Storitve spleta 2.0 (Tanja Stražar)
Ker študiram likovno pedagogiko in ker je moj cilj postati učiteljica likovne vzgoje se potrudim na stvari gledati s te perspektive. Vsi vemo, da tehnologija zelo hitro napreduje in jo uporabljajo skoraj že vse generacije. Vsi smo že videli kakšnega otroka, ki še ni imel 2 leti pa so ga starši zamotili s telefonom, ker je bil namreč preglasen v čakalnici ali pa kje drugje. Tako, da se mi zdi pomembno, da otroke naučimo uporabljati tehnologijo za učne namene že kar v osnovni šoli. Tam jih ima že večina neko osnovno znanje, ko pride do računalnikov in telefonov. Začela pa bi v tretjem razredu prve triade saj menim, da so pri tej starosti otroci že spoznali tehnologijo in imajo veselje spoznati še več.
Začela bi seveda s kar zelo dobro poznanim programom YOUTUBE. To je spletna stran na kateri lahko najdemo posnetkov na milijone. Zato bi se jaz pri pouku osredotočila na to, da učence naučimo kako prepoznati kvaliteten posnetek in ga uporabiti pri širjenju znanja. Na YouTube-u lahko najdemo dokumentarne posnetke, posnetke popotovanj po svetu, lahko nam pomagajo spoznati kulturo določene države in seveda njeno umetnost. Tako bi lahko med poukom učence prosila naj si izberejo vsak eno državo in najdejo kvaliteten posnetek o njen. Posnetek, ki nam jo na hitro predstavi. Ne bi se niti osredotočali na kakšno določeno stvar ampak samo da je nekaj o državi. Lahko na primer predstavitev ribarjenja ali pa njihove kulinarike. Odločitev bi bila prosta. Verjamem, da bi pri tej nalogi uživala kar večina učencev in veliko jih sploh ne bi imelo problema, saj so že doma verjetno imeli priložnost spoznati YouTube.
Ker sem sama začela uporabljati blog v prvem letniku likovne pedagogike, sem šele sedaj spoznala njegovo uporabnost. Tako bi učencem kot naslednjo storitev predstavila WordPress. Na njem bi učenci objavljali svoje domače naloge in projekte. Delali bi podobno kot sedaj delamo mi. Če se gre za večji projekt bi prav tako morali vključiti slike nastajanja. Za domače naloge pa to ne bi bilo potrebno. Jaz kot učiteljica pa bi na blogu objavljala povzetke ur in jim tako olajšala učenje, nasploh, če je kdo manjkal. Zdi se mi, da bi na takšen način lažje dostopali do vseh projektov in vse bi bilo malo bolj pregledno. Pa tudi starši bi tako imeli priložnost videti kaj se dogaja pri pouku.
Vsekakor je bilo težko izbrati katere storitve bi predstavila učencem. Sicer ne poznam vseh možnih storitev, ker jih je preveč, poznam pa tiste, ki so meni zelo uporabne in bi želela, da jih spoznajo tudi učenci.
VIRI:
Nančovska Šerbec, I. (2017). IKT v izobraževanju: Storitve računalniških omrežij [PowerPoint]: https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/5872/mod_folder/content/0/storitve_omrez%CC%8Cij_IKT.pdf?forcedownload=1
Ministrstvo za šolstvo in šport , Program osnovna šola, Likovna vzgoja, Učni načrt (b.d.): http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/preno