Rastrska grafika
Naslov druge projektne naloge je rastrska grafika. V tej nalogi je bilo potrebno na podlagi lastne skice, risbe, fotografije… ustvariti digitalno risbo s pomočjo programa Krita.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Za podlago sem izbrala lastno skico. Risbo sem ustvarila s svinčnikom, linije so razgibane in senčenje neenakomerno. Izdelava take risbe kot rastersko grafiko bi bilo zahtevno in nesmiselno. Veliko bolj primerna je rastrska grafika, saj posnema gibanje svinčnika in dopušča več v smislu črtne risbe.
Postopek dela
V programu Krita sem ustvarila novo datoteko. File – Open – fotografija skice, ki sem jo prenesla na računalnik.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Fotografiji sem znižala opacity na 50% in nad njo vstavila nov layer. Tega sem poimenovala ‘Line art’, torej ta sloj bo namenjen le črtni risbi.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Kot risalo sem si izbrala Ink_gpen_25.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
V oknu Tool Options sem nastavila stabilizer, da so bile moje poteze bolj gladke. Z risanjem sem pričela pri obrazu in sledila linijam, ki sem jih narisala s svinčnikom.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Med risanjem sem določene dele popravila, tako da sem jih najprej označila s Outline Selection Tool, nato spremenila z orodji Move in Transform.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Po končanem obrisu sem se lotila barvanja. Izbrala sem čopič, Oils_bristle in ustvarila novo plast pod risbo. Lase sem pobarvala z različnimi odtenki rjave barve. Tisto, kar je segalo čez rob risbe, sem izbrisala z uporabo Eraser mode. Pobarvala sem tudi obraz in pulover, pri tem pa vsakič ustvarila novo plast, da so bile barvne ploskve ločene.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Na plasti s puloverjem sem vključila Alpha Lock. To omeji vsakršno dodatno risanje na tej plasti le na to, kar je že narisano. Z Airbrush_linear_noisy sem dodala sence, nato isti postopek ponovila na plasti z obrazom.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Plast puloverja sem skrila, nato nad njim dodala novo plast. Na tej plasti sem s temnejšo barvo narisala podrobnosti. Plasti sem vključila Alpha Lock in s airbrush spremenila odtenke črtic, tako da so nekatere bolj ‘v senci’.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
V novi plasti nad lasmi sem na isti način, kot na puloverju, dodala detajle in jih pobarvala s pomočjo Alpha Lock. Tukaj sem dodala še to, da sem Blending mode plasti spremenila iz Normal v Overlay, tako da se podrobnosti bolj barvno zlijejo s podlago.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
V novi plasti nad obrazom/pod Line art sem pobarvala oči, nato v novi plasti nad Line art s pomočjo Ellipse tool.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
S desnim klikom na plasti se nam odpre več možnosti. Krog sem podvojila z Duplicate, premaknila z Move tool nato plasti združila z Merge with Layer. Kroga sem pobarvala s Fill tool in odvečni del zbrisala z Eraser.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Blending Mode plasti Line art sem spremenila v Multiply.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Pri tem se je oranžna barva obrisa spremenila glede na barvno podlago. Dele, kjer mi nova barva ni ustrezala, sem popravila z Basic_mix čopičem.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Na tej točki sem opazila, da mi ni všeč postavitev ust ter nosu. Spremenila sem ju z uporabo orodij Move in Transform. Usta sem po več neuspelih poizkusih popravka izbrisala in narisala na novo.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ozadje sem s Fill tool pobarvala v črno. Očem sem dodala zenice. Ko sem se prepričala, da sem zadovoljna z izgledom lika, sem združila plasti barvnih ploskev – lasje, obraz, pulover.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Nad na novo združenimi plastmi sem ustvarila novo plast in z Airbrush naredila več potez z vijolično in modro barvo. Nato sem ti dve plasti označila in s desnim klikom združila z Group. Na plasti s vijolično barvo sem vklopila Inherit Alpha in spremenila Blending Mode. Izbirala sem med več opcijami, na koncu sem se odločila za Hard Overlay, ki je dal želen učinek.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Z uporabo Airbrush sem s temno barvo na nizki Opacity popravila sence.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Z Fx_explode in Ellipse tool sem na novi plasti tik nad ozadjem narisala krog.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Zadnji del postopka je bil ta, da sem z Airbrush v Eraser nastavitvi izbrisala dele vijolične plasti, tako da sem ustvarila iluzijo svetlobe.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Končan izdelek.
Refleksija
Pred pričetkom projekta sem bila že seznanjena s programom Krita, tako da s to nalogo nisem imela velikih težav. Krito sem nazadnje uporabljala pred nekaj leti za ustvarjanje rastrskih risb. Trenutno uporabljam predvsem program Procreate, ampak programa imata večinoma podobne funkcije. Pri Kriti sem morala le ugotoviti, kje se nahajajo orodja, ki jih običajno uporabljam. Na novo sem se naučila uporabljati funkcije Inherit Alpha ter Stabilizer.
Če bi imela več časa, bi narisala kompleksnejši motiv. Namesto samo glave bi lahko narisala še telo in ozadje bi bilo tudi bolj kompleksno. Največ časa sem posvetila črtni risbi zato, ker predstavlja okvir za celotno risbo. Barve in sence ne morejo popraviti krive črte. Večkrat sem isto črto narisala in izbrisala, dokler ni bila takšna, kot sem želela. Še med postopkom barvanja sem se vračala k risbi, da sem jo popravila.
Pridobljeno znanje bi lahko uporabila pri ustvarjanju katere druge likovne naloge med študijem, na poklicni poti pa bi znanje lahko predala učencem oziroma jim to zastavila kot nalogo, jih pri tem podpirala in usmerjala.
Pri projektu mi je bil všeč prost izbor motiva in dejansko risanje, najmanj pa končen izgled izdelka. Čas sem si slabo organizirala in tej nalogi bi lahko posvetila več časa. Glede na dan kriterij mislim, da sem nalogo v večini dobro opravila. Projekt je jasno zastavljen, v njegovi definiciji ne bi nič spremenila.