STORITVE SPLETA 2.0 (Neža Dacar)

Postavila sem se v vlogo učiteljice likovne umetnosti za drugo triado v osnovni šoli (od 9 do 11 let). Obravnavali bi kiparstvo na osnovi antične umetnosti. Najprej bi snov razložila s pomočjo predstavitve na programu PowerPoint. Da bi lažje dobila njihovo pozornost in da bi jim snov bolj približala in bolj nazorno pokazala bi si pomagala s kratkim filmčkom grške mitologije na YouTubu. Njihova naslednja naloga bi bila, da bi se upodobili kot grški junaki ali bogovi. Pri tem bi si lahko pomagali z aplikacijo Pinterest, kjer bi učenci lahko našli ideje za njihovo dano nalogo. Ko bi se narisali na papirju bi to tudi upodobili v obliki kipa.

Prvi program, ki bi ga uporabljali je YouTube, ki je popularna spletna stran, kjer si ljudje lahko izmenjavajo posnetke z različnih področij. Na YouTubu uporabniki lahko naložijo, gledajo, ocenijo in delijo posnetke na drugih omrežjih. Prav tako bi učenci, ki so odrasli v dobi tehnologije lažje zapomnili snov kot samo iz ustnega predavanja. Drugi program, pa bi bil Pinterest, ki je spletna in mobilna aplikacija, kjer različni uporabniki nalagajo in delijo slike iz različnih področji. Pinterest bi uporabljali predvsem kot pripomoček s katerim bi učenci lažje dobili inspiracijo on ideje za dano nalogo. Ker sta oba programa tudi mobilno dostopna, bi s tem olajšala delo učencem. Če snovi ne bi razumeli bi si lahko še enkrat pogledali posnetek izven pouka, ali našli novega, ki bi jim bolje predstavil grško mitologijo.

Najprej bi v razredu s pomočjo PowerPointa predstavila antično umetnost na splošno. Nato bi s pomočjo YouTuba predstavila grško mitologij, na podlagi katere bi izdelovali najprej risbe, ki bi jo prinesli na naslednjo uro. Po filmčku bi jim pokazal nekaj idej iz Pinteresta, s katerim bi jim bol nazorno pokazala, na kakšen način more biti risba narejena. Naslednjo uro bi na podlagi risbe izdelali manjši kip.

Izdelke ki so jih učenci izdelali zdaj in med letom bi objavili na skupnem blogu s pomočjo storitve WordPress, kjer bi si starši in otroci , ki bi dobili kjuč za vstop lahko ogledali svoje izdelke. Pred tem bi prosila za izjavo staršev, s katero bi dovolili objavo njihovih izdelkov.  Z blogom bi dvignila samozavest učencev in jih s tem spodbujala k večji ustvarjalnosti in trudu, ki bi jo prispevali. Prav tako bi straši lahko videli napredek svojih otrok med letom.

Izdelke bi ocenjevala glede ustvarjalne spretnosti in truda, vloženega v izdelek. Prav tako bi gledala kako je nastal izdelek na podlagi risbe (ali jim je uspelo narediti izdelek kakor so ji ga zamislili). Menim, da bi z uporabo programa WordPress otroci izboljšali svoje spodobnosti in znanje o računalniških programih. Prav tako bi jih naučila uporabljati YouTube v izobraževalne namene, kjer jim filmčki razložijo snov, ki jim ni jasna. S Pinterestom pa bi otroci lahko iskali nove ideje za nadaljnjo ustvarjanje. Otroci bi se glede na učni načrt kurikuluma  spoznali s kiparstvom, prostorom in prostostoječim kipom.

Po mojem mnenju je uporaba spleta 2.0 v razredu pomembna, saj se uporaba tehnologije v našem življenju povečuje.  Menim, da bi bilo potrebno učence že v osnovnih šolah seznaniti z osnovnimi programi (kot so blogi, slikarski programi, ipd.)  in možnosti aplikacij, ki jih nudi današnja tehnologija ter s tem povečati ustvarjalnost otrok. Prav tako jim bodo taki programi in podatki koristili v prihodnjem izobraževanju in poklicih.

Viri:

Ministrstvo za šolstvo in šport , Program osnovna šola, Likovna vzgoja, Učni načrt (b.d.): http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_likovna_vzgoja.pdf

Wikipedia (2017): https://en.wikipedia.org/wiki/Pinterest

Wikipedia (2017): https://en.wikipedia.org/wiki/YouTube

 

 

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 42 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...