Rastrska grafika – Gozd
Pri svoji ponovni nalogi sem se odločila za drug motiv, in sicer gozd. Namreč, sama sem že celo življenje obkrožena z naravo, katera mi tudi daje inspiracijo. Menim, da je gozd odličen motiv, saj ne glede kolikokrat naslikamo isti motiv, bo vedno drugačno.
Skica by V is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Vmesni korak by V is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Uporabljene funkcije by V is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Vmesni korak (2) by V is licensed under CC BY-ND 4.0
Vmesni korak (3) by V is licensed under CC BY-ND 4.0
Vmesni korak (4) by V is licensed under CC BY-ND 4.0
Rastrska grafika – Gozd by Vanja Nedimović is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pri nalogi sem uporabila grafično tablico, zaradi katere sem imela večjo kontrolo, kot pa pri prvi nalogi. Sprva sem si določila format, in sicer A4 format in ga postavila vodoravno. Nalogo sem začela s skico, kjer sem uporabila čopič “Basic_5_Size” (temno sive barve) in si grobo orisala kompozicijo. Že v naprej sem vedela, da bom morala ustvariti veliko plasti, saj ima motiv veliko prostorskih ključev. S plastmi sem dosegla prekrivnost. Nato sem nadaljevala z podrobnejšim ustvarjanjem. Začela sem s prvo plastjo čisto v ozadju, v katerem so najbolj oddaljena drevesa in grmovja). V tej plasti so drevesa obarvana svetlejše, kot pa tista ki so v ospredju. V drugi plasti je potoček, zeleno drevo ter zelena grmovja. V drugi plasti so elementi obarvana bolj temnejše, kot v prvem saj so nam elementi bližje. Pri zelenih drevesih ter potoku sem uporabila zopet čopič “Basic_5_Size” in “WaterC_Special_Splats”. Nadaljevala sem s tretjo plastjo, v katero spada svetlejše grmovje, ki se razprostira skozi celoten format. Detajle sem dodala z svetlejšo in temnejšo zeleno barvo. V tretjo plast sodi tudi travnik.
V četrto, predzadnjo plast, sodita rjava drevesa, pri katerih sem se posvetila največ časa. Dodala sem jim teksturo lubja in s tem dosegla dinamičnost. So center pozornosti, saj jih gledalec prvo opazi. Drevesa sem osenčila, in uporabila veliko različnih barv (belo, različne odtenke rjave in oranžno). Pot sem nadaljevala k zadnjemu prostorskemu ključu (čisto v ospredju), in sicer; trava, ki izpodriva iz dna formata, majhne rožice ter sončna svetloba. Pri sončni svetlobi sem uporabila rumeno barvo, različnih prosojnosti.
Barve sem si izbirala spontano ter svoji umetnini spontano dodajala elemente, ki jih ni na skici (na primer: reka, rožice, sončna svetloba itd.). Z končnim izdelkom sem zadovoljna ter mislim, da je boljše kot pa moj prvi poskus (hruške).
Uporabljene barve by V is licensed under CC BY-ND 4.0
Refleksija
V tem programu sem tokrat ustvarjala drugič, tako da sem že kar dobro seznanjena s Krito in njenimi funkcijami. Tokrat sem za ustvarjanje uporabljala grafično tablico, ki mi je omogočala lažje risanje in barvanje. Imela sem večjo kontrolo nad ustvarjanjem, kot pa pri prvem primeru (“Hruške“), kjer sem uporabljala računalniško miško. Pri delu Hruške sem naletela na številne težave, saj računalniška miška ne omogoča enakih linij, kot pa pri grafični tablici. Nisem mogla ustvariti ravnih linij pa tudi veliko problemov povzroča pri natančnosti. Velikokrat sem morala eno potezo večkrat ponoviti, da sem prišla do želenega izdelka. Tako, da je bil nakup grafične tablice odlična odločitev!
Pri tem delu mi je bilo všeč to, da sem uporabila druge čopiče in se seznanila z uporabo plasti, ki ti pridejo zelo prav pri kateremkoli izdelku. Plasti ti pri vsakem izdelku zelo pomagajo pri ustvarjanju, saj ti omogočijo, da lahko svobodno rišeš čez prejšnjo plastjo. Menim, da je še vedno veliko prostora za izboljšavo.
Največ časa sem porabila pri detajlih, vendar je bilo vredno, saj so ilustracijo “oživeli” in jo dopolnili. S končnim izdelkom sem zadovoljna, saj sem od prvega poizkusa kar nekaj napredovala. Najbolj mi je bilo všeč izbiranje različnih odtenkov in spoznanje barvne harmonije ter kako barve “sodijo” skupaj.
Program se mi zdi primeren za uporabo v osnovnih šolah, saj vsebuje preprosto uporabo in ponuja veliko funkcij, ki bi pomagale učencem pri umetniški rasti. Prednost programa je seveda tudi to, da je brezplačen (kar je pomembno za osebe, katere ne morejo vsak mesec plačevati več deset evrov za določen program) in je lahko naložen na katerem koli računalniku. Zdi se mi pomembno, da učenci spoznajo tudi druge tehnike ustvarjanja, kot pa samo ročno.
Prednosti ustvarjanja digitalno je veliko, kot na primer;
- končna dela lahko računalniško generiramo, skeniramo in spreminjamo, pa tudi video urejanja so takojšnja in reverzibilna,
- digitalna orodja je mogoče hitro in enostavno uporabiti, tako da ima umetnik več časa za raziskovanje ustvarjalnih možnosti,
- dela lahko ostanejo za nedoločen čas v obliki računalniške datoteke, zato ga okolje ne more uničiti oziroma poslabšati.
Pridobljeno znanje bom tekom študija lahko uporabljala pri najrazličnejših projektih, predstavitvah, izdelkih, kolažih, itd. Znanje digitalnega ustvarjanja ti vedno pride prav, tudi kot pedagog, saj se otroci spoznavajo z različnimi mediji ustvarjanja in tudi tistim, ki ne marajo preveč umetnosti, ustvarjanje predstaviš na bolj zanimiv in vzburljiv način.
Osebno sem se pri tem predmetu ogromno naučila, saj za program Krita nisem slišala do sedaj. Vedno sem hotela izkusiti digitalno ustvarjanje, vendar nisem poznala nobenega programa, ki bi mi to omogočal brezplačno. S stvarmi in informacijami, ki smo se jih naučili, sem si zelo razširila obzorja. Tudi veliko časa sem razmišljala o nakupu grafične tablice, in sem tokrat to željo končno izpolnila.