doc. je spletna stran za pisanje, kjer lahko dokument oblikuje več ljudi iz različnih koncev sveta. Učenci drugo in tretje vzgojeno-izobraževalnega obdobja so še otroci in verjamem, da jim je delo v skupinah lažje in zabavno.
Rezultat uporabe bi bil pošteno razdeljeno in lažje izvedljivo delo v skupinah. Učenci bi si naloge dopolnjevali in popravljali. Vsak bi nekaj dodal in odstranil. S tem bi ugotovili tudi, kaj je slabo napisano in kaj je dobro. S tem bi kasneje tudi bolje presojali kakovost projektne naloge ali predstavitve, kar bi jim bilo v pomoč pri ustvarjanju svojih nalog. Če bi se projektne naloge izboljšale, bi bila uporaba Google doc. uspešna.
V splet 2.0 spadajo blogi, socialna omrežja, wikiji in spletne aplikacije. Interakcije in sodelovanje drug z drugim so njihov ključni namen. Čeprav nam pridejo prav povsod in se z njimi pogosto srečujemo, nas lahko hitro zasvojijo. Večina ljudi večkrat dnevno obiskuje razna socialna omrežja, kjer se pogovarjajo z ostalimi, prijatelji ali neznanci, gledajo videe… Vse to je lahko dobra stvar, a ko pride do prekomerne uporabe, kar se sedaj vedno pogosteje dogaja, stvar ni več tako prijazna kod se zdi. Veliko ljudi se posledic, ki jih lahko splet 2.0 prinese ne zaveda in tudi objavljajo ne primerne slike in videe. Moramo vedeti, da na spletu niso le dobri ljudje, zato hitro pride do zlorabe in norčevanja.
Mislim, da svet že zelo temelji na tehnologiji, zato je znanje uporabe računalnika in spleta zelo pomembna. Smo v takšnem času, kjer je že vse tako razvito pa se vse še vedno razvija. Zato menim, da je v šolah potrebno učenje uporabe računalnika in spleta. Večina otrok pa se ne zaveda, kako nevarna je lahko uporaba spleta 2.0, kot je objavljanje na družbenih omrežjih. Zato bi morali učencem prvo razložiti posledice, nato pa jih vpeljati v svetovni splet. Še posebej pa jih naučiti spoštljivega in primernega odnosa do drugih uporabnikov. Zavedajmo se, da se uporaba tehnologije še veča in da bo tehnološko znanje kmalu kot znanje pisanja in govorjenja. Tako pa se bo povečala tudi zloraba in kriminal.
VIRI
- Nančovska Šerbec, I. (2017). IKT v izobraževanju: Storitve računalniških omrežij [PowerPoint]: https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/5872/mod_folder/content/0/storitve_omrez%CC%8Cij_IKT.pdf?forcedownload=1
- Wikipedija, (2017): https://sl.wikipedia.org/wiki/Splet_2.0
- Woedpress.org, Slovenija: https://sl.wordpress.org/